Toon posts:

Wat is de max lengte van een memo veld in een DB

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een data opslag systeem aan het maken dat een helaas een memo veld moet gebruiken :(
Het systeem is op sommige gevallen afhankelijk van het memo veld. In dit memo veld kunnen hele hele grote* strings komen te staan.
Nu wil ik weten wat de maximale lengte van dat memo veld is zodat ik beperkingen kan inbouwen.

Systeem moet trouwens op Oracle, Access2k, MySQL kennen draaien......

* zoveel als jij dacht dat het was x2 :P

Verwijderd

Tsja, dat hangt af van je DB, maar dat staat volgens mij allemaal beschreven in je help/manual.

[edit]Access, volgens msdn.microsoft.com
Memo
Lengthy text or combinations of text and numbers.
Up to 65,535 characters. (If the Memo field is manipulated through DAO and only text and numbers [not binary data] will be stored in it, then the size of the Memo field is limited by the size of the database.)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

http://www.mysql.com/doc/C/o/Column_types.html
vertelt ons:
LONGTEXT
A BLOB or TEXT column with a maximum length of 4294967295 (2^32 - 1) characters.

dus... :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Zoiets is natuurlijk afhankelijk van je DBMS, dus er is geen universele maximum lengte.

Je kunt natuurlijk wel zorgen dat je implementatie rekening houd met het gebruikte DBMS en kan werken met een maximum lengte die de gebruiker definieert.

Zorg er dus voor dat je code gebruik maakt van (bijvoorbeeld) een MEMO_MAXLEN constante en voor te lange velden een oplossing zoekt (foutmelding, opsplitsen, crashen, whatever)

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Okee.... niet ouwehoeren tijdens posten :)
Alle antwoorden geven en schrijven nie gevonden te hebben |:(

Volgens MS zal het wel oneindig zijn (net als excel met max 32000 werkbladen, moet ook oneindig).

Ik hoopte eigenlijk dat iemand ervaring heeft met zoiets.
Ik weet inmiddels dat je mensen geen nummers moet laten invoeren in nummerieke velden (longint kan getallen tot ca. 2 miljard aan (32bits aan data).

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 20:25 schreef vanDee het volgende:
Volgens MS zal het wel oneindig zijn (net als excel met max 32000 werkbladen, moet ook oneindig).
De genoemde maximale grootte van een Access-database is dus 1 GB. Maar dan moet je dus 1 database hebben, met 1 tabel, met 1 kolom (dat memo-veld).
Ik hoopte eigenlijk dat iemand ervaring heeft met zoiets.
Je schrijft nergens iets over de grootte van je data, behalve dat jij 'denkt' dat het groot is. Wellicht moet je er over na gaan denken om hele grote datablokken niet in een database te stoppen. Ze kunnen het wel, maar zijn daar (IMHO) niet echt voor bedoeld...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

sterker nog, veel databases slaan blobs buiten de feitelijk database op in files.

En mysql's longtext kan wel veel bevatten; maar de max row length is 16 megaybte...

en ja, wat vind JIJ veel?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1