Toon posts:

diskette drive kapot op notebook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: als ik op mijn laptop (Compaq Presario 700) een diskette wil gebruiken, dan krijg ik een melding dat ik hem eerst moet formatteren (ook al hoeft dat helemaal niet). Als ik dat dan vervolgens gedaan hebt, dan kan ik hem wel gebruiken maar niet goed: ik kan bestanden van de laptop naar mijn normale pc wil overzetten, dan lukt dat gewoon, maar andersom niet: de laptop ziet de bestanden dan gewoon helemaal niet.

Wat ik nog meer heb geprobeerd: opstarten met een bootable cd en dan via dos kijken, maar ook hier ongeveer hetzelfde probleem: hij vraagt weliswaar niet om formatteren en leest de bestanden die op de diskette staan, maar zodra ik er iets bijzet van een andere pc en ik lees de diskette weer in de laptop, dan leest hij die nieuwe bestanden gewoon niet.

Ik heb ook al in de bios gekeken (via F10), maar hier valt niet echt veel in te stellen: alleen maar een main schermpje en een bootschermpje, maar niks over diskettes.

Dus als iemand me zou kunnen helpen, heel graag!

Verwijderd

andere disks zeker al geprobeerd ?
Aan windows ligt het ook niet, want dos doet het ook.
Ik vrees dat je diskdrive niet meer kan schrijven ;(

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ghm... en je hebt al verschillende diskette's waarvan je zeker weet dat er data op staat geprobeert? (ook misschien een bootable diskette proberen)

Anders begint het er wel op te lijken dat je FDD kapot is ja, als je nog garantie hebt zou ik maar alvast je garantie papieren gaan opzoeken :{.

Verwijderd

Topicstarter
andere disks heb ik geprobeerd ja en daarmee heb ik hetzelfde probleem

maar als ik iets op de diskette wil schrijven, dan lukt dat gewoon (in dos zowiezo en in windows na formatteren)

het probleem is dat die de bestanden niet leest die van een andere pc afkomen

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

Denk dat je diskdrive niet goed meer leest, misschien wil een cleaning diskette helpen. Is je diskdrive verwisselbaar of vast? Want om een nieuwe verwisselbare te krijgen heb je niet echt een probleem, maar anders des te meer.

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
hmm misschien dat zo''n cleaning disk wel helpt ja
en het is geen verwisselbare maar een vaste :(

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zaterdag 13 april 2002 12:41 schreef danielvs het volgende:
hmm misschien dat zo''n cleaning disk wel helpt ja
en het is geen verwisselbare maar een vaste :(
alles wat vast zit kan los hoor! paar schroefjes en open is dat ding. Vaak zit er veel "rommel" in zo'n drive, maar als je hem open maakt kan je dit geheel makkelijk verwijderen, daarna weer in elkaar puzzelen, en schoon is je drive.
Als je nog garantie hebt, terug naar de winkel. Geen garantie meer, probeer dit, is in ieder geval veel goedkoper dan een nieuwe drive :)

disclaimer: wat in deze post staat is op eigen risico, maar controleer eerst je garantie >:)

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja ik kan het tenminste proberen ja
Pagina: 1