ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
load balancing lees ik het een en ander over...
maar is dat ook mogelijk onder windows en bij load balancing pakt hij nog steeds 1 vand e 2 ip's...
niet allebei tegelijkertijd.
IEMAND???
maar is dat ook mogelijk onder windows en bij load balancing pakt hij nog steeds 1 vand e 2 ip's...
IEMAND???
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Volgens mij is het ontzettend lastig vanwege allerlei routeringsproblemen. Probeer eens wat in newsgroups te zoeken met http://groups.google.comOp vrijdag 12 april 2002 22:44 schreef Lord_T het volgende:
load balancing lees ik het een en ander over...
IEMAND???
Klopt. Je moet namelijk vanuit je thuissituatie gaan source-routen. Terwijl de routers op het internet link-routing (dest-routing of hoe het ook heet) doen. Of in andere woorden: Jouw router bepaald nu waar het pakket heen gaat (op basis van informatie) en routers op het internet krijgen informatie van andere routers welke netwerken hun op zitten en wat HUN informatie is.Op vrijdag 12 april 2002 22:57 schreef Wokschotel het volgende:
[..]
Volgens mij is het ontzettend lastig vanwege allerlei routeringsproblemen. Probeer eens wat in newsgroups te zoeken met http://groups.google.com
Dest-routing is makkelijker te realiseren. Je laat gewoon elke router eens in de zoveel tijd een bericht sturen met routing informatie, de ontvangende router slaat op en bepaald routes naar bepaalde netwerken.
Nou krijg jij die dest-routing berichten NIET binnen op jouw netwerkkaartje/modem. Jij moet dus per ip/netwerk gaan bepalen wat de gunstigste route is. Ook moet je berekenen welke verbinding het meeste in gebruik is, dus een bepaalde route kan langzamer zijn, maar een route die veel in gebruik is kan ongunstiger zijn (ping tijden en usage).
Er was ook een draadje hier waarin een bepaalde router genoemd werd die dat wel kon. Ik wil namelijk nog steeds weten hoe dat kan, maar goed, kom ik ooit nog wel eens achter.
Ow als je zoekt op groups.google in de newsgroup alt.hack.nl dan kom je een thread tegen die ik begonnen was over dit soort routing. (ja hacking in het originele woord) Ik zal van het weekeind eens kijken of ik hem nog kan vinden, voorop gestelt dat je zelf eerst effe zoekt
zoeken doe ik wel.....
deze link hebben ze het over connection teaming van MidPoint wat zou moeten gaan werken... maar niet voor de volle 100% alleen via een router.
deze link hebben ze het over connection teaming van MidPoint wat zou moeten gaan werken... maar niet voor de volle 100% alleen via een router.
als ik invul in die discussie groepen zoek bar van Google: routing group:alt.hack.nl dan vind ik niks wat ik met dit onderwerp kan linkenOp vrijdag 12 april 2002 23:26 schreef morphje het volgende:
[..]
Klopt. Je moet namelijk vanuit je thuissituatie gaan source-routen. Terwijl de routers op het internet link-routing (dest-routing of hoe het ook heet) doen. Of in andere woorden: Jouw router bepaald nu waar het pakket heen gaat (op basis van informatie) en routers op het internet krijgen informatie van andere routers welke netwerken hun op zitten en wat HUN informatie is.
Dest-routing is makkelijker te realiseren. Je laat gewoon elke router eens in de zoveel tijd een bericht sturen met routing informatie, de ontvangende router slaat op en bepaald routes naar bepaalde netwerken.
Nou krijg jij die dest-routing berichten NIET binnen op jouw netwerkkaartje/modem. Jij moet dus per ip/netwerk gaan bepalen wat de gunstigste route is. Ook moet je berekenen welke verbinding het meeste in gebruik is, dus een bepaalde route kan langzamer zijn, maar een route die veel in gebruik is kan ongunstiger zijn (ping tijden en usage).
Er was ook een draadje hier waarin een bepaalde router genoemd werd die dat wel kon. Ik wil namelijk nog steeds weten hoe dat kan, maar goed, kom ik ooit nog wel eens achter.
Ow als je zoekt op groups.google in de newsgroup alt.hack.nl dan kom je een thread tegen die ik begonnen was over dit soort routing. (ja hacking in het originele woord) Ik zal van het weekeind eens kijken of ik hem nog kan vinden, voorop gestelt dat je zelf eerst effe zoekt
Hmmmm
idd, ik kan hem ook niet meer vinden
effe navragen dan maar
Misschien weet een andere reg nog wat mijn topic was
idd, ik kan hem ook niet meer vinden
effe navragen dan maar
Anders zoeken. En het zit echt niet alleen in alt.hack.nlOp vrijdag 12 april 2002 23:56 schreef Lord_T het volgende:
[..]
als ik invul in die discussie groepen zoek bar van Google: routing group:alt.hack.nl dan vind ik niks wat ik met dit onderwerp kan linken
ok....
volgende:
heb nu even g6 geinstalleerd en ik heb dus nu een server draaien. Ongeacht welke van de 2 ip's je invult je komt erop
Nu wil ik dat als mijn ftp bezig is op de ene ik de andere pak met IE 6.0
Ik pak standaard de bovenste verbinding tenzij ik die disable en dan pakt hij de onderste verbinding.
Kan ik nu uploaden naar een ftp van derden met 30 kb/sec?
hoe?
als ik met flashfxp 2 vensters open: 1 die mijn andere ip pakt en dan omdat die fxpable is kan uploaden en 1 die gewoon upload??
Mensen i need some help.....
wie weet er meer over load balancing als de ISP hetzelfde is? op Google vind ik namelijk wel verhalen over als de isp anders is en dan met metrics ofzo lopen ze moeilijk te doen maar echt een helpend antwoord vind ik er niet.....
volgende:
heb nu even g6 geinstalleerd en ik heb dus nu een server draaien. Ongeacht welke van de 2 ip's je invult je komt erop
Nu wil ik dat als mijn ftp bezig is op de ene ik de andere pak met IE 6.0
Ik pak standaard de bovenste verbinding tenzij ik die disable en dan pakt hij de onderste verbinding.
Kan ik nu uploaden naar een ftp van derden met 30 kb/sec?
hoe?
als ik met flashfxp 2 vensters open: 1 die mijn andere ip pakt en dan omdat die fxpable is kan uploaden en 1 die gewoon upload??
Mensen i need some help.....
wie weet er meer over load balancing als de ISP hetzelfde is? op Google vind ik namelijk wel verhalen over als de isp anders is en dan met metrics ofzo lopen ze moeilijk te doen maar echt een helpend antwoord vind ik er niet.....
Pagina: 1