Wat is een knowledge base eigenlijk. Hoe werkt heet, wat kun je ermee, wie heeft er ervaringen mee, etcetera?
[off]
Leuke ondertitel heb je...
Wie was er eerder, de kip of eh Ruben?
[/off]
[on]
Eh ja een knowledge base lijkt me een database met kennis erin opgeslagen ofnie? Is makkelijk voor bedrijven als werknemers kennis opdoen, dat andere werknemers dat niet opnieuw hoeven uit te zoeken maar dat ze dat keurig uit de kennisbank kunnen halen. Ik weet iig dat Cap Gemini er veel aandacht aan besteedt, maar dat ie daar zuigt en dat werknemers er niet zo tevreden mee zijn.
Leuke ondertitel heb je...
Wie was er eerder, de kip of eh Ruben?
[/off]
[on]
Eh ja een knowledge base lijkt me een database met kennis erin opgeslagen ofnie? Is makkelijk voor bedrijven als werknemers kennis opdoen, dat andere werknemers dat niet opnieuw hoeven uit te zoeken maar dat ze dat keurig uit de kennisbank kunnen halen. Ik weet iig dat Cap Gemini er veel aandacht aan besteedt, maar dat ie daar zuigt en dat werknemers er niet zo tevreden mee zijn.
offtopic:
Mijn ondertitel heb ik direct toen het kon zo gezet. Dus ik weet niet wie er eerder was
('t hoort toch echt met haakje hoor!)
Misschien zijn we wel schizofreen en dus eigenlijk dezelfde persoon achter verschillende naampjes. En doe ik dit om de topic hoog te houden. Je weet het maar nooit...
Mijn ondertitel heb ik direct toen het kon zo gezet. Dus ik weet niet wie er eerder was
Misschien zijn we wel schizofreen en dus eigenlijk dezelfde persoon achter verschillende naampjes. En doe ik dit om de topic hoog te houden. Je weet het maar nooit...
Is wel leuk om zo'n database te maken. Maar hoe krijg je hetgeen eruit, dat toegesplitst is op degene die de database gebruikt. Want voor zover ik het begrijp, geeft een knowledge base systeem bij elke gebruiker andere resultaten.
Kortom, een zoekfunctie, dacht ik.
En ik heb ook gezien dat er vragen aan de gebruiker worden gesteld, waarna aan de hand van het (geselecteerde) antwoord weer een nieuwe vraag met antwoordmogelijkheden wordt gegeven.