ping is gemiddeld 80 ms, internet is ook traag

Pagina: 1
Acties:

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
Ik ben nieuw op het gebied van linux maar ben wel bezig veel te lezen. Probleem dat ik heb is dat de (mozilla 0.99) explorer enorm traag is. Ik had al wat gelezen over overstappen op opera (gaf helaas packets errors). Ik heb gemerkt dat een ping naar een willekeurige site ong. 50-80 ms duurt, heel lang dus. Ik heb het adsl script van adsl4linux gerunt, waar het fout gaat zie ik dus niet.

Ik dacht dat je of 100% packet loss hebt (werkt dus niet) of 0% (werkt dus wel) Ik heb een loss van rond de 73%, het werkt dus wel, maar vaak niet.
Ik heb mandrake 8.2. Iemand enig idee? (of zijn er meer gegevens nodig)

btw, een download gaat wel met 53 kb/sec (max. adsl). Het lijkt wel of mandrake zelf enorm log is.
(duron 800, 256 mb ram)

signature

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

M'n vriendin heeft ook mandrake en internet heeft ze via mijn debian-pc (adsl-usb). Ik kan geen vertragingen constateren bij haar zowel niet bij gebruik van Mozilla als bij Opera.
Lijkt mij dus dat je iets fout heb ingesteld ofzo :?

Vraag me trouwens af wat je bedoelt met het adsl4linux script :? Als je die hebt gebruikt voor connectie met je modem kun je ook eens de drivers die gewoon met mandrake meegeleverd worden proberen, misschien dat dat wat helpt.

Check het Mandrake-forum maar eens daar staat exact hoe je dat kan bewerkstelligen :)

Een ding weet ik in elk geval zeker aan Mandrake anzich ligt het niet :)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ligt het niet gewoon aan kpn danwel je ISP :?

Want zulke hoge packet-losses zijn bij mij alleen te verklaren als m'n provider geddossed wordt ofzo!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

packetloss is in 99% van de gevallen terug te voeren op je ISP en niet op je machine. Voer eens een traceroute uit naar een aantal adressen en bekijk waar de fouten zitten. Het kan niet zo zijn dat je bij de ene browser meer packetloss hebt dan bij de andere, aangezien packetloss te maken heeft met je verbinding en niet met het gebruikte programma ;)