Ik heb het volgende probleem: als ik op mijn laptop (Compaq Presario 700) een diskette wil gebruiken, dan krijg ik een melding dat ik hem eerst moet formatteren (ook al hoeft dat helemaal niet). Als ik dat dan vervolgens gedaan hebt, dan kan ik hem wel gebruiken maar niet goed: ik kan bestanden van de laptop naar mijn normale pc wil overzetten, dan lukt dat gewoon, maar andersom niet: de laptop ziet de bestanden dan gewoon helemaal niet.
Wat ik nog meer heb geprobeerd: opstarten met een bootable cd en dan via dos kijken, maar ook hier ongeveer hetzelfde probleem: hij vraagt weliswaar niet om formatteren en leest de bestanden die op de diskette staan, maar zodra ik er iets bijzet van een andere pc en ik lees de diskette weer in de laptop, dan leest hij die nieuwe bestanden gewoon niet.
Ik heb ook al in de bios gekeken (via F10), maar hier valt niet echt veel in te stellen: alleen maar een main schermpje en een bootschermpje, maar niks over diskettes.
Dus als iemand me zou kunnen helpen, heel graag!
Wat ik nog meer heb geprobeerd: opstarten met een bootable cd en dan via dos kijken, maar ook hier ongeveer hetzelfde probleem: hij vraagt weliswaar niet om formatteren en leest de bestanden die op de diskette staan, maar zodra ik er iets bijzet van een andere pc en ik lees de diskette weer in de laptop, dan leest hij die nieuwe bestanden gewoon niet.
Ik heb ook al in de bios gekeken (via F10), maar hier valt niet echt veel in te stellen: alleen maar een main schermpje en een bootschermpje, maar niks over diskettes.
Dus als iemand me zou kunnen helpen, heel graag!