Detonator = slechte beeldkwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Ik heb daarnet voor mijn ASUS drivers weer geinstalleerd.

Resultaat:

- In plaats van 3100+ 3Dmarks haal ik er nog maar 2300+.
- Beeldkwaliteit is vele malen beter geworden. Vooral in Giants en UT (OpenGL) merkte ik veel verschil. Ook de andere games zien er gewoon veel mooier uit.

Nu had ik toen ik de detonators had geinstalleerd wel mijn kaart overgeclockt. Maar zonder overclock haalde ik al 2800+ 3Dmarks. Het verschil zonder overclock is dus 500 punten. Ik vind dat wel errug veel en daarom overweeg ik die detonators weer terug te zetten. Het probleem is alleen dat ik dan errug achteruit ga (kwa beeldkwaliteit).

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En kan ik hier misschien iets aan doen?

Ik zal zometeen wel wat screens posten, dan kunnen jullie zien wat ik bedoel.

• -Mous-
Hier zijn de screens. De bovenste is met ASUS drivers en de onderste met de Detonator drivers (22.80).

ASUS
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~mmansour/screen_asus_klein.jpg
klik voor een grote versie

Detonator 22.80
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~mmansour/screen_detonator_klein.jpg
klik voor een grote versie

Van dichtbij lijkt alles hetzelfde maar in de verte scheelt het heel veel (vooral het plateau rechts in beeld). Het verschil is op sommige punten in het spel een stuk groter trouwens.

Bij UT krijg ik Z-buffer problemen in de verte. Met de ASUS drivers is dan alles weer opgelost (behalve de lagere framerate dan).

Veel mensen zeggen dat de GF2's een slechtere beeldkwaliteit hebben, maar zou dit niet gewoon aan die detonators kunnen liggen (net als bij mij dus). Ik vind de kwaliteit met de ASUS drivers namelijk best goed.

edit:

Moet je eens de twee plaatjes in een apart venster laden en dan wisselen van venster, dan zie je het verschil pas goed.

[edit2]
Ik heb dit trouwens met meerdere detonator drivers, niet alleen 22.80. Ik heb eigenlijk nog geen detonators gezien waar het zo goed is als met die ASUS drivers.
[/edit2]

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Zie geen pics??

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:03
zie het verschil niet echt :?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
pics doen het hier prima hoor :)

Hoe dat verschil nou komt zou ik niet weten.. maar veel slechter vind ik die detonators eigenlijk niet.. meer 'anders' :)

• -Mous-
Op vrijdag 12 april 2002 22:50 schreef HGJ het volgende:
Zie geen pics??
Hmmzz.. ze zouden moeten werken.

• -Mous-
Op vrijdag 12 april 2002 22:53 schreef Pollewob het volgende:
pics doen het hier prima hoor :)

Hoe dat verschil nou komt zou ik niet weten.. maar veel slechter vind ik die detonators eigenlijk niet.. meer 'anders' :)
Ik vind het detail in de verte toch een stuk minder hoor.
Moet je eens de twee plaatjes in een apart venster laden en dan wisselen van venster, dan zie je het verschil pas goed.
Heb je dit al geprobeerd? Op sommige stukken is het trouwens nog veel erger. Dan is het dichtbij ook zo "wazig".

edit:

Op de thumbnails is het een stuk minder te zien dan op de grote plaatjes. Die thumbnails zijn voor de modemmers en de casema-slachtoffers.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Asus wijkt wel eens af van de reference kaartjes van nvidia. Misschien dat de deto drivers daarom minder goed werken. Ik had het ook met mijn V7700

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op vrijdag 12 april 2002 22:57 schreef Mous het volgende:
Ik vind het detail in de verte toch een stuk minder hoor.
Jah.. ik zie het verschil ook wel.. maar op deze plaatjes (ook de grote) vind ik het verschil nou niet zo heel schokkend :)
Die thumbnails zijn voor de modemmers en de casema-slachtoffers.
Ik dus :(

Verwijderd

Ik ben in dit videokaart onderdeel een n00b maar ik zie duidelijk verschil, de ASUS zijn veel beter, waarmee haalde je nou hogere 3DMarks?? Als je ff een crack download kan je de image kwaliteit meten met 3DMark, vergelijk die eens. Is dit alleen bij Giants zo of ook bij bijv. Quake III? Voor die hogere 3DMark Score zou ik het niet doen, dat is zo vaag, na een clean install van XP haalde ik opeens meer dan 3,5x zoveel 3DMarks, het claimt 'real life' te zijn maar dat is bullshit.

• -Mous-
Op vrijdag 12 april 2002 23:05 schreef Pollewob het volgende:

[..]

