Een vriend van mij heeft een laptop met zo'n mousepad ding. Nu heeft hij hier een losse usb muis (first wheel mouse) bij gekocht omdat zo'n pad niet lekker werkt. Alleen heeft hij hierbij een vreemd probleem. als je de mouseware installeert en dan de muis er in plugt werkt het perfect. hij wordt gedetecteerd en niks aan de hand. Als je nu echter reboot, dan werkt de muis geheel en al niet meer (wordt ook niet meer herkend, alleen nog die mousepad) en het enige wat werkt is nogmaals de software installeren. De mouseware is de nieuwste versie van de logitech site. Kent iemand dit probleem, en wat is er aan te doen?
Ik heb dit ook gehad met een USB adsl modem, ik heb toen een USB PCI kaartje gekocht,toen ging het perfect.
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
Verwijderd
kan hij niet een verloopplugje van usb naar ps/2 gebruiken? Wordt bijna altijd bijgeleverd.
Heb ik ook last van op mijn desktop pc. Bij mij komt het doordat de USB controller niet goed werkt. VIA heeft daarvoor een USB filter patch uitgebracht. Misschien kan die vriend van je ook deze patch gebruiken (VIA chipset?).
Te vinden op www.viahardware.com geloof ik. En anders op www.viaarena.com
Te vinden op www.viahardware.com geloof ik. En anders op www.viaarena.com
Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
Een pci-insteekkaartje zal niet gaan, het gaan namelijk om een laptop.
De ps/2 poort is helaas ook geen optie, aangezien hij die simpelweg niet heeft. Wel drie usbpoorten, maar die doen alledrie hetzelfde.
De ps/2 poort is helaas ook geen optie, aangezien hij die simpelweg niet heeft. Wel drie usbpoorten, maar die doen alledrie hetzelfde.
Moet je niets instellen in de BIOS van de laptop? Ik had dat ook eerst met de mijne, dan heb ik moeten USB Legacy devices op enabled zetten en het werkte... Werken de USB poorten wel met iets anders? Is er ook geen optie in de BIOS om te kiezen welke muis ie moet gebruiken (ik heb de keuze tussen internal, external en simulatios (beide)
Blog (Linux-related)
Verwijderd
ik heb een Tecra 9000, die doet precies hetzelfde. Als ik de mouse uit de USB poort haal, op laat starten en vervolgens weer terug plaats, doet ie 't gewoon. Errug strange!
Die via chipset update hielp echt helemaal niet, sterker nog, met die update, werkte het helemaal niet meer, op geen enkele manier. Maar het probleem blijft dus nog gewoon bestaan helaas, iemand nog meer ideeen?
Pagina: 1