Vanaf hoeveel mhz zijn de celerons van het type 2. Met andere woorden; welke celly 2 moet ik kopen voor een abit bh6 bordje?
Sorry hoor, ik kan het ook fout hebben maar de celeron's vanaf 533 zijn toch Celeron 2 ???? Dit zegt WorkStation tenminste, het staat op http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12852
Dit was het weer, me is out
Dit was het weer, me is out
-
Verwijderd
Ik geloof niet dat alle FC-pga Celerons van versie 2 zijn. Wat ik van de Celerons weet ik dat de eerste Celeron tot ongeveer 300MHz versies bestond. Vervolgens werd de Celeron-A, Mendocino met grotere L2 cache en andere modificaties geintroduceert. Volgens Intel worden de Celeron-A's vanaf 533MHz met o.a. de SIMD-techniek en een nieuwe instructieset geleverd. Misschien dat hieronder dan die Celly-2 wordt verstaan.
Oke, en hoe noem je mijn Celeron dan? Dat is een Celeron 500MHz op een FSB van 100 MHz
Alle Celerons vanaf 566Mhz zijn Celerons met een Coppermine-core. Van de lagere snelheden is alleen de Celeron 533A een nieuw model. (let op de A)
Een Celeron 533 (zonder A) heeft nog een oude core. Het enige probleem is dat veel dealers dit dus niet of slecht aangeven of hier absoluut geen kaas van hebben gegeten. Let dus goed op als je een 533Mhz aanschaft.
Een ander belangrijk verschil is het Voltage. De oude versie draait op 2V, de nieuwe op 1.50V-1.65V (afhankelijk van de snelheid)
Een Celeron 533 (zonder A) heeft nog een oude core. Het enige probleem is dat veel dealers dit dus niet of slecht aangeven of hier absoluut geen kaas van hebben gegeten. Let dus goed op als je een 533Mhz aanschaft.
Een ander belangrijk verschil is het Voltage. De oude versie draait op 2V, de nieuwe op 1.50V-1.65V (afhankelijk van de snelheid)
PSN-id: Chrasher
Antwoord op boktor zijn vraag: een leugen.
(of anders vet mazzel)
(of anders vet mazzel)
Een cliche is ooit origineel begonnen
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 september 2000 19:52 schreef koekum het volgende:
(of anders vet mazzel)[/quote]helaas helaas... kijk, als ik het nou over een desktop-pc had...
maar ik heb het over een notebook
zelfs sisoft sandra geeft 100MHz FSB aan
maar wat is dit voor ding dan, of is dat een compleet andere core?
(of anders vet mazzel)[/quote]helaas helaas... kijk, als ik het nou over een desktop-pc had...
maar ik heb het over een notebook
zelfs sisoft sandra geeft 100MHz FSB aan
maar wat is dit voor ding dan, of is dat een compleet andere core?
De mobile celerons lopen een stuk harder dan de normale. Jammer genoeg passen ze niet op een normaal moederbord.
u can fool all people some time and fool some people alltime
Die 533 is er inderdaad in twee varuanten, als ie er net zo uitziet als de PIII PC-PGA dan is het een Celeron-2 (Groen dus) anders is het gewoon een Celeron....correct me if o'm wrong.
Alle fc-pga cely's zijn coppermine. en de p-pga of zo zijn de standaard cely's
Verwijderd
Ik heb een C600 en een abit BH6, maar ik krijg hem niet hoger dan 747(83x9), want mijn abit BH6 kan alleen 83 en 100 en er zit niks tussen en op 100 loopt hij volgens mij niet.. iemand tips !??
De c600 loopt wel op 100 mhz want het is een celly 2 core. FF voltage verhogen.
u can fool all people some time and fool some people alltime
heb ik daar ook nog een andere adaptor voor nodig van slot1 naar socket370 of kan ik m'n oude cel I 466 gewoon voor gebruiken ????
Mijn Celeron 600 draait alleen op 900 als ik hem 2.05 volt voer. 2.00 volt geloof ik werkt tegenwoordig wel door het inbrandeffect, maar met 1.95 volt loopt hij vast. Dus dan weet je wat voor waardes mogelijk zijn. Celeron blijft in vergelijking met Duron of ThunderBird koud dus van dit soort voltages hoef je niet echt te schrikken.Op zaterdag 23 september 2000 20:14 schreef Blizz¿ het volgende:
Ik heb een C600 en een abit BH6, maar ik krijg hem niet hoger dan 747(83x9), want mijn abit BH6 kan alleen 83 en 100 en er zit niks tussen en op 100 loopt hij volgens mij niet.. iemand tips !??
Als mijn Celeron 600 nou van een net iets slechtere kwaliteit was dan kon ik de 900 niet handhaven, maar hij doet het prima mits ik zorg voor een goed koelblok e.d.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Verwijderd
Het ligt aan de stepping. De latere, zoals CoO, komen veel verder. Ik draai een FSB van 104 omdat de 112 net niet stabiel is (alleen onder UT krijg ik vastlopers, alle stress-proggies doen het wel goed!) Voltage is het laagst wat mijn P2B kan leveren, koeling met een Golden Orb.Op dinsdag 24 juli 2001 23:41 schreef mr_a het volgende:
[..]
Mijn Celeron 600 draait alleen op 900 als ik hem 2.05 volt voer. 2.00 volt geloof ik werkt tegenwoordig wel door het inbrandeffect, maar met 1.95 volt loopt hij vast. Dus dan weet je wat voor waardes mogelijk zijn. Celeron blijft in vergelijking met Duron of ThunderBird koud dus van dit soort voltages hoef je niet echt te schrikken.
Als mijn Celeron 600 nou van een net iets slechtere kwaliteit was dan kon ik de 900 niet handhaven, maar hij doet het prima mits ik zorg voor een goed koelblok e.d.
Pagina: 1