radio bedienen vanuit andere kamer?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
hallo,

ja vreemde topic he!
maar ik heb een L vormige kamer, en mijn bed (groot waterbed :) ) staat om de hoek, en dus achter de stereo toren (nee ik kan hem niet omdraaien of verplaatsen :) ) maar omdat ie om de hoek staat, kan ik hem niet bedienen met de afstand bediening, is hier een oplossing voor? bv een aparaatje wat je kunt insteken in de stereotoren, en waar dan een bedieningsapparaat aanvast zit ofzo?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 19:13

dominic

will code for food

Koop een BOSE radio, die heeft een afstandsbediening met radiogolven..

(Je kunt trouwens ook een spiegeltje in de buurt van je stereotoren hangen, dan heb je een grotere kans dat hij het signaal pakt)

Download my music on SoundCloud

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46
Tja, er is maar 1 oplossing:

een spiegel gebruiken ;)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Ja, een goede oplossing is te vinden bij: http://www.marmitek.nl/

Verwijderd

Dat Marmitek spul heb ik van de week nog bij Mycom aangeschaft. Was wel ff slikken wat de prijs betreft: f300,- voor de zender+ontvanger en nog eens f140,- voor de afstandsbediening...

Kan nu dus mooi vanuit m'n huiskamer tweakeren terwijl m'n pc ergens boven staat :).
Wat je dan nog wel mist is je keyboard. Tuurlijk kan dit met die remote, maar dan moet je m.b.v. virtual keyboard steeds elk lettertje aanklikken. Errug vermoeiend voor je duim (tenzij je veel PSX'ed).

Voor degenen die zich afvragen hoe dit nou werkt:

- Zender sluit je via composiet (tulp) aan op de video-out van je videokaart. Line-out van je geluidskaart gaat ook via tulpjes op de zender.
- De ontvanger gaat via tulp-naar-scart verloop (of rechtstreeks tulpen op je tv) op de scart van je tv.
- De afstandsbediening heeft een ontvanger die je op je PS/2 prikt (je muis plug je dan in op die ontvanger). Drivertje installen en draaien maar! Signaal gaat gewoon door muren/plafonds >:)

Jammer genoeg geeft de tv-out van m'n Asus V3800 een niet echt perfect beeld :(.
Tis helaas niet beeldvullend (ligt niet aan de Marmitek kit: heb m'n pc ook wel eens naar beneden gesleept en daar rechtstreeks aangesloten wat hetzelfde beeld gaf).

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
newman>>>> bedankt voor het advies, maar wat ik vroeg heeft absoluut niks met computers te maken, maar ik moet zoiets gewoon hebben voor mijn stereo-toren.... iemand anders nog een tip!?

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50
eh, het is er wel, er komt een ontvanger te staan in de ruimte waar je zit, welke het signaal doorgeeft aan de ontvanger. volgens mij gaat dit via het 220 net...

Verwijderd

Er zijn geloof ik ook zogenaamde Powermids in de handel...Ze zien er ook nog es leuk uit...De plaatselijke electronicazaak heeft em vaak wel in de handel.Ze kostten ongeveer 170 piek geloof ik...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 september 2000 17:11 schreef HenkS het volgende:
newman>>>> bedankt voor het advies, maar wat ik vroeg heeft absoluut niks met computers te maken, maar ik moet zoiets gewoon hebben voor mijn stereo-toren.... iemand anders nog een tip!?[/quote]Misschien dat je er toch iets aan hebt:
was nl. ff vergeten dat er ook een sensorkabeltje bij de Marmitek-kit zat. Het ene uiteinde daarvan plug je in op de zender en het andere plak je over het infraroodsensortje op je stereo.
De ontvanger zet je dan neer op een plek in je kamer waar vanuit je de stereo wilt bedienen.
De remote van je stereo op de ontvanger richten en sit back, relax and enjoy the melodies!
Tis dan wel een oplossing voor jou probleem (eigenlijk overkill), maar helaas een dure (min. 300 piek).

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 00:52
Volgens mij is de beste en goedkoopste oplossing al genoemd: een SPIEGEL!
Pagina: 1