Ik heb een meervoudige arrays geschreven in een apart JavaScript bestand (foto.js), waarmee ik een link naar bepaalde fotopagina's laat zien:
nou roep ik in mn pagina deze arrays mbv van een for-lus:
(dag, maand en jaar zijn apart ivm met sorteren, niet relevant verder (denkik) )
maar wat ik dan vervolgens wil doen, is dat een doorgegeven parameter met de for-lus (herschreven tot):
een nieuw venster opent en de titel weergeeft van de gebeurtenis, en uiteindelijk ook de foto's zelf
maar, wanneer ik dit probeer geeft hij aan dat deze parameter niet gedefinieerd is,
wat doe ik fout / vergeet ik ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function assignArrays(dag,maand,jaar,omschrijving,fotolocatie) {
var items = new Array();
items[items.length] = dag; //0
items[items.length] = maand; //1
items[items.length] = jaar; //2
items[items.length] = omschrijving;//3
items[items.length] = fotolocatie; //4
foto[foto.length] = items;
}
var foto= new Array;
assignArrays("26","01","2002","Omschrijving Gebeurtenis","fotolocatie");
.... //en nog meer |
nou roep ik in mn pagina deze arrays mbv van een for-lus:
code:
1
2
3
| for (i = 0; i < foto.length; i++) {
document.write('<TD><a href="/foto/'+foto[i][4]+'">'+foto[i][0]+foto[i][1]+foto[i][2]+foto[i][3]+'</a></TD>');
} |
(dag, maand en jaar zijn apart ivm met sorteren, niet relevant verder (denkik) )
maar wat ik dan vervolgens wil doen, is dat een doorgegeven parameter met de for-lus (herschreven tot):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| var _w = null;
function createNew(i) {
_w = window.open();
_w.document.open();
_w.document.write('<html><head><title>'+i+'</title></head><body></body></html>');
_w.document.close();
}
for (i = 0; i < foto.length; i++) {
document.write('<TD><a href="javascript:createNew('+foto[i][4]+')">'+foto[i][0]+foto[i][1]+foto[i][2]+foto[i][3]+'</a></TD>');
} |
een nieuw venster opent en de titel weergeeft van de gebeurtenis, en uiteindelijk ook de foto's zelf
maar, wanneer ik dit probeer geeft hij aan dat deze parameter niet gedefinieerd is,
wat doe ik fout / vergeet ik ?
Als ik die wolken na tuur beleeft zij zo een nat uur in de natuur.