ik heb een solltek drv5 moederbord , 256 mb ddr geheugen en een athlon xp 1700+ . wanneer ik nu wil opstarten begint het rode ledje naast het gehuegen te knipperen. ik dacht eerst dat er niet genoeg stroom was maar ik heb een voeding van 300 watt en als ik er de processor uithaal dan knippert het niet. hoe los ik dit op ??
Kijk eens in je mobo boekje wat het betekent.
Staat er meestal wel in
Staat er meestal wel in
Verwijderd
Geheugen in een andere bank stoppen, of anders je Ram volt op 2,6 zetten (vooral met PC2700)
Misschien overbodig, maar heb je wel een cooler op je proc? En zit het stekkertje van die cooler wel op de FAN1 aansluiting? Heb je de proc al in een andere bak geprobeerd? Geheugen zelfde verhaal? Heb je al ander geheugen in je eigen bak geprobeerd? Heb je al eens met een gestripte config gedraaid, dus alleen mobo, proc, geheugen en videokaart? 
Oh, enneh, welkom op GoT
Oh, enneh, welkom op GoT
Verwijderd
Lampje moet niet knipperen maar normaal rood branden , dat is een waarschuwings lampje , als het lampje brand mag je er geen geheugen uithalen omdat er dan nog stroom opstaat (duh)
Het staat niet in het boekje nee heb erzelf net ook even ingekeken en niks kunnen vinden.
Het staat niet in het boekje nee heb erzelf net ook even ingekeken en niks kunnen vinden.
Verwijderd
Jaah maar bij hem knippert ie , heb je je geheugen voltage wel goed ingesteld op je moederbord??Op zaterdag 13 april 2002 19:07 schreef chimo het volgende:
[afbeelding]
Soz bedoelde ook dat ie knipperde heb dat geedit.....
hij knippert juist wel, dus geheugen zit niet goed ofzo.
hoe snel is het geheugen? zou het niet kunnen dat de jumpers standaard op 166mhz ddr(kt333) en dat je bijv 133mhz geheugen hebt?
hoe snel is het geheugen? zou het niet kunnen dat de jumpers standaard op 166mhz ddr(kt333) en dat je bijv 133mhz geheugen hebt?
Verwijderd
Maakt de cooler wel goed contact.
Heb hier dezelfde met een Spire copperking 2.
Daaronder zit een platicfilm laagje als je die niet weg hebt geahaald, start het mobo niet op.
De DRV5 is nl beveiligd (ABS 2) als de in werking treed gaat het ledje knipperen. suc6
Heb hier dezelfde met een Spire copperking 2.
Daaronder zit een platicfilm laagje als je die niet weg hebt geahaald, start het mobo niet op.
De DRV5 is nl beveiligd (ABS 2) als de in werking treed gaat het ledje knipperen. suc6
Pagina: 1