[photoshop 6] eps transparant opslaan??

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• annegerben
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 15:06
ik wil graag een file opslaan in eps-formaat maar er moet ook transparant gedeelte inzitten.
Ik weet dan het kan maar ik weet niet hoe??

de transparante gedeelten worden nl. wit als ik het nu opslaan :(

Verwijderd

alpha channels heb je toch alleen in 32-bit files?
en eps is niet 32 bit toch??

• annegerben
ik heb zelf wel een 'eps-je' met transparante gedeeltes....

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zou het wel knap vinden (of het is een illustrator EPS) maar ben in de 8-9 jaar dat ik Photoshop nog nooit een transparante EPS tegen gekomen.

Dat kan ook niet. Wat jij bedoeld is denk ik dat iemand een path heeft gebruikt waardoor ie bij importeren in Quark een transparant gebied geeft. Of, een Illustrator (vector) EPS.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• annegerben
waar die file die wel transparant is, in gemaakt is weet ik niet maat als ik die eps open in photoshop is ie wel transparant...

maar met illustrator is het wel mogelijk?

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 12 april 2002 22:51 schreef annegerben het volgende:
waar die file die wel transparant is, in gemaakt is weet ik niet maat als ik die eps open in photoshop is ie wel transparant...

maar met illustrator is het wel mogelijk?
In illustrator is eigenlijk alles transparant behalve dat wat je hebt getekend. Illustrator werkt met vectoren, Photoshop werkt met bitmaps. Wanneer je de EPS opent in Photoshop en Photoshop vraagt hoeveel pixels breed/hoog je um wilt hebben dan is het een Illustrator EPS (vector).

Misschien is het handiger om te vertellen wat je ermee wilt. Illustrator is namelijk niet geschikt voor foto's e.d. maar echt voor vector-afbeeldingen (die zijn opgebouwd uit coordinaten, niet uit pixels).

• annegerben
Ik heb een logo van het bedrijf waar ik werk, deze moet gebruikt worden voor een mailing dit is het logo:

Afbeeldingslocatie: http://www.mdr.nl/images/logo.gif

het is de bedoeling dat het plaatje erzo uit komt te zien maar dan wel in eps-formaat :)

ik hoop dat ik het nu wat duidelijker heb gemaakt

• annegerben
schop

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 08:55

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op zaterdag 13 april 2002 09:46 schreef annegerben het volgende:
Ik heb een logo van het bedrijf waar ik werk, deze moet gebruikt worden voor een mailing dit is het logo:

[afbeelding]

het is de bedoeling dat het plaatje erzo uit komt te zien maar dan wel in eps-formaat :)

ik hoop dat ik het nu wat duidelijker heb gemaakt
Nou, dan pak je dus illustrator... en dan ga je lekker aan de slag. Alles wat je niet tekent, blijft transparant, werd hierboven gezegd. Dus zolang jij er geen groot wit vlak achter zet, blijft het plaatje transparant en wordt het niet wit als ik het goed heb.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 13 april 2002 09:46 schreef annegerben het volgende:
Dan bedoelen ze 99,9% zeker een Illustrator EPS en moet je niet aan Photoshop gaan zitten.

Ik begrijp alleen niet waarom bedrijven dergelijke dingen niet overlaten aan de mensen die verstand hebben van mailings, drukwerk etc. Niet om jou af te vallen, maar jij wordt er waarschijnlijk wel op afgerekend als er een paar pallets verkeerd drukwerk voor de deur staan.

• annegerben
dat valt wel mee :)
het ziet er nu nl. nog brakker :'( uit en daarom doe ik er iets aan :P

thanx voor de hulp :)

Verwijderd

1. ik zie het plaatje niet?
2. Ozboz, je icon doet het niet
3. annegerben, die van jou ook niet
4. EPS is toch ALTIJD een illustrator iets, dat KAN toch niet eens in Photoshop gemaakt worden, of wordt ik nu gek?

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 13 april 2002 22:46 schreef Type het volgende:
1. ik zie het plaatje niet?
2. Ozboz, je icon doet het niet
3. annegerben, die van jou ook niet
4. EPS is toch ALTIJD een illustrator iets, dat KAN toch niet eens in Photoshop gemaakt worden, of wordt ik nu gek?
1-2-3 liggen waarschijnlijk aan jezelf.

Wat betreft 4, nee. Je kunt een Photoshop bitmap ook gewoon als EPS opslaan. EPS staat los van vectorafbeeldingen maar heeft te maken met postscript.

Wanneer je ooit afbeeldingen (foto's, geen logo's) wilt aanleveren voor een drukker dan geniet CMYK-EPS vaak de voorkeur. EPS-en doen het ook lekkerder in Quark dan bv tiff. Wanneer je ook nog eens de EPSen opslaat met DSC1.0 of 2.0 scheelt dat bij de Lithograaf/drukker ook nog eens 75% rip-tijd. Elke plaat (C/M/Y/K) wordt dan nl als apart bestand opgeslagen zodat bij het rippen niet 4x over een volledig fullcolour-bestand door de rip moet, maar per kleur ook puur het desbetreffende bestand. Open je zo'n losse plaat dan zul je zien dat het gewoon een zwartwit afbeelding is, net zoals de uiteindelijke film.

Verwijderd

Photoshop EPS> Zet een uitknippad om het gene dat zichtbaar moet zijn, dat is alles!
Zorg wel dat je 'm dan opslaat als een "Photoshop EPS"...
Hoe te doen? Druk op F1

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 08:55

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wrumba, wil je niet oude topics gaan kicken, dat heeft toch geen nut. Dit is al bijna een jaar geleden, dat logo is nu allang gemaakt...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1