Ik heb dus een AMD 1 ghz op een Asus av7133 moederbord. Ik een coolmaster koeler er opzitten en meet de temperatuur met Motherboard Monitor. Ik heb de pc niet overgeklokt. idle is de temperatuur ong 52 graden. En als ik maar iets lulligs doe, 2 explorer schermpje en bv een programma dat de hd scant dan loopt de temp geheid op. Zodra MM 59 graden aangeeft crasht de pc en start hij automatisch weer op. De bios geeft dat altijd 57 graden aan.
Java3d of renderen met 3ds max hoef ik dus niet te doen.
De ene keer lees ik dat idle 52 toch erg hoog is. Dan hoor ik dat AMD tot 90 graden geen problemen moeten hebben.
Maar ja waarom crash de boel hier? Het is toch wel een probleem dat met de temperatuur te maken heeft. Een tafelventilator houdt de processor nu op 49 graden. Ideaal is het alleen niet.
Java3d of renderen met 3ds max hoef ik dus niet te doen.
De ene keer lees ik dat idle 52 toch erg hoog is. Dan hoor ik dat AMD tot 90 graden geen problemen moeten hebben.
Maar ja waarom crash de boel hier? Het is toch wel een probleem dat met de temperatuur te maken heeft. Een tafelventilator houdt de processor nu op 49 graden. Ideaal is het alleen niet.