Toon posts:

PCI Simple Communications-controller

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
* Ik weet niet als dit het goede forum is want ik weet eigenlijk niet eens wat het is :S *

Hallo,

Bij apparaatbeheer (windows xp) staat er als volgt:
Apparaat type -> Overige apparaten
Fabrikant -> onbekend
Locatie -> PCI-sleuf 4 (PCI-bus 0, apparaat 12, functie 0)
Apparaatstatus ->
Dit apparaat is niet juist geconfigureerd. (Code 1)

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

wat heb ik al geprobeert

1) Windows XP de drivers laten zoek. Hij vond er geen
2) Apparaat verwijderen en computer opnieuw opstarten, resultaat hij vond hem opnieuw maar kon geen nieuwe drivers vinden
3} gezocht in Microsoft Knowledfe base; Antwoord een of andere HP driver downloaden, heb ik gedaan maar computer vond hem niet.

Mijn DVD-Rom werkt niet en op internet zag ik iemand anders met een vergelijkbaar probleem waarbij de cd-rom niet correct werkte maar bij apparaatbeheer/dvd-rom weergeeft dat ie goed werkt :S

Iemand antwoord want ik snap er niks van :|

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Dat is je modem, gewoon te installeren met de modem cdrom ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar de DVD-rom werkt niet. Misschien mede daardoor althans iemand anders had dat probleem. Trouwens eigenlijk heb ik de modem helemaal niet nodig want ik heb kabel internet maar als dat ding erni zit wil ik ook dat die werkt

• veldmuis
  • Niet online
hmm waarom je DVDspeler niet werkt zou ik zo niet kunnen zeggen, maar over je modem heb ik nog wel een tipje: als je 'm toch niet gebruikt; haal 'm er gewoon uit. Scheelt een IRQ, en nog een beetje stroomverbruik ook. :)

Over je DVDspeler; wat doet-ie wel, en wat niet? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja de Modem zit erin en het maakt me eigenlijk niet veel uit maareh de DVD-ROm

Het is een LG DVD-Rom DRD 8080B
Ik heb de firmware geupdate.
Wat doet ie:
Je kunt de cd-rom die erin zit verkennen en
je kunt readme files die op de cd staan lezen.

MAAR
Setup bestanden doet ie niet. Ik denk dat ie grote bestanden gewoon niet laadt. Nu heb ik bijvoorbeeld de Windows XP Office cd erin en als ik daar de setup van start geeft ie een fout, and I quote
" In Microsoft Office 2000 Setup Bootstrapper is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze exuses voor het ongemak.
U was bezig met een bewerking. Deze gegevens zijn mogelijk verloren gegaan."

En bij C:\DVDrom als ik daar op eject.exe klik eject de cd-rom. Dus ik snap er helemaal niks van :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 12 april 2002 23:04 schreef freddepetje het volgende:
Ach ja de Modem zit erin en het maakt me eigenlijk niet veel uit maareh de DVD-ROm

Het is een LG DVD-Rom DRD 8080B
Ik heb de firmware geupdate.
Wat doet ie:
Je kunt de cd-rom die erin zit verkennen en
je kunt readme files die op de cd staan lezen.
drive doet het dus
MAAR
Setup bestanden doet ie niet. Ik denk dat ie grote bestanden gewoon niet laadt. Nu heb ik bijvoorbeeld de Windows XP Office cd erin en als ik daar de setup van start geeft ie een fout, and I quote
" In Microsoft Office 2000 Setup Bootstrapper is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze exuses voor het ongemak.
U was bezig met een bewerking. Deze gegevens zijn mogelijk verloren gegaan."
mogelijk dat hij er heeeeeeel lang over doet voordat hij bestanden gelezen heeft, en dat windows dan al begint te blaten.
of het is gewoon een software.
En bij C:\DVDrom als ik daar op eject.exe klik eject de cd-rom. Dus ik snap er helemaal niks van :'(
Dit meen je toch niet serieus he.

• Xof
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Op vrijdag 12 april 2002 23:04 schreef freddepetje het volgende:
:?

C:/dvdrom
Heb je drivers bij je cdrom gekregen ofzo? :D
Hoe kom jij aan een map die dvdrom heeft :?
En als je op iets dat eject.exe klikt lijkt mij het heel normaal dat die open gaat :D
Het zou raar zijn als die dat NIET deed :P

Verwijderd

probeer eens de DVD een eigen drive-letter te geven, in plaats van te mounten als c:\dvdrom

misschien moet de setup wel van een x:\
(root van een cd, cd moet eigen driveletter hebben) uitgevoerd worden.

• veldmuis
  • Niet online
Op zaterdag 13 april 2002 17:44 schreef BBL the 2nd het volgende:
probeer eens de DVD een eigen drive-letter te geven, in plaats van te mounten als c:\dvdrom

misschien moet de setup wel van een x:\
(root van een cd, cd moet eigen driveletter hebben) uitgevoerd worden.
Ummm zoals ik het lees wordt die cdrom niet gemount als c:\dvdrom, maar staan in die map de drivers :D :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon een diskette gevonden van de dvd-rom, die geladen geinstalleerd en toen kwam deze map (c:/dvdrom) met unlcok.exe, eject.exe enz. Maar weet niemand hoe het kan dat ie grote besteanden een foutmelding geeft en bij kleine bestanden niet. En je kunt de cd alleen verkennen met rechtermuisknop/verkennen en niet in explorer gewoon op e: klikken

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 13 april 2002 18:03 schreef freddepetje het volgende:
Ik heb gewoon een diskette gevonden van de dvd-rom, die geladen geinstalleerd en toen kwam deze map (c:/dvdrom) met unlcok.exe, eject.exe enz. Maar weet niemand hoe het kan dat ie grote besteanden een foutmelding geeft en bij kleine bestanden niet. En je kunt de cd alleen verkennen met rechtermuisknop/verkennen en niet in explorer gewoon op e: klikken
die drivers heb je helemaal niets aan.
die had je alleen nodig met DOS.
eject, lock, unlock enzo zijn best leuke proggies, maar je hebt er niet zo heel veel aan bij normaal gebruik.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 14 april 2002 11:13 schreef freddepetje het volgende:
Oh
helder.
probeer dat ding gewoon eens in dos

Verwijderd

Topicstarter
DOS ziet dat "ding". Je kunt hem verkenenn maar hij geeft dezelfde foutmelding als je setup start

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Zie je 'm als een drive onder 'Deze computer' staan ?

Als ie daar staat, maar met niet werken bedoel je hij speelt geen films af... dan moet je eerst een dvd-afspeel programma installen zoals powerdvd of windvd

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Pagina: 1