Toon posts:

CPU bijna dood,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik schrok me net weer eens rot:

ik kom me kamer binnen, ik zie op me scherm "stop error". Ik denk "huh WTF?" . Dus ik loop naar me pc om hem te resetten. Wat zie ik me CPU ventilator stond stil! ik voel aan me heatsink.. die was harstikke warm! dus ik zet snel een andere fan aan en zie in me bios "93 graden !" Ik heb direct een ventilator gepakt ed. op het eind was me temp weer 40 graden :7. Ik had de laatste tijd me voltage van 1,75 naar 1,7 gezet (anders was ie misschien nog warmer :?)

Maar nu is de vraag : hoe kom ik erachter dat me CPU geen schade heeft opgelopen? Burnk7 heb ik net 10 minuutjes aan gehad en dat ging gelukkig goed :)

Verwijderd

Nouja je was denk ik net op tijd :) lucky!!!
Meer kan die TB echt niet hebben dan 93 graden.
Denk dat die geen schade heeft anders had je al rare fouten gekregen of starte je pc niet meer op

Verwijderd

jij weer hè? ;)

hmmz, je kan niet echt "zien" of je proc nu haperd ofzow, als je door die burn-proggies komt doet hij het gewoon volgens mij.

heb je al 3dmark en spellen gedraaid?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Als het echt 93o was zit je op de grens v.d. specificatie, dus mag er in feite niks misgaan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 18:18 schreef Allanzoet het volgende:
jij weer hè? ;)

hmmz, je kan niet echt "zien" of je proc nu haperd ofzow, als je door die burn-proggies komt doet hij het gewoon volgens mij.

heb je al 3dmark en spellen gedraaid?
probeer ik zo weer.. als ik nog even beneden was geweest had ik een nieuwe moeten kopen :'( en ik heb geneens geld meer :'( Dus ik heb "VEEL" geluk gehad.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
der zijn wel progs die alle functies testen d8 ik, weet wel niet direct eentje

maar als windows start en nog een paar andere progs en je krijgt geen error zal ie nog wel goed zijn, zou sterk zijn als er bv net 1 functie kapot is

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 18:19 schreef Abbadon het volgende:
Als het echt 93o was zit je op de grens v.d. specificatie, dus mag er in feite niks misgaan.
mag dat nog?

Verwijderd

Als je een Asus moederbord had dan was het waarschijnlijk nog een stuk minder als 93 graden. Die wijken nogal af namelijk.
Volgens mij throttled je bios ook de cpu speed als ie te warm wordt, of niet? (bij mij iig wel, behalve als je koelblok eraf flikkert natuurlijk)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op vrijdag 12 april 2002 18:22 schreef mast3r het volgende:

[..]

mag dat nog?
Thunderbirds mogen volgens de specs 90 of 95o C worden (ik dacht TB 95 en Palomino 90, maar pin me d'r niet op vast). Dus ja, dan zou dat mogen. En dan zal er ongetijfeld nog wel een veiligheidsmarge op zitten I guess :) Alleen lijkt het me om een of andere niet te duiden reden toch geen verstandig idee zo'n cpu continu op 90+ graden te laten draaien :+

Maar als alles het nog doet zou ik me niet te druk maken, misschien een idee je cpu van redundante cooling te voorzien :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Damn !! das veeeeels te heet jah.. je hebt wel een voordeel over het bepalen of ie nog werkt : een cpu werkt, of wel, of niet.. hij werkt dus nog, dus je hoeft je geen zorgen te maken...

