Toon posts:

[PHP] Disk Space op domein opvragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier al eens een een php proggie voor geschreven? Ik zoek dus een proggie die alle gebruikte hd ruimte telt (dus ook in de subdirs) :)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op zaterdag 13 april 2002 10:30 schreef AlienX het volgende:
Heeft iemand hier al eens een een php proggie voor geschreven? Ik zoek dus een proggie die alle gebruikte hd ruimte telt (dus ook in de subdirs) :)
http://www.php.net/manual/en/function.disk-total-space.php en daar trek je
http://www.php.net/manual/en/function.disk-free-space.php
er van af. Gaat dat niet werken?

Verwijderd

Topicstarter
Werkt dat ook als php onder een andere een andere user draait? dus als ik bijv. via user pietje wil kijken hoe groot de ruimte is van user klaas.

Bedankt alvast trouwens :D

Verwijderd

kun je niet iets doen a la
PHP:
1
<?$command = "du --max-depth=0 /some/path";system($command,$result);?>

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op zaterdag 13 april 2002 10:39 schreef AlienX het volgende:
Werkt dat ook als php onder een andere een andere user draait? dus als ik bijv. via user pietje wil kijken hoe groot de ruimte is van user klaas.

Bedankt alvast trouwens :D
Werk je met quota's dan? Anders is het gewoon: De grootte van de disk - het aantal gebruikte bytes == nog vrije ruimte (voor iedereen)

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn domein provider werkt met disk quotas, dus het is niet mijn eigen server. Het probleem is dus dat ze nu ineens de quota ingesteld hebben en ik niets meer kan uppen. Dus nu wil ik weten hoeveel ik op mijn webspace heb staan.

De bovengenoemde methodes werken dus alleen als ik een file'tje up en dat kan dus niet meer :(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als je in kan loggen dmv telnet of ssh voer dan `quota` uit (zonder `)

Anders wordt het erg lastig en kan je beter je provider een mailtje sturen met de vraag of zij willen kijken hoeveel je gebruikt en/of nog mag gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Zelf kon ik het dus niet opvragen, dus ik heb een mail gestuurd en nu weet ik het, iedereen bedankt voor de moeite! :)
Pagina: 1