Toon posts:

beste controller van een console

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie de beste controllen van welke console ooit??
Zelf vind ik die van de N64 en de gamecube heerlijk in de hand liggen ze passen prescies een de knoppen zijn lekker geplaatst aleen was bij de n64 controller het palletje snel versleten na een paar weken perfect dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er was ooit de indrema, een linux console...
Die had een controller 'shaped to the human hand'.
Zo licht als een veer met heel veel knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Die van de SNES. 100% waar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Die van de DC is mij wel goed bevallen. Die van de N64 gaan te snel kapot. Na 3 maanden is die stuurknuppel al erg versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DC controller kickt ass , en die van de GC is ook wel goed .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

De NES (8 bit dus ;)) controler :9 lekker RSI opwekkend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12
Op vrijdag 12 april 2002 22:58 schreef White Dust het volgende:
De NES (8 bit dus ;)) controler :9 lekker RSI opwekkend :P
code:
1
2
3
4

:P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.ntrautanen.fi/computers/other/images/nintendo_nes-004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ntrautanen.fi/computers/other/images/sega_3020.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ntrautanen.fi/computers/other/images/atari_2600jr.jpg
Liggen ze lekker in de hand?

En deze beauty:
Afbeeldingslocatie: http://www.nextgencube.com/gco.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:29
De DreamCast controller.
Met andere controllers heb ik niet vaak genoeg gespeeld om daar een goed oordeel over te vellen (N64 was ook wel rlx, maar pookje sleet idd snel).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Laatst online: 27-10 14:32
- Die van de ps1/ps2 sux ass, te klein en te veel shoulderbuttons imo :(
- Die van de Xbox is veels te groot (hoop dat de kleinere beter is)
- Die van de Gamecube heb ik alleen gezien en die is lelijk (maar ligt vast heerlijk in de hand)
- Die van de dreamcast had te kleine knoppen
- De GBA heeft vage shoulderbuttons
- Die van de snes/nes was totaal niet ergonomisch

Meer ken ik er niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-10 15:13
de snes controllers waren super !
heb er wel ooit een kapot gesmeten, omdat de snes vals speelde ;(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 26-09 16:25
Op vrijdag 12 april 2002 23:30 schreef Bamibal het volgende:
de snes controllers waren super !
heb er wel ooit een kapot gesmeten, omdat de snes vals speelde ;(
dan heb jij hard gegooit want die dingen zijn echt HARD (letterlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
Ik vind de shoulderbuttons van de GC controller heel fijn, de rest wat minder. Ietsje te klein.

XBOX is waardeloos, wat een lomp stuk plastic, een slechte copie van de (veel betere) DC controller.

PS2 (Dual shock 2) is oke, maar de ophanging van de linker motor is waardeloos: is bij al mijn controllers gebroken, en lijmen lukt niet (ja, ik gooi er soms mee).

N64 vond ik een nutteloos hopeloos ding, net zoals de console zelf trouwens.

Megadrive was wel lekker, perfect voor fighting games.

Eigenlijk is het maar behelpen als ik mijn lijstje bekijk...

DC en PS2 dan maar ex aequo.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. snes (niet voor niks zoveel gekopieerd)
2. gamecube (DAMN die voelt lekker)
3. n64 (maar dan alleen als die joystick niet verkracht word. Sommige mensen gaan er als een halve zool op zitten rammen en zijn dan nog verbaasd ook dat er een dooie hoek van hier tot ginder onstaat)

Die van de nes vind ik net wat te hoekig, van de gba zitten de l en r knoppen niet helemaal lekker, van de ps1 issie te klein, van de ps2 zijn de joysticks te gevoelig en issie te klein, en bij de xbox zit de linker joystick te ver van de rand van de controller af (relatief snel vermoeide duim).

De gamecube had op 1 gestaan als ze de z knop nog steeds als trigger gehouden hadden. Nu is het meer een soort R #2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 22:44 schreef grayfox het volgende:aleen was bij de n64 controller het palletje snel versleten na een paar weken perfect dark
Ik speel nu al sinds de lancering van Goldeneye (en later Perfect Dark) multiplayer op de N64. Dat is af en toe behoorlijk stressen aangezien m'n vrienden onderhand ook heel goed zijn geworden. Toch hoeft die controller niet kapot te gaan als je er een beetje voorzichtig mee doet. Met een beetje beleid sturen en combineren met strafen gaat evensnel als de volle kracht op dat joystickje zetten. Joystick verkrachting hoeft niet (niet doordenken).

