[Detonator]Vreemde gfx weg

Pagina: 1
Acties:

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
WinME
Leadtek Winfast Geforce 2 Pro
Standaard iiyama monitor inf-file

Na 3 maand geleden vrolijk mijn monitor (Iiyama Visionmaster 701GT (17")), aan te hebben gesloten, heb ik even gespeeld met de settings enzo, om te zien wattie kon... Omdat ik niet wist wat de refreshrates waren die de monitor max aankonden, was ik van mening een inf-je op te halen, en mijn monitor bij windows bekend te maken. Na de "drivers" geinstalleert te hebben, ging alles nog perfect. Totdat ik de toen nieuwste detonators ging installeren (volgens mij 23.10 and up). Ik kreeg een vreemd beeld, met allemaal verticale strepen, mijn muis ontbrak, en als ik windows aan liet staan om te kijken of het probleem weg zou gaan, begon mijn videokaart vreemde kuren te vertonen. Ook gaf hij geen beeld meer in dos, ik moest de computer ca. een half uur uit laten staan, dat deetie het weer.

Dus, ik had zoeits van goe, dan installeer ik maar de standaard leadtek drivers, daar heb ik geen problemen mee. So far so good.

Vandaag was ik in een "Nou wil ik toch eens weten wat het probleem is-bui". Ik heb windows gereinstalled, en heb mijn monitor niet meer geinstalleerd zoals ik altijd deed. Toen voor de gein gelijk de nieuwste detonators erop gegooid.
En wat schetst mijn verbazing: Ik heb gewoon beeld!

Nou klinkt dit misschien dom, maar dit is zo'n probleem van waar je de oorzaak niet bij drivers gaat zoeken, en zo over de eigenlijke veroorzaker heenkijkt.

Moraal van het verhaal: Drivers hoeven niet altijd goed te zijn, en kunnen soms zelfs tot schade aan hardware leidden (zie half uur dingetje)

Voor degene die het verhaal hebben gelezen, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0