am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!
Wordt wat lastig, je krijgt maar 1 ip adres van Chello. Bovendien is in sommige regio's je chello gecombineerd met het mac adres van je netwerkkkaart.
Volgens mij gaat het je dus niet lukken. Je kabel splitsen kan ook niet maar dat zou je met een hub kunnen oplossen. Een paar jaar geleden ging het hier wel wan toen kon je gewoon een ander ip adres zoeken ( in de Chello range) en dan werkte het. Maar dat is tegenwoordig goed dichtgespijkert.
Volgens mij gaat het je dus niet lukken. Je kabel splitsen kan ook niet maar dat zou je met een hub kunnen oplossen. Een paar jaar geleden ging het hier wel wan toen kon je gewoon een ander ip adres zoeken ( in de Chello range) en dan werkte het. Maar dat is tegenwoordig goed dichtgespijkert.
Do as I say, don't do as I do.
Verwijderd
Een router aanschaffen.
Ik gebruik nu de Draytek Vigor2200E, en daar kan je heelveel aan instellen via je gewone browser.
meer info : http://www.draytek.nl
Suc6
Ik gebruik nu de Draytek Vigor2200E, en daar kan je heelveel aan instellen via je gewone browser.
meer info : http://www.draytek.nl
Suc6
wat wil je doen met die servers?
Als het meer gewoon voor web server/ftp/mai server, en dan nog een file server is...
uit je pic maak ik uit dat server 1 de zaak deeld
je kan zonder probs
waarop je de webservices die op server 2 staan met portforwarding mogelijk maakt.
in het geval dat je 2 apparte netwerken wil maken die alltwe aan internet kunnen moet er nog een extra nic in server1 waar je dan een 2'e hub aanhangt met server2 en evnentueel nog host's
de 2 netwerken moetten dan gescheiden worden met subnetten
post ff wat je wil doen want het is me niet duidelijk, je kan zoveel met 2 servers
Als het meer gewoon voor web server/ftp/mai server, en dan nog een file server is...
uit je pic maak ik uit dat server 1 de zaak deeld
je kan zonder probs
code:
1
2
3
4
| inet--server-hub---server2
|---pc1
|---pc2
... |
waarop je de webservices die op server 2 staan met portforwarding mogelijk maakt.
in het geval dat je 2 apparte netwerken wil maken die alltwe aan internet kunnen moet er nog een extra nic in server1 waar je dan een 2'e hub aanhangt met server2 en evnentueel nog host's
de 2 netwerken moetten dan gescheiden worden met subnetten
post ff wat je wil doen want het is me niet duidelijk, je kan zoveel met 2 servers
You don't need eyes to see, you need vision
ja idd want zoals ik het hier lees, is het wel mogelijk maar heb je er niks aan
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Nee, een server zou het daarnaast allemaal kunnen, als je Chello hebt zul je ook nog eens met je poorten moeten gaan knoeien. Dus ik zou het zo simpel mogelijk (een server en router) met portforwarding doen.
Alles boven port 1000 is bruikbaar.
Alles boven port 1000 is bruikbaar.
|>
dus omdat ik maar een ip adres heb van chello is het niet mogelijk
of hep ik dat verkeerd begepen
of hep ik dat verkeerd begepen
am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!
is het een vast ip of niet ?
You don't need eyes to see, you need vision
Bij beide is het mogelijk (vast/dynamisch IP) maar bij dynamisch zul je een gebruik moeten maken van een dienst als Dynamic DNS (http://www.dyndns.org), en vaak zul je ook je poorten (webserver, ftp enz.) boven de 1000 moeten houden.
|>
Met portforward kom je een heel eind, je beperking zit hem dan in het feit dat je 'maar' 1 IP adres hebt, wat nog veel is voor een internet access-verhaal.
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Pagina: 1