Ik heb 2 officiële controllers (en een paar 3rd party die nu niet van belang zijn) die ik al heb sinds de lancering van de N64 die een kleine dooie hoek hebben ontwikkeld, maar er valt nog zeer goed mee te mikken. Ik heb echter onlangs 2 2ehandse controllers gekocht (nou ja, ontvangen, want ik weigerde natuurlijk te betalen) die compleet en totaal afgeragd waren. Die joysticks vielen gewoon naar de andere kant als je de controller een beetje kantelde, totaal geen weerstand meer. Als mensen zo debiel zijn dat ze het nodig vinden om een controller zo te mishandelen dan doen ze maar, maar vervolgens op ng's of forums gaan zitten zeiken dat die controllers niet stevig genoeg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyc
  • Laatst online: 31-05-2024
1. N64. Ligt als een droom in de hand, en alle knoppen zijn perfect te bereiken. Alleen het pookje is niet super, en de button layout leent zich niet overal voor.
1. GameCube. Ligt misschien nog wel beter in de hand, alleen de clicking shoulderbuttons werken niet super naar mijn idee, aangezien in nogal eens in mijn controller wil knijpen.
2. PS2. Ligt zeer redelijk in de hand, alleen de pookjes zijn niet ideaal, en de shoulderbuttons werken verwarrend.
3. Dreamcast. Geldt hetzelfde voor als PS2, alleen hier is het nadeel dat de analog buttons snel breken en je er nogal zweethanden aan overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 17:53
Doe mij die van de GC maar. Vooral als het een GBA is. :P

Erm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SNES controller lag mij het beste in de hand. :) Alleen de GBA controller nu is ook wel lekker. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er zelf geen, maar een vriend van me heeft een X-Box
en ik moet zeggen dat het een grote controller is, maar ligt ontzettend goed in de hand, ik moest alleen wennen aan de joystick ipv knoppen als het om movement gaat.

maar daar was ik snel aan gewend.

dus ik zeg X-box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 01:57 schreef middelkoop het volgende:

Ik speel nu al sinds de lancering van Goldeneye (en later Perfect Dark) multiplayer op de N64. Dat is af en toe behoorlijk stressen aangezien m'n vrienden onderhand ook heel goed zijn geworden. Toch hoeft die controller niet kapot te gaan als je er een beetje voorzichtig mee doet. Met een beetje beleid sturen en combineren met strafen gaat evensnel als de volle kracht op dat joystickje zetten. Joystick verkrachting hoeft niet (niet doordenken).

Ik heb 2 officiële controllers (en een paar 3rd party die nu niet van belang zijn) die ik al heb sinds de lancering van de N64 die een kleine dooie hoek hebben ontwikkeld, maar er valt nog zeer goed mee te mikken. Ik heb echter onlangs 2 2ehandse controllers gekocht (nou ja, ontvangen, want ik weigerde natuurlijk te betalen) die compleet en totaal afgeragd waren. Die joysticks vielen gewoon naar de andere kant als je de controller een beetje kantelde, totaal geen weerstand meer. Als mensen zo debiel zijn dat ze het nodig vinden om een controller zo te mishandelen dan doen ze maar, maar vervolgens op ng's of forums gaan zitten zeiken dat die controllers niet stevig genoeg zijn...
dat het palletje bij mij kapot ging was omdat ik echt aso veel op dat ding speelde.
Altijd als ik wakker was en niet op school (zelfs dan) speelde ik er op.
en ja ik strafe ook vaak met die gele c knoppen eigenlijk hoefte ik nieteens het palletje te gebruiken want ik stuurde er niet mee hij was alleen voor het richten (zoals een muis op de pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van de DC was absoluut mijn favo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De controller van de DC lag prettig in de hand, alleen had ik moeite met mijn duim in het midden van de analoge controller te houden, ondanks de puntjes.

De Xbox-controller heeft dit ondervangen door kuiltjes erin te maken, vind ik erg prettig. Hij past precies goed in mijn kolenschoppen.

De PSX/PS2-controller vond ik waardeloos. Hij is te klein, de uiteinden van het D-pad zitten te dicht op elkaar, en de vuurknoppen kun je nauwelijks indrukken. Maar de PS2 is sowieso niet aan mij besteed.

