Canon Powershot A40 , hoe die rare software weg ??

Pagina: 1
Acties:

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Topicstarter
Beetje rare topic title misschien maar here's the deal..

Als ik mijn powershot a40 aansluit op mijn pc, dan komt dat gare imaging van microsoft naar voren springen, en dat wil ik helemaal niet.

In een ander topic ben ik de Canon download tool tegen gekomen, die van de website www.breezesys.com vandaan komt.
Dat tooltje kun je gebruiken om de plaatjes en fimpjes naar je pc toe te halen, en meer als dat wil ik ook niet gebruiken.

Hoe stop ik nou dat imaging van Microsoft, zodat als ik mijn digitale camera aansluit, ik zelf een tooltje kan kiezen om die foto's mee naar mijn pc te trekken, zonder dat dat gare imaging schermen opent??

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• BYM

BYM

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 11:39 schreef BYM het volgende:
Beetje rare topic title misschien maar here's the deal..

Als ik mijn powershot a40 aansluit op mijn pc, dan komt dat gare imaging van microsoft naar voren springen, en dat wil ik helemaal niet.

In een ander topic ben ik de Canon download tool tegen gekomen, die van de website www.breezesys.com vandaan komt.
Dat tooltje kun je gebruiken om de plaatjes en fimpjes naar je pc toe te halen, en meer als dat wil ik ook niet gebruiken.

Hoe stop ik nou dat imaging van Microsoft, zodat als ik mijn digitale camera aansluit, ik zelf een tooltje kan kiezen om die foto's mee naar mijn pc te trekken, zonder dat dat gare imaging schermen opent??
Lup-je >:)

Verwijderd

Welk besturingssysteem gebruik je? Ik heb zelf nl. XP en als ik mijn digicam aansluit krijg ik ook de imaging van Windows.

Maar dat is makkelijk uit te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2047861859

dus de optie kiezen van geen actie ondernemen en dan een vinkje zetten voor: "de geselecteerde actie altijd uitvoeren".

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

onder w2k kan je naar de desbetreffende stuk hardware gaan onder control panel en dan rechtermuisknop aanklikken. dan kan je die "event"-dingen configureren.
Gebruikte ik voor m'n scanner. Zodat automatisch het gescande in photoshop wordt gepompt ipv dat ie me vraagt welke van de 10 grafische progs ie moet openen.

En uiteraard gebruik ik een CF-reader om alles te downloaden. lekker snel.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• BYM

BYM

Topicstarter
Sorry folks, ik was idd even vergeten te vermelden welk besturingssyteem ik heb, en dat is W2K ....
Nou is de laatst aangedragen oplossing een mogelijkheid, echter ik krijg alleen dit schermpje te zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/m.franken/canon.jpg

Ik heb meerdere programma's geinstalleerd staan die dat overpompen ook kunnen, echter alleen imaging staat in dit lijstje, en ook alleen imaging kan ik hier aan of uitvinken...

edit:
Eigenlijk ben ik geholpen, want ik kan alles uitzetten daarzo, en dan zelf een progsel openen, ik dacht alleen dat het ook mogelijk was om dan een programma naar keuze te laten openen, tijdens het aansluiten van de camera

• BYM

BYM

Topicstarter
Lupje :)

• Ruud2001
  • Laatst online: 10-03 10:32

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Als het goed is zou je gewoon een schermpje moeten krijgen met een iets van "Powershot A40 event". Je zou dan een lijstje moeten krijgen met alle programma's die TWAIN ondersteunen. Vreemd ook dat Canon Zoombrowser ook niet genoemd wordt, want die zit standaard toch bij de camera

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Yups, waarschijnlijk de CD niet geïnstalleerd. Of iig niet Canon ZoomBrowser.

Verwijderd

Onder XP verschijnt de A40 in de verkenner en kun je gewoon kopieren/plakken naar de gewenste plaats. Kopieren gaat zo veel sneller dan met de Zoombrowser.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 16 april 2002 13:14 schreef Rednasius het volgende:
Onder XP verschijnt de A40 in de verkenner en kun je gewoon kopieren/plakken naar de gewenste plaats. Kopieren gaat zo veel sneller dan met de Zoombrowser.
waarschijnlijk wilt ie met Breeze Downloader die foto's afstropen. Dan kan je namelijk ook nog eens gelijk de EXIF-info er als textbestand bij krijgen naast een foto. En werkt het snelst had ik gemerkt.

Tegenwoordig gebruik ik gewoon een CF-reader, maar daar werkt de Breeze Downloader ook wel mee. Alleen ben ik te lui om het op te starten als ik gewoon met ACDsee of Explorer direct die foto's als thumbnails kan zien en dus gelijk de juiste kan selecteren uit de CF-kaart.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:01

hneel

denkt er het zijne van

In het hoofdmenu van dat tooltje: Events -> Register for camera events.

Nu staat die ook in het lijstje!
Pagina: 1