Jah.. ik zie het verschil ook wel.. maar op deze plaatjes (ook de grote) vind ik het verschil nou niet zo heel schokkend :)
[..]

Ik dus :(
Misschien heb ik op de verkeerde plek een screenie gemaakt. Maar daar gaat het niet om. Mijn vraag was: Hebben meer mensen dit? Ligt het dus aan mijn kaart of aan de deto's?
En is hier iets aan te doen? Kan ik die ASUS driver ook tweaken met zoiets als NVmax? Dan is mijn framerate weer lekker en zit ik niet met die mindere kwaliteit en nog veel belngrijker: die OpenGL fouten in UT. (daar kon ik net ff geen screenie van maken, komt misschien later wel)

Het lijkt erop dat mijn kaart die deto's niet goed ondersteunt en dat ik gewoon nog ff door moet sparen voor een GF4. :P

• -Mous-
Op vrijdag 12 april 2002 23:12 schreef JanMaster het volgende:
Ik ben in dit videokaart onderdeel een n00b maar ik zie duidelijk verschil, de ASUS zijn veel beter, waarmee haalde je nou hogere 3DMarks?? Als je ff een crack download kan je de image kwaliteit meten met 3DMark, vergelijk die eens. Is dit alleen bij Giants zo of ook bij bijv. Quake III? Voor die hogere 3DMark Score zou ik het niet doen, dat is zo vaag, na een clean install van XP haalde ik opeens meer dan 3,5x zoveel 3DMarks, het claimt 'real life' te zijn maar dat is bullshit.
1- Ik haal hogere 3Dmarks met de deto's.
2- Ik ga geen crack downen.
3- Kwaliteitsverlies (bij de deto's) is bij alle games.
4- Met OpenGL krijg ik brak beeld bij UT (met de deto's). Bij Quake3 werkt het wel, maar de kwaliteit is minder dan met de ASUS drivers (wederom in de verte).
5- Met direct3D is mijn framerate in UT bijna 2x zo laag als in OpenGL (met beide drivers). Ik wil dus OpenGL gebruiken en dat werkt alleen goed met de ASUS drivers.
6- Ik heb net een clean install gedaan (twee weken terug)

• -Mous-
Ik wilde net die UT screens gaan maken, maar met de 22.80 doetie het gewoon (behalve in de verte). De laatste drivers op de Nvidia site (28.32) werken dus gewoon niet goed in OpenGL.

Het probleem met de beeldkwaliteit in de verte blijft echter.

Misschien moet ik gewoon een Nvidia driver zoeken die op mijn kaart de beste kwaliteit geeft. Iemand suggesties?

• -Mous-
Ik heb nog ff Giants zitten spelen en ik laat dus gewoon die ASUS drivers staan. Die blurry beelden moet ik niet. :(

Ik hoop dat ze ze nog een beetje sneller kunnen maken voordat ik mijn volgende grafische kaart ga kopen (waarschijnlijk een GF4 ti4200).

Ik heb een beta op de ASUS site zien staan, die werkt best goed (alleen ANVshell.exe crasht steeds bij het opstarten). Ik haal nu 2514 3Dmarks zonder overclock. Die overclock-utility van ASUS is errug bagger.

Weet iemand nog een andere Utility die met die ASUS drivers werkt? NVmax werkt jammer genoeg alleen met deto's, maar daar heb ik wel 3125 mee gehaald.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 16:49

Willybubba

Nut up or shut up.

Is het niet gewoon iets met Anisotrophic Filtering of Bi / Trilinear Filtering die de asus drivers standaard aan zetten en de Nvidia uit of iets in die trant?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• -Mous-
Op zaterdag 13 april 2002 12:54 schreef Willybubba het volgende:
Is het niet gewoon iets met Anisotrophic Filtering of Bi / Trilinear Filtering die de asus drivers standaard aan zetten en de Nvidia uit of iets in die trant?
Nee, ik heb beide drivers exact hetzelfde geconfigureerd.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 12 april 2002 23:17 schreef Mous het volgende:
.....
Op vrijdag 12 april 2002 23:22 schreef Mous het volgende:
.............
Op vrijdag 12 april 2002 23:31 schreef Mous het volgende:
................
Op vrijdag 12 april 2002 23:47 schreef Mous het volgende:
................
We hebben ook een edit knop dan kun je alles in 1 berichtje zetten en niet om het kwatier een reactie plaatsen
Op vrijdag 12 april 2002 23:17 schreef Mous het volgende:

Mijn vraag was: Hebben meer mensen dit? Ligt het dus aan mijn kaart of aan de deto's?
Lezen ik heb al aangegeven dat ik dat ook meegemaakt heb met mijn Asus GF2
Pagina: 1