Toon posts:

Mobo heeft de geest gegeven? HULP AUB!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds de laatste 2/3 dagen zware problemen met op-booten van mijn pc. Als ik mijn pc aanzet, gaat ie 3x geheugen tellen (Normaal 1 keer), en dan krijg ik dit rijtje errors te zien :

CMOS Checksum error - defaults loaded
Floppy drive failure
CMOS Battery fail

Goed. Dus ik bios opnieuw ingesteld, alles goed, zet pc weer aan, Zelfde meldingen.
Doe ik het nog een keer, boot ie wel !!! Batterijtje heb ik laatst nog vervangen (Vreemd, want er kwam nog degelijk stroom uit), maar blijkbaar helpt het niet. En de tijd loopt ook steeds achter (en steeds vaker ook) .. Wat is er met mijn mamaplank aan de hand??

Gaat ie binnenkort naar de kloten ofzo?

Barracuda

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 september 2000 10:55 schreef Barracuda het volgende:
CMOS Checksum error - defaults loaded
Floppy drive failure
CMOS Battery fail

Barracuda[/quote]Zo als je kunt lezen...

CMOS BATTERY FAIL...

In nederlands: je bios battery is naar de Kl#ten..

nieuwe kope! ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja duuhh.. ik heb die toch al vervangen ! zit een spliks-splinter nieuwe batterij in!

Barracuda

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Dat hoeft niet perse..

Ik heb ooit eens dezelfde foutmelding gehad met een baby-bordje voor een 5x86 die kennelijk een keertje kortsluiting had gemaakt..

Ohja, bordje kon ik weggooien..

Download my music on SoundCloud

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Je hebt het batterijtje er wel goed ingedaan??? Just checking.

Verwijderd

Zet je je pc misschien nooit echt lang aan?
Het zou kunnen dat om de een of andere reden de battery of condensator niet genoeg tijd heeft om op te laden. Misschien aan te raden om een keer je pc een paar uur ofzo aan te laten staan.
Zit de flat-cable van je FDD er nog op je mobo en in de floppy-drive?

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat elke dag aan en hij heeft nog nooit kortsluiting gemaakt.

Het mobo is van "pc Partners".. totaal onbekend merk.. had ik maar een intel of asus ofzo gekocht.. :( :( :(

Maar wat is er nou mis mee?
iemand enig idee?

Barracuda
Pagina: 1