Toon posts:

[php] mail probleem *

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
<? <? include('style.php'); ?><head><meta http-equiv="Content-Type"content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Menu</title></head><body><div align="center"><table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="752"bgcolor="#000000">    <tr>        <td><font size="2" face="Verdana">[img]"../nieuw/header.gif"[/img]</font></td>    </tr>    <tr>        <td><div align="left"><table border="0" cellpadding="0"        cellspacing="1" width="752" bgcolor="#000000">            <tr>                <td valign="top" width="110" bgcolor="#A2C4E6"                height="600"><!--webbot bot="HTMLMarkup"                startspan --><? include('left.php'); ?><!--webbot bot="HTMLMarkup"                endspan --></td>                <td valign="top" width="532" bgcolor="#E2E8F7"><div                align="left"><table border="0" cellpadding="0"                cellspacing="0" width="100%">                    <tr>                        <td><BR><BR><?include("config.php");//connect met databasemysql_connect("","","")    or die("Unable to connect to SQL server!");@mysql_select_db("mp3force")    or die("Unable to select database!");if ($submit) { $query = mysql_query("SELECT gebruikersnaam from le WHERE gebruikersnaam = '$gebruikersnaam'");$aantal = mysql_num_rows ($query);if ($aantal >= 1) {  echo "<CENTER><B>Usernames must be unique, please go back and choose another username.</CENTER></B>"; } else {  if ($url == ""){   echo "<CENTER><B><br>Please fill in all fields!<br></B></CENTER>";  }  else {   //Voeg alles toe in database   $sql = "INSERT INTO le (id, gebruikersnaam, url, password, title, mail) VALUES('$id', '$gebruikersnaam', '$url', '$password', '$title', '$mail')";   $result = mysql_query("SELECT * from le ORDER BY id DESC limit 0,1");   $r = mysql_fetch_array($result);   mysql_query($sql)or die("Je bent niet aangemeld, probeer het lateropnieuw...");   echo "<br><center>Sign up successfully. You can send your traffic to<BR><B>http://mp3force.host.sk/in.php?id=$gebruikersnaam</B><br></center>";   echo "<br>";   echo "</table>";  } }}?>                        </td>                    </tr>                    <tr>                        <td valign="top">&amp;nbsp;</td>                    </tr>                </table>                </div></td>                <td valign="top" width="110" bgcolor="#A2C4E6"><!--webbot                bot="HTMLMarkup" startspan --><? include('right.php'); ?><!--webbot                bot="HTMLMarkup" endspan --></td>            </tr>        </table>        </div></td>    </tr></table></div></body><? include('tail.php'); ?> <?$message = "Thanks for sign up.<BR>Now you can send traffic to http://mp3force.host.sk/in.php?id=$gebruikersnaam . <BR>For checking your stats you can go to http://mp3force.host.sk/le_stats.php and login with<BR>Username: $gebruikersnaamPassword: $password";$subject = "Mp3force.com link exchange";$to  = "Member <$mail>" . ", " ; //note the commamail($to, $subject, $message);?>

thja, waarom hij gesloten was weet ik niet, de fout zit ergens in 1 van de onderste regels
edit:
en ff voor die mod: als je slim bent zet je bij ieder topic "omdat hij het niet doet" of bekijk het je, kunnen ze dit forum direct al opheven

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

als je die link die ik gaf voor de grap eens bekijkt
dan zie je dat je de fout moet leveren

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik zeg toch: hij verstuurt niks. verder geen foutmelding!

Verwijderd

Dit is toch wel het toppunt hoor!
Eerst een bonk code neerdonderen, dan het simpele regeltje: "waarom mailt hij niet?"

En dan denk jij dat dit probleem even voor je wordt opgelost? Ga eerst iets aan je manieren doen zeg.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op vrijdag 12 april 2002 18:34 schreef UltraV het volgende:
ja, ik zeg toch: hij verstuurt niks. verder geen foutmelding!
FYI dat zei je dus niet

maar begin eens simpel
PHP:
1
<?mail("joecool@example.com", "My Subject", "Line 1\nLine 2\nLine 3");?>

http://www.php.net/manual/en/function.mail.php

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:16

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 12 april 2002 18:32 schreef UltraV het volgende:
thja, waarom hij gesloten was weet ik niet, de fout zit ergens in 1 van de onderste regels
Post dan iig dat stukje van de code waar de fout moet zitten. Het is weinig zinvol een lap code te posten als het over een regel of 6 gaat waar de fout is.
Daarnaast is het wel handig om even te vertellen wat er niet werkt. "mailt niet" doet mijn notepad ook niet :P
Maar goed, om toch nog even behulpzaam te zijn... heb je in je php.ini de juiste smtp server opgegeven?

[edit]
woei * Crazy D heeft een cursus snel typen nodig

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor die lap text, ik had het gedaan om dat die $mail midden in de pagina stond :p

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
PHP:
1
<?$to  = "Member <$mail>" . ", " ; //note the commamail($to, $subject, $message);?>

/me zegt het nog wel een keer,
Mailen doe je zo:
PHP:
1
<?$to = "$mail";?>

Die rest van de meuk laat je weg, de rest van de syntax is ook niet echt gezond.

Overigens stel ik voor dat jij even een kijkje neemt in de PHP manual over HTML mailtjes. Die <BR> die jij in je body hebt zitten komt gewoon raw over omdat je een aantal headers bent vergeten.

Verwijderd

Member<$mail> klopt niet, als je iets wilt zenden met een naam ipv e-mailadres als afzender moet je dat in de headers instellen:
Reply-to: Member<$mail> \r\n
Return-path: Member<$mail> \r\n
in de headers planten, samen met de rest van de headers...

Verwijderd

of mail server doet het niet ...

Verwijderd

Heb je de SMTP server in je PHP.INI (windhoos) goed ingesteld? Wil soms ook weleens werken... tenminste... bij mij...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, smtp server klopt. Ik zal f testen of het nu werkt.

Warning: mail() has been disabled for security reasons in /mnt/host-users/mp3force/save_le.php on line 115
zit nu nog bij host.sk, niet lang meer

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 22:36 schreef de-emotie-man het volgende:
of mail server doet het niet ...
dan zou je dikke error krijgen...

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zaterdag 13 april 2002 10:24 schreef UltraV het volgende:
Ja, smtp server klopt. Ik zal f testen of het nu werkt.

Warning: mail() has been disabled for security reasons in /mnt/host-users/mp3force/save_le.php on line 115
zit nu nog bij host.sk, niet lang meer
Helaas, die host wil dat niet >:)
Pagina: 1