Toon posts:

data verlies UPC/CHELLO netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste week problemen met chello. Ik heb steeds uitval van de verbinding, dan weer een minuut wel dan weer ff niet etc... Nu is mijn verbinding drie dagen in de pingmonitor geweest en er blijkt tussen mijn modem en computer een dataverlies te zijn van 10%. Oorzaak onbekend. advies van chello medewerker (UPC) om maandag nog maar es te bellen en te kijken of ik iemand anders aan de lijn zou krijgen die toevalliger wijs een oplossing zou hebben.
Ik heb het probleem op elke computer in het netwerk, ongeacht besturingssysteem. (w2k win me)

iemand een idee wat de oplossing kan zijn? ik verwacht niet echt veel van het weer terugbellen.

situatie is als volgt:

Chello modem oude com versie vast ip
dan router/firewall sitecom 4 poorts
computers

iemand suggesties???

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb pas ook aan de ping monitor gelegen - de pagina's druppelden binnen. En steeds moeten refreshen voor er een pagina compleet binnen kwam.
Bij mij vielen er ook gaten tijdens het monitorren (bestaand woord?). Die gast die ik aan de lijn zou een opdracht opstellen voor de technische dienst om mijn signaal te verbeteren. Ik weet niet of dat per ip kan, maar dat zei hij. Hij dacht misschien ook dat er een grootgebruiker in de buurt zat.

Maar het is inmiddels wel beter. (maar dat was het ook alweer toen ik belde voor de uitslag van de pingmonitor).

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ik heb ook al 2 weken loss :( met chello

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:53
Same hier ik baal gewoon van die packet loss soms gaat het goed. maar het gebeurd de laatste tijd veel vakker dat ik uit een online game wordt gegooit en dan mijn connectie voor zo'n 30 tot 40 seconden weg is. als dit vervolgens zo'n tien keer op een avond gebeurd wordt je er behoorlijk kneter van. En er zijn inderdaad momenten dat ik gewoon rond de 10 % packetloss zit een spelletje spelen wordt dan zo goed als ondoenlijk.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij een positief bericht hier, ik heb nu een andere dns server in gebruik en nu werkt alles prima. Ook bij de mail, ik dacht dat die geen dns gebruikt maar ik kan het mis hebben.

dus probeer het eens. Ik laat wel weten of het nu echt over is

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

die dns server heeft daar niks mee te maken. Die zet alleen de naam om in een IP adres. Dit neemt trouwens niet weg dat de Chello DNS servers traag zijn. Ik heb zelf de DNS servers van cistron hier in gebruik. Maar de packetloss staat daar los van.
Btw ik heb zelf al meer dan een half jaar heel veel last packetloss. Ik speel veel UT TO en 's-avond's loopt de packetloss vaak op naar zo'n 10-40 % :(. Dit is trouwens vooral zo met de buitenlandse servers. Het interne netwerk van chello is best goed alleen naar buiten toe is het zwaar kut :(

Verwijderd

Topicstarter
maar kan dit dan opeens ontstaan? tot nu toe had ik er geen last van.

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 10:53

madwoody

Connection reset by ME

Ik heb laatste tijd wel last dat de DNS server van Chello hapert en ik daarom om de zoveel tijd geen internet heb tenzij ik het IP adres van de website gebruik.

Ik heb het probleem opgelost door een andere DNS van Chello te gebruiken.

Primary DNS: 62.108.1.65
Secondary DNS: 62.108.1.66

Weet niet of dit iets met je loss te maken heeft maar dit is wel de oplossing voor de problemen die veel mensen met Chello op dit moment hebben.

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ik heb het opgelost door helemaal niet meer chello's dns te gebruiken maar gewoon een andere :)

dit staat trouwens op sjello site:

Problemen DNS-server.

12 april 2002
Een geruime tijd zijn er problemen met een DNS server (212.142.28.66). Een groot deel van de klanten in de regio's Friesland, Flevoland, Gelderland en Brabant hebben hiervan hinder. Helaas is nog niet duidelijk wat de oorzaak is. Er zal naast het zoeken van de oorzaak, een work-around worden bedacht die het probleem voor u moet verhelpden. Wij houden u op de hoogte en excuses voor het ongemak.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 10:53

madwoody

Connection reset by ME

Moet toch te fixen zijn. Een DNS server is bijna het simpelste wat ze daar hebben draaien

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb al 3 jaar geen problemen meer hier *klop af*. Maarja wij waren ook een van de eersten in Z-O Brabant met kabelinternet, dus het mag onderhand ook wel eens goed zijn :)

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ff de dns van een andere provider inkloppen...
xs4all of planet ofzo..

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Ah jongens.. door de verhoging van het abbonementsgeld zal het vast wel allemaal goed komen.

Althans, dat probeert UPC ons wijs te maken :z
Pagina: 1