Yes, na ik php / asp / cfm / vb / perl / (gw/q/msx/basic)
toch wel aardig onder de knie te hebben, wil ik een keertje echt gaan proggen. ik wil niet zeggen dat ik een guru ben in deze talen, maar als ik iets wil weten dan weet ik wel waar ik het moet zoeken. Maargoed. Ik ken de taal Delphi en C++ helemaal nog niet, en ik wil nu een keuze maken. Natuurlijk wilde ik het liefst gelijk 3d render engine's schrijven, maar da's natuurlijk niet haalbaar
. Waar ik me op t moment mee bezig houd is tools maken voor berekeningen voor intranet structuren icm dbases (elke db type), of het bijhouden van gegevens van cd-rom producties. Verder lijkt het me leuk om goed gestructureerde geanimeerde menu's te programmeren. (in director gaat dit uitstekend, maar t is vrij langzaam, en t gaat niet zo diep).
Nu kan ik dit wel harstikke leuk allemaal in php programmeren, maar ik ben nog jong, en ik wil nog meer leren! dus hier de vraag... Delphi of C++. Ik weet van C++ erg zwaar is om te leren, maar ik heb dan ook aardig wat tijd! Van delphi weet ik helemaal niks, alleen dat het de tegenhanger van vb is ..
kijk, C++ klinkt gewoon wel stoer, en t lijkt me echt tof als je t ook kan, maar delphi?? ps, ik heb aardig wat topics gevonden over delphi, maar als je naar c++ zoekt, die zijn ook wel aardig interessant!
waarom deze vraag?! ik heb de vermoeden dat het leren van zo'n zware taal best een aantal jaartjes kan duren, en ik heb geen zin om bv 2 jaar delphi te leren, ipv c++ interessanter is ...
oopz, verkeerde forum.. (f5 toets eruit slopen) modjeezz..
Nu kan ik dit wel harstikke leuk allemaal in php programmeren, maar ik ben nog jong, en ik wil nog meer leren! dus hier de vraag... Delphi of C++. Ik weet van C++ erg zwaar is om te leren, maar ik heb dan ook aardig wat tijd! Van delphi weet ik helemaal niks, alleen dat het de tegenhanger van vb is ..
kijk, C++ klinkt gewoon wel stoer, en t lijkt me echt tof als je t ook kan, maar delphi?? ps, ik heb aardig wat topics gevonden over delphi, maar als je naar c++ zoekt, die zijn ook wel aardig interessant!
waarom deze vraag?! ik heb de vermoeden dat het leren van zo'n zware taal best een aantal jaartjes kan duren, en ik heb geen zin om bv 2 jaar delphi te leren, ipv c++ interessanter is ...
oopz, verkeerde forum.. (f5 toets eruit slopen) modjeezz..
traktor scratch!