Hercules 3D Prophet 4500 in mijn systeempje?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Zal dat werken? Ik heb een

AMD 750Mhz op een MSI-6195 bordje
256 MB SD-RAM

Verder heb ik nu een TNT 2 en ja daar wil ik vanaf. Na mijn debakel met de ATI 8500 wil ik een goedkope maar toch goede videokaart hebben waarmee ik goed spelletjes ken spelen maar ook dingen doen als tv kijken (ik heb dus een TV kaart) Omdat mijn TNT 2 op eens die TV kaart niet meer trekt (beeld loopt achter op het geluid) vond ik de tijd rijp om die te gaan vervangen.

rAden jullie die mij aan of weten jullie nog een andere goede videokaart voor maximaal € 150,- ?

Strava | AP | IP | AW

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op vrijdag 12 april 2002 18:25 schreef webkabouter het volgende:
Na mijn debakel met de ATI 8500....
Vertel eens wat meer over je debacle, aangezien de 8500 zo'n beetje de Rolls Royce onder de videokaarten is.

Ontopic, goedkoop en redelijk snel: alles rond de 150 euro. MatroxG550, Geforce2MX400, AtiRadeon7500 etc etc.

Verwijderd

1 ding weet ik wel voor je neem geen prophet 4500 die gaan pas perfect werken bij een minimale cpu snelheid van 800 of 900 geloof ik.

neem dan maar een Asus V7100 Pro MX400 64Mb ofzo ben je tenminste niet afhankelijk van de proc snelheid (niet zoals bij dat hercules ding)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Op vrijdag 12 april 2002 18:31 schreef Ecteinascidin het volgende:

[..]

Vertel eens wat meer over je debacle, aangezien de 8500 zo'n beetje de Rolls Royce onder de videokaarten is.

[..]
Nou ja geinstalleerd.. deed niks, beeld floepte steeds uit. 8 drivers daarna geprobeert steeds na het opstarten een blauw scherm met een geheugendump.. en een weekje ongeveer zitten te pielen en nog niks.. maar dat doet er niet toe.

Dus een Hercules 3D Prophet 4500 is te 'snel' voor mijn systeem of hoe moet ik dat opvatten

Strava | AP | IP | AW

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:25
Geforce heeft kutbeeld, ook die Asus dingen (op school moeten we de hele dag tegen een Asus V7100MX Magic aankijken, terwijl we niet eens spellen mogen spelen, wat is dat dan voor keuze :r )
Vandaag een Matrox G550 gezien. Qua 3D trekt ie gelijk op met de TNT2, meestal iets sneller. Tis niet echt een snelheidswonder. Qua 2D trekt ie een Geforce3 er gewoon in 10 voud uit. 2D snelheid bij Matrox is gewoon perfect (zie het verschil maar eens tussen een DirectDraw Winamp plugin op een Geforce 2 GTS en een Matrox G400, ene haalt geen 10fps, andere haalt er 75).
Aangezien een TV kaart z'n beeld doorgeeft via DirectDraw, denk ik dat je met een geforce nog net zo verlegen zit als met die TNT2.

Wat betreft die Hercules:
- Kut2D, chip loopt achter op de Geforce2MX qua 2D, plakken ze em ook nog eens op dezelfde plank met dezelfde :r filters
- Veel CPU kracht nodig. Op een K6/3-550 zal ie ongeveer gelijk presteren aan je TNT2, op een K7-750 zou ie hem er een stukje uit kunnen trekken, maar pas bij de 1GHz komt ie lekker tot zn recht

Probeer het avontuur nog eens met ATi, of neem een Matrox, weet je zeker dat je goed zit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.