Toon posts:

AMD 1,0GHZ Overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik wil mijn AMD Athlon 1,0 GHZ verder overklokken.. ik kom nu tot 13x100 (1300 MHZ) maar verder wil hij niet. Als ik 'm op de bus ga overklokken kom in niet hoger als 10x110 MHZ (1150 mhz) , dit terwijl hij wel ge-unlocked is. de temperaturen zijn in orde, 35 idle, 45 stressed (Aplha koeler met YS-tech fan).

Voltage verhogen helpt niet, ik kan maar tot 1.85 volt.. en multipliers onder de 10x heb ik niet tot mijn beschikking. (MSI K7T Turbo-R).

Weet iemand nog een truukje ofzo om die beestje wat verder te krijgen?

Verwijderd

1000@1300 is toch goed! mijn duron gaat van 1200 naar 1300 , en daar ben ik blij mee

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Er zijn limieten aan elke proc :)
Voltage mod om de CPU hoger te krijgen, beter geheugen om de FSB verder te krijgen.

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
probeer een je bussnelheid naar 133 te zetten.

10×133=1333, zou toch wel net moeten kunnen.
Dit heeft als voordeel dat hij een veel grotere busssnelheid heeft.

En ja ik heb goed gelezen. Je bus blijft hangen op 110, maar ik denk niet dat dat aan je proc ligt.

Nu is het zo dat als je hem op 133 zet dat de 1/4 divider in treed, wat betekend dat je PCI, AGP en ram weer op gewone snelheid lopen.

10×133 dus.

Verwijderd

Topicstarter
1. ik kan maar tot 132 MHZ

2. Heb ik al geprobeerd, systeem hangt op booten, bios-reset is de enige manier om 'm werkend te krijgen

Verwijderd

je hebt een MSI mobo denk ik , je moet gewoon een jumper weghalen (jp21 denk ik) , bij mij is het ook zo

(bij mij is er alleenmaar zwart beeld als ik die jumper eruit haal en de fsb gaat niet hoger dan 109)

• Vlabakje90
  • Niet online
Moet je niet op het mobo een jumper verzetten voor een 'echte' 133mhz bus?

Met echt bedoel ik er dus een met ee 1/4 divider.

Trouwens raar dat je geen MP's onder de 10 kan krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
en heb ik dan kans dat ie het op 133 mhz doet , als ik die jumper weg haal?

• Vlabakje90
  • Niet online
Ik zou het gewoon proberen, en ja tuurlijk heb je kans.

Verwijderd

ja , 50% kans

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:17

justifire

Shut up and squat !!

Nee heb je, ja kan je krijgen :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• orca
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

Ik heb ook een msi board en een athlon 1 GHz, en als ik de mobo op 133 zet gaat de cpu multiplier automatisch omlaag dus dat zal weinig helpen...

ik denk dat je toch de bruggen moet connecten om een andere multiplier te kunnen kiezen.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 22:17 schreef orca het volgende:
Ik heb ook een msi board en een athlon 1 GHz, en als ik de mobo op 133 zet gaat de cpu multiplier automatisch omlaag dus dat zal weinig helpen...

ik denk dat je toch de bruggen moet connecten om een andere multiplier te kunnen kiezen.
Als je zijn post gelezen had, wist je dat 13x100 wel werkt, dus hij is ge-unlocked.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

PMG->OCM

Verwijderd

1000@1300? wees verdori blij :)
mijn 800 wil nog niet eens op 850 :(

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
13x100 is netjes hoor.

laat m ff een maandje daarop draaien en probeer dan s hoger
zoals bij mij na paar maanden wou die met gemak op 1400 *D

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Pagina: 1