Ik wil er even op wijzen dat CPL al lang hiermee bezig is.
Dan heb ik het nog niet over Europa, daar slaat het nog niet echt aan maar over de VS (waar ik iets van weet), Azie zal ik maar even buiten beschouwing laten omdat ik daar niets vanaf weet
CPL is al jaren bezig om computer competities op te zetten. Dat dit door de jaren heen tot een goede organisatie is uitgegroeid blijkt uit het feit dat bijvoorbeeld CNN op CPL Dallas aanwezig waren. Ik heb persoonlijk bijna alle Nationale dagbladen, computer bladen, gamesbladen gemaild dat er een Nederlandse clan zou meedoen. Niet eens een mailtje terug zelfs niet een bedankt maar jullie zuigen bericht. Hieruit zou je kunnen opmaken dat het gewoon niet leeft (zelfs niet bij gamesbladen wat mij enorm verbaasde). Dit ging om een Wereld Kampioenschap !!!!!!!
Dit soort initiatieven worden op dit moment door weinig NL'ers gesteund volgens mij. Zo is er al snel een CPL in Duitsland. Ik probeer NL mensen te regelen om daar naar toe te gaan. Als ik wat (in mijn ogen) zeer goede spelers vraag om te gaan met [*DRUNK*] krijg ik antwoorden als deze:
Ik spreek geen Duits (WTF ?? Is dat voor een antwoord ?)
Geen zin (bullshit waarom gaat diezelfde gast dan wel naar NL lans).
Te ver (geldige reden, maar als je fanatiek / professioneel genoeg bent zet je daar over heen, ik vind mezelf dus onder fanatiek vallen

).
Niet leuk (iedereen die ooit op een goed georganiseerde lan is geweest met minstens een vriend weet dat er niets gaat boven lannen).
Kijk, als ze nou zouden zeggen dat ze geen geld hadden (als clan kun je dat samen oplossen) dan zou je best een goed punt hebben. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Duitsers dan zijn die fanatieker, professioneler en tot meer bereid (en dan zijn ze vaak jonger dan de NL'ers die waarschijnlijk zelf een inkomen hebben). Je zou kunnen zeggen dat Duitse ouders toleranter zijn dan de NL'ers door ze te laten gaan; toestemming / geld geven. Als ze zouden zeggen dat ze niet met mijn clan willen gaan begrijp ik dat ook, dan zou ik wel mee kunnen doen met hun (als ze denken dat ik goed genoeg ben

)
Als ik bedenk dat wij als clan bijna de oudsten op CPL Dallas waren dan vraag je je toch af waarom NL'ers zo moeilijk doen.
Er waren Deense, Zweedse (NiP) en zelfs Aziatische spelers (hoezo fanatiek

) aanwezig die ongeveer gemiddeld rond de 16 waren.
Ik denk dat NL op dit moment hier niet mee zal kunnen draaien
(gebaseerd op eigen bevindingen). Misschien een mentaliteit probleem (net als met voetballers) ??
Verder wil ik ook nog kwijt dat de Deense clan SOA (die ook op CPL Dallas 2001 waren) een contract heeft getekend met een Deense sportzender die RECHSTREEKS DUS LIVE hun matches uitzendt !!!!!!!!!!!!
Old school gamer met een lag en een traan.