Toon posts:

Speaker ontdeuken.

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een van mijn woofers is in het midden ingedeukt. Is het ook mogenlijk om de speaker te ontdeuken? Iemand heeft ermee lopen klooien :'(.
Het is al jaren zo en ik hoor er ook vrijwel niks van. Alleen ik heb ze het liefste staan met de voorste kap eraf.

Verwijderd

Effe de stofzuiger er op zetten, helpt bij mij altijd als mijn nichtje van 3 weer es langs is geweest

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik dus nou nooit opgekomen :D. Vriendelijk bedankt.
Dan ga ik trouwens meteen hier eens opruimen kan ik meteen de rest doen ;).

Verwijderd

Graag gedaan hoor, een stof vrije kamer is ook erg belangrijk :o

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:36

snoei

kabels... :D

zet de stofzuiger niet te hard...

anders heb je geen midden meer >:)

Verwijderd

HEEL klein gaatje maken met paperclip, die ombuigen, KLEIN
stukje, in een hoek van 90^, en em er daarmee uittrekken...

Met beleid he! Suc6! :)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
ik heb hier nog 2 oude JVC boxen staan.
Mijn zusje vond het wel leuk om "aan dat trillende ding" te zitten ( :P ) en drukte dat dus gewoon in.

nu zit er dus zo'n "gat" in (hoe heet dat ook alweer? en als je daar heel hard in blaast, knalt ie vanzelf weer in de goede pozisi :)

Verwijderd

Maakt geen fock uit las ik laatst, je zou het kunnen laten zitten. Stofzuiger werkt ook, idd niet te hard, heb ik zelf ook al eens gedaan. Soms blijven er wel knikrandjes zichtbaar waar de deuk zat, evt. met een zwarte stift een beetje bijwerken. Suc6!

Verwijderd

Hey,

Je kunt ook een naald erin prikken en dan voorzichtig proberen om hem de deuk er eruit te halen via heen en weer bewegen.

Mzzl

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 22:27 schreef internetinfo het volgende:
ik heb hier nog 2 oude JVC boxen staan.
Mijn zusje vond het wel leuk om "aan dat trillende ding" te zitten ( :P ) en drukte dat dus gewoon in.

nu zit er dus zo'n "gat" in (hoe heet dat ook alweer? en als je daar heel hard in blaast, knalt ie vanzelf weer in de goede pozisi :)
Ik neem aan dat je de "basreflex poort" bedoelt, of had je het over dat gat in je zusje ??

Het is bij sommige woofer modellen ook mogelijk om het midden van de conus van achteraf terug te drukken, dan moet je 'm wel eerst uit je luidsprekerkast halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeert met de stofzuiger maar het wou niet. Het einde was te klein om compleet om die "bobbel" heen te kunnen. Ik heb er nu even een paar Philips speakers op mijn pc maar de eerste indruk is niet zo goed. Daar zit een hele vage bass in. Niet zachter maar gewoon anders.
Dat kan ook kloppen wat daar zitten niet van die "bobbels" in het midden maar iets anders vaags.
Ik ga in iedergeval geen gaatje maken in die bobbel.
Maar zouden diezelfde (sub?) woofers niet nog ergens te koop zijn dat ik dezelfde kan kopen en er gewoon inschroeven? Of worden oude modellen vervangen door nieuwe?

Niet dat ik er verstand van heb ofzo :+.

Verwijderd

Topicstarter
Oei net Urban Terror lopen spelen en dit klinkt dus echt niet :r :r :r. Ik wist niet dat een set boxen zoveel uit zou maken.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Op zaterdag 13 april 2002 10:18 schreef ferryvanderheide het volgende:
Ik heb het geprobeert met de stofzuiger maar het wou niet. Het einde was te klein om compleet om die "bobbel" heen te kunnen. Ik heb er nu even een paar Philips speakers op mijn pc maar de eerste indruk is niet zo goed. Daar zit een hele vage bass in. Niet zachter maar gewoon anders.
Dat kan ook kloppen wat daar zitten niet van die "bobbels" in het midden maar iets anders vaags.
Ik ga in iedergeval geen gaatje maken in die bobbel.
Maar zouden diezelfde (sub?) woofers niet nog ergens te koop zijn dat ik dezelfde kan kopen en er gewoon inschroeven? Of worden oude modellen vervangen door nieuwe?

Niet dat ik er verstand van heb ofzo :+.
Losse onderdelen van boxen kan je wel los kopen. Wat voor boxen heb je trouwens.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op vrijdag 12 april 2002 21:07 schreef ferryvanderheide het volgende:
Een van mijn woofers is in het midden ingedeukt.
plakbandje voorzichtig aanbrengen en dan trekken werkt ook nogal eens en is ietsje subtieler dan met de stofzuiger.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Dat 'bolletje' in het midden is slechts een stofkapje, bedoeld om de spreekspoel van de luidspreker te beschermen. Dat 't ingedeukt is, maakt dus meestal niet zoveel uit, of het moet bij de randen losgelaten hebben of zover ingedeukt zijn dat 't aan de binnenkant de bewegingen van de spoel belemmert, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Als je geen verschil hoort dan moet je er niet aanzitten. Als je wel verschil dénkt te horen kun je het beste op eigen risico een gaatje erin maken. Gewoon een veiligheidsspeld pakken, en dan precies in het midden van dat kapje een gaatje prikken. vervolgens voorzichtig het kapje weer naar buiten trekken. Als je gewoon precies in het midden prikt kan er weinig misgaan, ook al ga je te diep, dan stoot je op de poolkern van de magneet. Dus dat is niet bijzonder erg. Stofzuigen lijkt me geen goed idee, dan loop je (lijkt mij) nogal snel het risico dat je de hele conus uit z'n verband rukt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het nog maar eens met een plakbandje probeer. En als dat niet lukt de kap er maar weer voor.
Pagina: 1