Canon bjc-4200

Pagina: 1
Acties:

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Mijn opie heeft een canon 4200. Ik krijg het aparaat niet aan de praat. Het groene lampje blijft maar knipperen en ik krijg er niets uit. Ik heb geen idee waar dat aan kan liggen.

Ik heb hem onder windows 2000 en windows 98 geprobeert.

Ook gaat het lampje wel een groen oranje knipperen.

Ik hoop dat iemand enog idee heeft.

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
kan 2 dinguh zijn.. meestal gaat lampje knipperen en kop schuift naar het midden, dan is je kop stuk/aan vervanging toe (uis verbruiksartiekel) zo niet ken je em beter weggooien repareren is duurder als een nieuwe :)

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Is een hele vage cardridge

Er zitten twee kleine cardridges in nadat ik die hjad schoongemaakt ging ie spontaan groen oranjke knipperen.

Ik heb echt geen idee wat ik ermee moet doen we kunnen hemnatuurlijk uit het raam gooien.

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
de cartridges zitten in een hulsje (2 cartridges naast mekaar die je er afzonderlijk uit kan halen) maar dat ding waar die cardridges inzitten (de kop) kan je er ook uithalen (blauwe hendeltje) naast de kop (ken ook groen zijn:)
dan heb je de hele kop in je handen, die kan vuil zijn zowel de contacten als verstopt, is ie verstopt of stuk dan kan je er een nieuwe inkopen kost een euro of 50, dan heb je weer een fijn printertje.
99% van die dingen zijn als ze stuk zijn de kop
de kop is bij canon een verbruiksartikel..
als de printer een tijd heb stilgestaan of je heb al een keer of 5 de cardridges vervangen vervange je een keer de komplete kop :)

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 20:29 schreef Da_BoR het volgende:
als de printer een tijd heb stilgestaan of je heb al een keer of 5 de cardridges vervangen vervange je een keer de komplete kop :)
Ik mag toch hopen dat je dat niet meent. Ik heb hier thuis een bjc 4300 staan en die gaat ondertussen al weer heel wat jaartjes mee. Er zullen rond de 50 zwarte cartridges en 20 kleuren cartridges doorheen zijn gegaan en we hebben de printkop nog nooit vervangen. En dat waren echt geen officiele cartridges. Als je de printkop om de 5 cartridges vervangt wordt printen wel een hele dure hobby imho }:O

Wat je verder kan proberen is om een test pagina af te drukken. Moet je hem bij het aanzetten de powerknop ingedrukt houden tot hij piept. Zo werkt dat tenminste bij de bjc4300. Als hij zelfs dan niet werkt gaat het waarschijnlijk veel geld kosten >:)