Microsoft is trouwens wel de enige die een aparte controller maakt voor een bepaalde markt. Spijtig dat Sony dat niet deed, en hun controller op de gemiddeld kleinere Japanse handjes heeft gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamecube controller without a doubt!
en DC was ook wel fijn afgezien ervan dat de triggers mij pijn in de wijsvingers veroorzaakten als je lang racespelletjes deed, gebouwd voor jappen handjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
SNES

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 08:22 schreef grayfox het volgende:ik stuurde er niet mee hij was alleen voor het richten (zoals een muis op de pc)
Ik ook, zoals ik zei "goed mee te mikken" net zoals in Goldeneye de controle mode solitaire. Met die setup is naar links en naar rechts met de joystick sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

De N64 controller vind ik een erg lekkere controller, maar sinds ik heel even op de GC heb gespeeld ben ik toch wel weg van die controller zeg O+
Ander vraagje: die N64 controller kan je theoretisch op 3 manieren vasthouden, maar is er iemand die dat ding ooit anders heeft gebruikt dan middenpookje+rechterkant??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de nes heeft de beste controller... lekker vierkant .. pas precies in je handpalm.. je krijgt lekker eelt onder je duim enz.. door de kleine en harde knoppen..

en je kan er ook goed mee slaan..

zo hoort een controller te zijn.. en niet een die zo groot is als je zelf, met 100000 knoppen enz enz enz. en dual shock.. waardoor je bijna je huiskamer uit trilt..

had laatst de dual shock op mijn bed gelegd.. had een game in de ps2 gedaan.. en deed hem aan.. was best laat enz.. ging zelf ff naar beneden om wat te drinken te halen.. toen ik de trap naar boven liep hoorde ik een super vaag geluid.. ik schrok me kapot.. what the fuck... herrie..

ik liep mijn kamer binnen.. en wat denk je.. dual shock die aan het trillen was op mijn steen harde matras.. waardoor er een trillings geluid onstont van ongeveer hehe.. 7.8 op de schaal van richter.. damn.. ik schrok me kapot man..

maarjah.. de controller van de psx/2 vind ik nog het fijnste tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-10 19:56
Hmm... ik vind die xbox controller eigenlijk best lekker. Kan ik er wat aan doen dat de rest van nederland zulke kleine pootjes heeft :P
Vooral die trigger knoppen zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De controller van de Dreamcast!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Ik heb deze voor de pc. Hij ligt echt lekker in de hand vind ik.
Afbeeldingslocatie: http://europe.thrustmaster.com/products/big/pc_dual_power2.gif

Xbox
Afbeeldingslocatie: http://europe.thrustmaster.com/products/big/x_fsprog_gamepad.gif

PSX
Afbeeldingslocatie: http://europe.thrustmaster.com/products/big/psx_analog_gamepad.gif

Deze had ik bij mn Atari2600:
Afbeeldingslocatie: http://www.best-electronics-ca.com/cx24.jpg

Ik had ook nog een paar joysticks maar die waren merkloos.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Die van de PSX vind ik lekker in de hand liggen en die van de GC is ook wel fijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Console: Dualshock 2 (PS2)
PC: Thrustmaster Firestorm Dual Power 2

Ik heb redelijk grote handen, maar toch vind ik dit soort controllers het prettigste spelen. De XBox controller vind ik mega-lomp. De actieknoppen zijn op een totaal onlogische manier geplaatst, en het geheel voelt erg goedkoop aan voor zo'n duur apparaat (voorbeeld: het geluid zodra de force feedback gaat werken, alsof je een plastic bakje met kraaltjes in je hand hebt).

Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 16:07 schreef ncgq.prophet het volgende:
Console: Dualshock 2 (PS2)
PC: Thrustmaster Firestorm Dual Power 2

Ik heb redelijk grote handen, maar toch vind ik dit soort controllers het prettigste spelen. De XBox controller vind ik mega-lomp. De actieknoppen zijn op een totaal onlogische manier geplaatst, en het geheel voelt erg goedkoop aan voor zo'n duur apparaat (voorbeeld: het geluid zodra de force feedback gaat werken, alsof je een plastic bakje met kraaltjes in je hand hebt).

Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk ;)
yeah rightttttt, dan voelt dat gamecube ding helemaal als rommel in je handen zeker :P.

de gamcube is neit solide.. beetje te breekbaar ziet het eruit, vooral die shoulder buttons en de pookjes en 4-punts druktoets.

De Xbox controller is goed voor halo enzo, maar voor fighters en snowboarden is het bjina niet te doen, geef mij de Controller S, die wordt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-10 18:53
SNES, lekker klein en fijne knoppen, geen rare vormen of andere kul, gewoon GOED :)
GC, deze vind ik fijn vasthouden, maar nog niet lang mee gespeelt dus kan niet echt zeggen of het op lange termijn wat is.

Verder heb ik nog,

PS2, leek superfijn, maar kreeg/krijg er een RSI arm van je welste (stof verzamelaar nu dus :().
NES, alleen omdat het ding zo nostalgisch is is het gewoon super, maar kwa ergonomie slaat het nergens op natuurlijk :P
Megadrive, niks waard, te groot voor mijn (toen) klein handen ;)
X-Box, te groot en te .... tsja tis gewoon mijn ding.

Voor de rest zijn de ervaring niet echt meer relevant of al vergeten :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Op zaterdag 13 april 2002 13:50 schreef Keeper het volgende:
De N64 controller vind ik een erg lekkere controller, maar sinds ik heel even op de GC heb gespeeld ben ik toch wel weg van die controller zeg O+
Ander vraagje: die N64 controller kan je theoretisch op 3 manieren vasthouden, maar is er iemand die dat ding ooit anders heeft gebruikt dan middenpookje+rechterkant??
Ja, dat heb ik wel gebruikt voor vechtspellen zoals MKT. Maar ik heb nog nooit die positie gebruikt van Linkerhand aan de linker heft en de rechterhand op de analoge stick. Verder vond ik die N64 controller echt goed bedacht en lag hij heerlijk in de hand.

SNES is toch mijn favoriet.

Die van PSX/PS2 vind ik nog steeds een slap aftreksel van de SNES controller. Wat ik zowiezo al raar vond is dat de PS2 geen nieuwe controller kreeg. Maar ja, hij doet het goed, dus waarom veranderen.

De Megadrive controller lag ook heel relaxed in de hand.

XBOX-controller heb ik nog geen ervaring mee.

De DC vond ik in het begin heel erg wennen, maar is wel OK.

Die van de Saturn was in principe bijna hetzelfde als de MD.

Die van de NES was gewoon taai.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 19:11 schreef ugamer het volgende:de gamcube is neit solide.. beetje te breekbaar ziet het eruit, vooral die shoulder buttons en de pookjes en 4-punts druktoets.
Grappig, je zegt dat hij niet solide "is" terwijl je dat dus alleen van de looks afleid.
De shoulder buttons zullen echt niet snel verslijten, en die 4-punts druktoets al helemaal niet.
Het pookje is iets om over na te denken. Ik heb het flink wat geprobeerd, en ik merk een grote verbetering in vergelijking met de n64. Die op de n64 kan jaren lang perfect werken als je er voorzichtig mee bent (weet ik uit eigen ervaring). Ik denk dat die van de gamecube een stuk langer mee zal gaan zelfs al ben je er niet voorzichtig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45
de fijnste tot nu toe vind ik de Dual Schock Controller voor de PSX :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10 13:14
toen ik die van dreamcast zag liggen(lan party ;)) dacht ik van OMG WTF HUGE :D
maar toen ik ging spelen merkte ik hoe goed ie was, perfect in me handen, kon overal simpel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
N64 controller is wel fijn ja.. alleen zijn ze nu na een paar jaar vrij intensief gebruik wel ramgaar (dat paakje op de middelste poot).

Verder had de Jaguar (Atari 64-bit geval) ook een brute controller:

Afbeeldingslocatie: http://www.ntrautanen.fi/computers/other/images/jaguar_controller.jpg

En de latere versie met wat meer knoppen (de oude had ook die knoppen bovenop niet):
Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.fr/atari.fr/jagcon2.jpg

En de SNES controller natuurlijk. Simpel, maar o zo heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SNES, duidelijk..

en oh ja m'n Sidewinder Gamepad op pc speelt ook zalig.

