Device cannot start na verplaatsen slot

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik zag dat mijn DC10+ kaart een irq deelde met de videokaart. Ik zet hem in een ander slot en krijg de melding
code:
1
2
3
This device cannot start. (Code 10)

Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.

Dus ik plaats de kaart terug naar de oude plek, en nog steeds dezelfde melding. Ik krijg hem niet meer aan de praat, ook deinstalleren van de software en drivers helpt niet.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En kan je ook geen IRQ instellen in Windows zelf?
Als hij zo eigenwijs is om alles zelf te regelen kan nog wel eens even een test met een standaard PCI videokaart i.p.v je gewone videokaart werken, dan installert hij deze opnieuw en waarschijnlijk geeft Windows dan wel een goede IRQ config. door, doe vervolgens je andere videokaart terug en ruk die ander eruit, waarschijnlijk gebruikt je AGP videokaart dan wel de goede IRQ.

Weet wel dat dit een oplossing is die niet echt netjes is en misschien ook niet zal werken (als je Windows zeer eigenwijs is (ik heb 't gedaan met WinME draaident volgens mij) kan hij ook geowoon de videokaart de oude, conflict makende, IRQ geven.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
IRQ's worden door de bios geregeld. Windows draai als standard PC en niet op ACPI.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik denk dat ik winxp maar weer opnieuw moet installen :( :'(

Heb net 1 dag mijn nieuwe a7v333 maar heb alleen nog maar bezig geweest met installeren :(

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Heb XP gereinstalled en ik heb weer beeld :)

Alleen nu alles weer reinstallen enzo |:(