Toon posts:

pentium 4 of AMD

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
eej mensen,

ff een vraagje... ZONDER WEER FLAMES TE KRIJGEn... ik wil een nieuwe pc kopen ik ben eigenlijk overal al over uit... maar niet over welke proccesor... wat zouden jullie doen, geld maakt niet zo heel veel uit... P4 of toch een AMD XP ??

Verwijderd

Wat voor pentium 4 en wat voor amd xp?? En op wat voor moederbord??

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

ik zou de FAQ lezen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[topic=306495/1/100]

Er zijn hier al genoeg discussies over geweest, en hoewel je het vraagt zullen er toch altijd mensen zijn die gaan flamen.

En voor de andere mensen: [topic=396113/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
ja hebbik gedaan... maar k zou t egt niet weten vandaar dat ik het vraag.. want k hoor van beide goede verhalen.. was sowieso van plan een asus mobo te halen

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
En je hep zelf Amd en Intel, en kan niet zelf kiesen.
Beetje |:(

Verwijderd

Geld geen probleem? Asus P4T met rimm geheugen en een PIV northwood..is de snelste keuze op dit moment, zeker als de je de northwood overklokt..Optie 2 wachten tot de nieuwe AMD processor uitkomt en kijken wat die doet..

Verwijderd

Mmmmh, jammer dat dit soort topics steeds op flame wars eindigen.

Maar tot 0,5 jaar terug (ja, de floating point berekening op me XP = goed) was ik intel bevooroordeeld.

Ik was zelf (4 maanden geleden) aan het zoeken (lees huiswerk maken) voor een nieuw systeem.

2 problemen destijds:
• De PIII was aan zijn einde van zijn levensduur.
• P-4's waren alleen met Rimm's sneller ivm de 845 chipset die minder was. En de rimmetjes waren duur :(.

Amd bood een cpu met (helaas) wel een lagere kloksnelheid maar met een betere IPC (instructions per clock).
Helaas gebruikte AMD weer om het gros van de }:O-en te overtuigen dat hun cpu sneller was/is, de performance rating.

Plus het feit dat mijn bevoordeling voor en in een ver verleden destijds amd een slechte AGP en andere chipset gerelateerde instabiliteits problemen had met de K6.

De k7 kwam en de race tegen intel ontspring zich. Meer en meer computer fanaten gingen voor amd.

Later bleek dat dit meer voordelen bood, zie maar eens een intel cpu te 'unlocken' :9.

Ik ben 3 maanden geleden zeg maar van geloof veranderd en ik heb er geen spijt van.
Het leuke is zelf dat P-4 geoptimalizeerde applicaties net zo hard draaien op een amd.

Ook moet je de metingen van diverse site met een korreltje zout nemen, ik mag toch aannemen dat jij niet elke dag een filmpje dmv windows media encoder encode ?

Eind Conclusie:
Zorg gewoon voor goeie spullen/componenten en je hebt een goed en snel systeem of het een intel of een AMD is, ik zie , merk en voel geen verschil.

Verwijderd

je merkt het in de beurs... van pricewatch:

AMD Athlon XP 2100+ (1,73GHz) € 325,-
Intel Pentium 4 2,2GHz (Socket 478, 512KB, Tray) € 690,-

Die twee zijn vergelijkbaar met elkaar, je hebt dan ook nog de 2,4 GHZ die erg duur is dus die wil je niet ;)

Volgens het tijdschrift Gamestar (Duits) dat elke keer de CPU index er in zet is de AMD XP 2100+ beter. Whatever iedereen ook mag zeggen, hij is in ieder geval goedkoper, voor dat geld kun je misschien een wickedere videokaart of soundkaart kopen?

Ik heb zelf AMD, en ik wil nooit meer terug. Ik kijk met grote ogen uit naar de AMD Sledgehammer hopenlijk eind dit jaar :)

Verwijderd

Ik zie dat je al een beetje asus bevooroordeeld bent. Mijn ervaring is, dat intel mobo's bijna automatisch gedetecteerd / geinstalleerd worden in XP zonder compatabiliteitsproblems. Ik heb nu 2 mobo's Intel geinstalleerd in XP, en misschien is het toeval, maar alles werkte in 1 keer, terwijl me XP cdtje op andere compu's (AMD EpoX, Asus ook) grote problems had (onboard sound die maar niet wil, onboard NIC werkt slecht enz.)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:29

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Joh, het is jouw feestje, of je nou een snelle P4 neemt of een snelle AMD, het maakt zo gek veel niet meer uit.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als geld niet zoveel uitmaakt kun je imo het beste een 2,4 GHz P4 nemen die toch op dit moment de snelste desktop processor is. alleen compleet niet te betalen.
en dan gaan voor een bordje met 533 MHz FSB support voor de upgradability.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Hier is toch vrij veel over te vinden dacht ik. Beide hebben hun voors en tegens, doe eens wat onderzoek (search, diverse hardware website's met een XP vs P4 review), want ik heb jezelf nog geen eens met een eventueel aankoop argument horen komen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 00:11 schreef Ketchup-Heinz het volgende:
Ik heb nu 2 mobo's Intel geinstalleerd in XP, en misschien is het toeval, maar alles werkte in 1 keer, terwijl me XP cdtje op andere compu's (AMD EpoX, Asus ook) grote problems had (onboard sound die maar niet wil, onboard NIC werkt slecht enz.)
Dat mag dan zeker wel toeval zijn, ook mijn ABIT KR7A-raid en me GF3-ti200, me 3com nic en me herculess fortissimo II werden allemaal herkend, netjes vragen om de cd-rom of de drivers.
Na de setup, moet je de via 4in1 drivers ff installen, dat is het enige verschil in vergelijk met een intel systeem. (kwa installen dan :P)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 19:59

Wok

Dakloos...

Sorry dat ik het zeg, maar... AMD vs Intel :Z

In mijn ogen, maakt het tegenwoordig niet meer uit wat je koopt. Het hangt helemaal af van je eigen voorkeur en orientatie.

Zelf heb ik nu een AMD-systeem omdat dat toen de beste value for money was. Als ik nu kijk naar de ontwikkelingen, moet ik zeggen dat de Intel processoren er ook weer veelbelovend uitzien.

niet dat ik ga upgraden: geen geld en mijn PC werkt nog prima :z

Met andere woorden: kies waar jij je goed bij voelt. Lees anders ook eens een aantal reviews door. Misschien dat je je dan een beeld kunt vormen van wat je wilt hebben. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

voor zwaar rekenwerk: Pentium
voor snelheid: AMD
just my humble opinion.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

ha ik denk n mooie p4 1.8 met 256 cache met DDR-plank van asus
P4B-266c of zo iets
Als t budget ruim is that is.... (7200rpm maxtor ern in en zo.....Meeeeeer snel!) :P

eerst kijken dan zeiken

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

[search=amd intel]

Please...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.