Na een uur spelen met de NES moest ik weer pilletjes slikken tegen de pijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://funxbox.com/images/june2001/controller.jpg
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Wat vindt iedereen in godsnaam zo goed aan de snes controller? De snes controller is een iets opgepoetste nes controller en dat is gewoon een plankje met een paar knopen erop. Ik speel nog weleens op een snes en sommige spellen zijn echt heel kewl alleen de controller is een grote rsi-opwekker, alles wat erna kwam was gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
Op zondag 14 april 2002 12:47 schreef Shagura het volgende:
Wat vindt iedereen in godsnaam zo goed aan de snes controller? De snes controller is een iets opgepoetste nes controller en dat is gewoon een plankje met een paar knopen erop. Ik speel nog weleens op een snes en sommige spellen zijn echt heel kewl alleen de controller is een grote rsi-opwekker, alles wat erna kwam was gewoon beter.
opgepoetste nes controller???
nintendo heeft bijna ALLE vernieuwingen op controller gebied verzonnen. d-pad, z-trigger, shoulder buttons, analoog, rumble pack... en verzin zo maar door...
zelfs in de x-box controller zijn nog snes invloeden te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 12:47 schreef Shagura het volgende:
Wat vindt iedereen in godsnaam zo goed aan de snes controller?
Voor het eerst een fatsoenlijke knop met l en r, goed te gebruiken combo van 4 knoppen (a, b, x en y) zeer goeie 4 punts druk toets, gaat jaren van abuse mee, vorm die niet pijn in de hand gaat doen (kan er uren op spelen, bij jou dan misschien niet). Daarom is het een winner. Nintendo heeft met die controler een goeie basis gemaakt, en die basis zie je in zowat iedere controller terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Op zondag 14 april 2002 13:21 schreef daFubar het volgende:

[..]

nintendo heeft bijna ALLE vernieuwingen op controller gebied verzonnen. d-pad, z-trigger, shoulder buttons, analoog, rumble pack... en verzin zo maar door...
A-MEN :Y)

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

playstation op 1 die licht heerlijk
gamecube op 2 omdat hij wat weg heeft van de playstation contrller daardoor lag hij gelijk goed in de hand
en de dreamcast ook een super controller

x-box wat een klote ding is dat zeg
groot ligt niet lekker gewoon slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister de GC gespeeld bij free record shop. Was wel goed hoor die joypad! X-box ook gespeeld.. VEEL te groot. Grote controller.. kleine knoppen. Drukte constant op verkeere knoppen, niet voor mij dus.
DC was ook goed hoor. Naar mij menig is de GC toch de beste. Vooral de shoulder buttons! Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 23:31

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik was in eerste instantie bang dat de controller voor de X-Box veel te groot zou zijn na al de berichten die ik erover gelezen had. Ik heb zelf vrij kleine handen, maar volgens mij hebben de mensen die 'm te lomp vinden enzo er nog nooit lang mee gespeeld, want ik moet zeggen dat ie echt prima in de hand ligt.

Hij is lekker robuust en het is alleen in het begin ff wennen, maar uiteindelijk een prima dingetje :7

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de cube heeft wel een fijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op zondag 14 april 2002 13:21 schreef daFubar het volgende:

[..]

Dus? Dan ligt de snes controller toch niet ineens lekkerder in je hand :? (afgezien van of het waar is, want was de ps niet eerder met een pookje?) Van dat ding krijg je echt geheid rsi als je er te lang op speelt.
Op maandag 15 april 2002 14:08 schreef Ruud2001 het volgende:
Ik was in eerste instantie bang dat de controller voor de X-Box veel te groot zou zijn na al de berichten die ik erover gelezen had. Ik heb zelf vrij kleine handen, maar volgens mij hebben de mensen die 'm te lomp vinden enzo er nog nooit lang mee gespeeld, want ik moet zeggen dat ie echt prima in de hand ligt.

Hij is lekker robuust en het is alleen in het begin ff wennen, maar uiteindelijk een prima dingetje :7
Ik heb vet kleine handen en hij ligt ook wel aardig in m'n hand, maar ik krijg er vaak kramp van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertos
  • Laatst online: 21-05-2024
geeneen is er eigelijk perfect...:)
maar als ik moet kiezen n64, hij ligt erg lekker in de hand alleen die gele knopjes zijn af en toe lastig om precies de goeie in te drukken.

