If it bleeds, it can be killed!
Ik ben toch niet de enige die gnome2 draait?
Verwijderd
dat is geen gnome2 maar een window manager optie 
Ik draai ook gnome2-beta3, maar ik mis nog wel meer opties
. Ohja, en gebruik geen sawfish, sawfish is broken. Lekker metacity oid als windowmanager gebruiken. /me is lid van het anti-sawfish front
Ik draai ook gnome2-beta3, maar ik mis nog wel meer opties
Na heel lang zoeken heb ik het gevonden.
Je kan onder window manager sawfish editen.
Daar kan je de opties instellen voor rechtermuisknop op de title bar.
Standaard staat ie blijkbaar ergens anders op.
Nu heb ik dat veranderd en kan je de borders van een window uitzetten
Je kan onder window manager sawfish editen.
Daar kan je de opties instellen voor rechtermuisknop op de title bar.
Standaard staat ie blijkbaar ergens anders op.
Nu heb ik dat veranderd en kan je de borders van een window uitzetten
Was jij niet al van het anti Via front?Op zaterdag 13 april 2002 12:29 schreef beelzebubu het volgende:
Ik draai ook gnome2-beta3, maar ik mis nog wel meer opties. Ohja, en gebruik geen sawfish, sawfish is broken. Lekker metacity oid als windowmanager gebruiken. /me is lid van het anti-sawfish front
![]()
Ik ben ook niet zo'n sawfish fan, maar ik heb vandaag toevallig de nieuwste sawfish gebakken en die werkt perfect. Metacity kan idd ook, maar die is minder mooi vind ik en bovendien zijn er nog geen packages van volgens mij (cvs kan natuurlijk ook).Op zaterdag 13 april 2002 12:29 schreef beelzebubu het volgende:
Ik draai ook gnome2-beta3, maar ik mis nog wel meer opties. Ohja, en gebruik geen sawfish, sawfish is broken. Lekker metacity oid als windowmanager gebruiken. /me is lid van het anti-sawfish front
![]()
Als je opties in Gnome 2 mist dan ben je niet de enige trouwens, want ze hebben veel geschrapt.
[deze advertentieruimte is te koop]
Verwijderd
Op zaterdag 13 april 2002 18:07 schreef wzzrd het volgende:
[..]
Was jij niet al van het anti Via front?
Verwijderd
http://people.redhat.com/~hp/metacity/Op zaterdag 13 april 2002 18:21 schreef RG© het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo'n sawfish fan, maar ik heb vandaag toevallig de nieuwste sawfish gebakken en die werkt perfect. Metacity kan idd ook, maar die is minder mooi vind ik en bovendien zijn er nog geen packages van volgens mij (cvs kan natuurlijk ook).
Als je opties in Gnome 2 mist dan ben je niet de enige trouwens, want ze hebben veel geschrapt.
En in Gnome2... Tja, een simpele menu-item om icoontjes op je desktop aan te maken is toch niet te veel gevraagd
Gnome2 is heel mooi, maar het zijn die kleine dingetjes die ik af en toe nog mis...
Ja, dat vind ik een van de grootste problemen op het moment. Overal hebben icoontjes andere dialogen om ze te bwerken en kopiëren naar elkaar toe (panel, menu, desktop) werkt maar de helft van de tijd en als het werkt klopt er geen bal van.
Ook het uitlijnen op raster mis ik, terwijl dat toch vrij simpel te proggen is lijkt me.
Maar hoe dan ook wordt Gnome2 wel steeds beter, maar ik heb het idee dat de developpers soms nogal eigenwijs zijn (nouja dat hebben alle developpers wel
). We leven in 2002, maar we hebben nog steeds een open/save dialog uit het jaar 0.
Ook het uitlijnen op raster mis ik, terwijl dat toch vrij simpel te proggen is lijkt me.
Maar hoe dan ook wordt Gnome2 wel steeds beter, maar ik heb het idee dat de developpers soms nogal eigenwijs zijn (nouja dat hebben alle developpers wel
Door nautilus uit tezetten om je desktop te drawen, kreeg ik een andere menu onder rechtermuisknop.
Hiermee kan je wel degelijk icons op een raster uitlijnen.
En ook nieuwe icons aanmaken.
Ik denk dat we met zijn allen wat beter moeten zoeken en kijken naar de opties.
En niet meteen zeggen ow , ik kan het niet vinden , dus maar terug naar kde3 of andere wm
Hiermee kan je wel degelijk icons op een raster uitlijnen.
En ook nieuwe icons aanmaken.
Ik denk dat we met zijn allen wat beter moeten zoeken en kijken naar de opties.
En niet meteen zeggen ow , ik kan het niet vinden , dus maar terug naar kde3 of andere wm
Verwijderd
Het enige wa ik nog een beetje vaag vind is. Hoe kan je je menu editten?
Bij gnome 1.4 had je zon mooi programma gmenu. Hier kan je wel met rechtermuis knmop edit menu kiezen maar dan word er nautilus venster geopend waar ik nog niks mee kan
Bij gnome 1.4 had je zon mooi programma gmenu. Hier kan je wel met rechtermuis knmop edit menu kiezen maar dan word er nautilus venster geopend waar ik nog niks mee kan
Verwijderd
Het lijkt me dat gmenu ook gewoon onder gnome2 werktOp zondag 14 april 2002 11:19 schreef Ferry het volgende:
Het enige wa ik nog een beetje vaag vind is. Hoe kan je je menu editten?
Als ik rechtermuisknop doe op de "start button" dan krijg ik ook edit menu.
Als ik die aanklik dan krijg ik netjes gnome menu editor.
Misschien moet je nautilus effe uitzetten voor drawing desktop.
Dan krijg je andere menu's onder de rechtermuisknop
Als ik die aanklik dan krijg ik netjes gnome menu editor.
Misschien moet je nautilus effe uitzetten voor drawing desktop.
Dan krijg je andere menu's onder de rechtermuisknop
De meeste mensen gebruiken nautilus en die is als het goed verbeterd, maar hoe zit het dan met GMC dat was de andere desktop drawer.
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Ik vind dat systeem van Nautilus die de desktop maakt echt gewoon slecht. Het systeem dat KDE er op na houdt in dat opzich is _veel_ beter.
Konqueror is echt een docking app, terwijkl Nautilus toch teveel een zelfstandige applicatie is. Als ik het Gnome team geweest was had ik het heel anders aangepakt iig.
Konqueror is echt een docking app, terwijkl Nautilus toch teveel een zelfstandige applicatie is. Als ik het Gnome team geweest was had ik het heel anders aangepakt iig.
Verwijderd
ik had liever ook een iets betere integratie van nautilus in de desktop gezien, bv. voor file dialogs etc...
Maargoed...
Maargoed...
Zo moeten gewoon een basisset bonobo componenten maken om met files om te gaan, zoals filelijsten/tree's, open/save dialogs, snelkoppeling managment.
Verder moeten de iconen e.d. compleet gescheiden worden van Nautilus zelf. Hiermee bereik je dat Nautilus een dock applicatie wordt, waar Gnome in feite zonder kan.
Verder moeten de iconen e.d. compleet gescheiden worden van Nautilus zelf. Hiermee bereik je dat Nautilus een dock applicatie wordt, waar Gnome in feite zonder kan.
Pagina: 1