Toon posts:

[Debian] Usb support??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik wil allereerst ff melden dat ik al naar debian usb heb gezocht en die topics heb doorgelezen, maar werd er verder niet wijzer uit.
Ik moet onder debian dus gebruik maken van een USB keyboard, omdat me ps/2 port is opgeblazen.
Ik heb Debian 2.2 petato.
Ik install um nu op een andere computer waar wel ps/2 opzit, want op me 3e comp lukt het niet, want me keyboard werkt dus niet.
Hoe krijg ik dat keyboard dan werkende ?????
Ik ben vrij nieuw met linux in het algemeen, en ben dus sinds zondag met debian bezig, maar het wil niet echt lukken.
Kan iemand mij uitleggen wat de problemen zijn en hoe ik ze het best kan oplossen??

b.v.d

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Je zult de Human Interface Device (Full HID) in je kernel moeten meecompilen. Zoek eens een howto over het compilen van de kernel op, dan spreekt de rest voorzich. Nog even een adviesje, wanneer je dergelijke algemene info zoekt, is het aan te raden om niet specifiek naar 'debian' te zoeken, omdat dit soort dingen distro-onafhankelijk zijn (meestal :)).

Edit: En zoek even naar iets als 'Generic USB keyboard support' in je BIOS.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

je kan 't oplossen door een nieuwe kernel met usb support te bakken.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok maar ik weet niet wat alle verschillen zijn tussen de verschillende distro's etc. dus vandaar dat ik specifiek naar debian heb gezocht.
btw tijdens de install hebbik in modconf bij usb wel usbkbd in kernel geinstalleerd dat is volgens mij toch echt voor een usb keyboard... er stond ook devkeyb ofzo nog erin maar volgens mij kan dat um niet zijn want die had ik vorige keer ook geinstalled en toen deed ie het ook niet.
Moet ik geen kernel update doen of zoiets dergelijks ????

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Je kunt het beste zoeken naar een usb-pakket voor Debian.
Ga naar www.debian.org en klik in het menu (linker kant) op Packages.

Op de pagina die je dan voor je krijgt vul je usb in de zoekregel.
Vervolgens klik je op Search. Dan krijg je alle pakketten voor je neus die iets met usb te maken hebben (usb in de naam of inn de beschrijving). Daar moet je eerst maar eens kijken.

Overigens denk ik niet dat je met een distro van ruim 2 jaar oud een uitgebreide en goede USB-ondersteuning heeft. Potato werkt notabene nog met X versie 3. Download de Woody proef-ISOs en gebruik die.

Verwijderd

Topicstarter
No responses to your query

dit krijg ik als antwoord uit de search...
dit kan nog eens een moeilijke opgave gaan worden :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Als je zoekt in de unstable/testing serie dan vind je een usbmgr.

X versie 4 heeft volgens mij een prima ondersteuning voor USB-producten. Verder biedt woody (testing) een 2.4 kernel in tegenstelling tot de oudere 2.2 van potato. Die heeft ook betere ondersteuning voor de nieuwere spullen.
Pagina: 1