Toon posts:

solltek drv5 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een solltek drv5 moederbord , 256 mb ddr geheugen en een athlon xp 1700+ . wanneer ik nu wil opstarten begint het rode ledje naast het gehuegen te knipperen. ik dacht eerst dat er niet genoeg stroom was maar ik heb een voeding van 300 watt en als ik er de processor uithaal dan knippert het niet. hoe los ik dit op ??

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Kijk eens in je mobo boekje wat het betekent.
Staat er meestal wel in

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gezocht maar ik vind niks

Verwijderd

Geheugen in een andere bank stoppen, of anders je Ram volt op 2,6 zetten (vooral met PC2700)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan maar als ik de processor der uithaal dan heeft hij het niet

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Misschien overbodig, maar heb je wel een cooler op je proc? En zit het stekkertje van die cooler wel op de FAN1 aansluiting? Heb je de proc al in een andere bak geprobeerd? Geheugen zelfde verhaal? Heb je al ander geheugen in je eigen bak geprobeerd? Heb je al eens met een gestripte config gedraaid, dus alleen mobo, proc, geheugen en videokaart? :z

Oh, enneh, welkom op GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik allemaal al gedaan

Verwijderd

Lampje moet niet knipperen maar normaal rood branden , dat is een waarschuwings lampje , als het lampje brand mag je er geen geheugen uithalen omdat er dan nog stroom opstaat (duh)

Het staat niet in het boekje nee heb erzelf net ook even ingekeken en niks kunnen vinden.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 01:38
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tpetrov/pics/overig/75drv5_led.jpg

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 19:07 schreef chimo het volgende:
[afbeelding]
Jaah maar bij hem knippert ie , heb je je geheugen voltage wel goed ingesteld op je moederbord??

Soz bedoelde ook dat ie knipperde heb dat geedit.....

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 01:38
hij knippert juist wel, dus geheugen zit niet goed ofzo.

hoe snel is het geheugen? zou het niet kunnen dat de jumpers standaard op 166mhz ddr(kt333) en dat je bijv 133mhz geheugen hebt?

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik allemaal dus al geprobeerd :'(

Verwijderd

Maakt de cooler wel goed contact.

Heb hier dezelfde met een Spire copperking 2.

Daaronder zit een platicfilm laagje als je die niet weg hebt geahaald, start het mobo niet op.

De DRV5 is nl beveiligd (ABS 2) als de in werking treed gaat het ledje knipperen. suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik negekeken en dat is het dus ook ni
Pagina: 1