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op maandag 15 april 2002 16:03 schreef robertos het volgende:
geeneen is er eigelijk perfect...:)
maar als ik moet kiezen n64, hij ligt erg lekker in de hand alleen die gele knopjes zijn af en toe lastig om precies de goeie in te drukken.
Heb je bij super smash brothers geen last van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Voor mij is er maar een controller nummer 1, de "Arcade" joystick. zo'n mooie zwarte met rode knoppen of zo'n bruine met 1 knop. Helaas worden ze sinds eind jaren 80 niet meer gemaakt. Maar ik heb er nog een aangepast voor op mijn PC :). Doet het leuk bij Amiga,Mame&MSX emu's.

De SNES controller was ook goed. Dit was voor mij de enige controller waarmee ik alle moves uit StreetFighter kon uitvoeren zonder dat ik ze 3x moest herhalen. Daar kunnen de nieuwe controllers nog van leren.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komaki
  • Laatst online: 11-04 11:45

komaki

The Hot Zone

Op vrijdag 12 april 2002 22:44 schreef grayfox het volgende:
Wat vinden jullie de beste controllen van welke console ooit??
Zelf vind ik die van de N64 en de gamecube heerlijk in de hand liggen ze passen prescies een de knoppen zijn lekker geplaatst aleen was bij de n64 controller het palletje snel versleten na een paar weken perfect dark
Helemaal met je eens :D
De N64 controller is nog steeds de beste die ik ooit in me handen gehad heb :D

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op maandag 15 april 2002 15:53 schreef Shagura het volgende:
(afgezien van of het waar is, want was de ps niet eerder met een pookje?)
De N64 had dus echt even eerder een pookje dan de PSX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 16:13 schreef udenjpg het volgende:
Voor mij is er maar een controller nummer 1, de "Arcade" joystick. zo'n mooie zwarte met rode knoppen of zo'n bruine met 1 knop. Helaas worden ze sinds eind jaren 80 niet meer gemaakt. Maar ik heb er nog een aangepast voor op mijn PC :). Doet het leuk bij Amiga,Mame&MSX emu's.
Afbeeldingslocatie: http://lsp.hjem.wanadoo.dk/images/Pictures/Thearcade.jpg

bron

Jarenlang plezier van gehad op m'n Amiga's ;)
Ik had in de 486 periode een insteekkaart (kwam bij Conrad vandaan) waar 2 van deze controllers op aangesloten konden worden, maar die werkte helaas niet meer op een pentium of hoger :'(
Hoe heb je de jouwe aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 14:08 schreef Ruud2001 het volgende:Ik heb zelf vrij kleine handen, maar volgens mij hebben de mensen die 'm te lomp vinden enzo er nog nooit lang mee gespeeld, want ik moet zeggen dat ie echt prima in de hand ligt.
Beetje op je woorden passen svp. Dat andere mensen hem niet comfortabel en/of te groot vinden betekent nog niet dat hij die mensen er niet genoeg op gespeeld hebben.

Ik heb enorme handen en toch vind ik die Xbox controller iets te groot, maar vooral vind ik de locatie van de joysticks minder dan perfect. Iedere hand is anders he, dus een perfecte controller is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 15:53 schreef Shagura het volgende:Dus? Dan ligt de snes controller toch niet ineens lekkerder in je hand :? (afgezien van of het waar is, want was de ps niet eerder met een pookje?) Van dat ding krijg je echt geheid rsi als je er te lang op speelt.
Dan zijn er schijnbaar anders eigenschappen aan de PS controller die ervoor zorgen dat ze liever de Snes controller hebben (dat is bij mij het geval). Dat jij er rsi van krijgt, betekent nog niet dat iedereen dat er van krijgt. Ik krijg juist pijn in mijn hand van een PS controller die joysticks vind ik helemaal niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op maandag 15 april 2002 17:36 schreef ncgq.prophet het volgende:

[..]

[afbeelding]

bron

Jarenlang plezier van gehad op m'n Amiga's ;)
Ik had in de 486 periode een insteekkaart (kwam bij Conrad vandaan) waar 2 van deze controllers op aangesloten konden worden, maar die werkte helaas niet meer op een pentium of hoger :'(
Hoe heb je de jouwe aangepast?
Ik heb een goedkope gamepad gekocht en vanuit de contacten doorgesoldeerd. Dit werkt goed, alleen heb je dan een extra blok bij je controller.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 10:15
PSX vind ik nog steeds de beste :)

Pagina: 1