Verwijderd

bij mij was het precies hetzelfde , hij werkte 10 min. zonder koeler totdat ik het merkte, gelijk stekker uit, nu werkt ie prima maar er zijn twee zwarte vlekken op mijn CPU

het was een duron 1.2 , had ik 1 dag geleden gekocht

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 18:44 schreef mchacken het volgende:
bij mij was het precies hetzelfde , hij werkte 10 min. zonder koeler totdat ik het merkte, gelijk stekker uit, nu werkt ie prima maar er zijn twee zwarte vlekken op mijn CPU

het was een duron 1.2 , had ik 1 dag geleden gekocht
ik heb nog niet gekeken maar volgens mij zijn die garantie zegeltjes weg :+

Verwijderd

bij mij is er wel een garantie zegel erop maar de garantie is niet meer geldig met die 2 zwarte brandvlekken denk ik

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Heb je em wel lekker ingebrand *D
Je hebt kans dat ie nu koeler blijft op dezelfde snelheid en dat je em verder kunt oc'en.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Mzzzl gehad. Ik denk dat je gewoon een weekje moet proberen en dan maar zien of je PC schade heeft.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Anders laat sandra je comp een keer goed gebruiken. Misschien komt ze ergens mee aan zetten...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

heb ook wel eens ooit zoiets gehad. was er op tijd bij, was na powerdown -> kast open -> fan goed doen.

nog steeds 60 graden!

doet het overigens nog steeds perfect.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
dat was very close m8, een amd cpu mag echt niet warmer dan 90c worden

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 19:18 schreef richardkraal het volgende:
dat was very close m8, een amd cpu mag echt niet warmer dan 90c worden
ik heb het idee dat ie nou super werkt hij draait nu weer op 1333 mhz @ 1,65 core ! :9

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 18:15 schreef mast3r het volgende:

ik kom me kamer binnen, ik zie op me scherm "stop error". Ik denk "huh WTF?" . Dus ik loop naar me pc om hem te resetten. Wat zie ik me CPU ventilator stond stil! ik voel aan me heatsink.. die was harstikke warm! dus ik zet snel een andere fan aan en zie in me bios "93 graden !" Ik heb direct een ventilator gepakt ed. op het eind was me temp weer 40 graden :7. Ik had de laatste tijd me voltage van 1,75 naar 1,7 gezet (anders was ie misschien nog warmer :?)

Maar nu is de vraag : hoe kom ik erachter dat me CPU geen schade heeft opgelopen? Burnk7 heb ik net 10 minuutjes aan gehad en dat ging gelukkig goed :)
Is mij ook eens gebeurt! Mijn zusje was aan het MSN'nen en ik keek ff naar de asus probe indicator en die was helemaal rood. Keek nar de temp en zag gewoon 102 graden staan. Nou weet ik dat dat asus probe niet echt 100 % is maar de temp was hoog. Fan draaide ook niet. PC uitgezet en in de bios gekeken en ik zag hem heel rustig van 102 naar 42 dalen. Dat was dus ff geluk hebben.

Proc is trouwens op mysterieuze wijze na een maand of 2 overleden. Deed het gewoon ineens niet meer. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 20:03 schreef D.Patty het volgende:

[..]

Is mij ook eens gebeurt! Mijn zusje was aan het MSN'nen en ik keek ff naar de asus probe indicator en die was helemaal rood. Keek nar de temp en zag gewoon 102 graden staan. Nou weet ik dat dat asus probe niet echt 100 % is maar de temp was hoog. Fan draaide ook niet. PC uitgezet en in de bios gekeken en ik zag hem heel rustig van 102 naar 42 dalen. Dat was dus ff geluk hebben.
Proc is trouwens op mysterieuze wijze na een maand of 2 overleden. Deed het gewoon ineens niet meer. ;(
Ja dat is behoorlijk shit wat voor processor was het?

Verwijderd

Amd Athlon 1 Ghz AXIA core op een Asus A7V-E. Moederboordje leeft nog maar de proc is nu een sleutel hanger.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

mijn server 1 keer vergeten de fan aan te sluiten... 233 op 366.. hij heeft een week zo gedraait tot ik erachter kwam, ik haalde de kast open en verbrande mijn poten bijna .. maar ja hij draait nog.. :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 23:48 schreef jeuuron het volgende:
mijn server 1 keer vergeten de fan aan te sluiten... 233 op 366.. hij heeft een week zo gedraait tot ik erachter kwam, ik haalde de kast open en verbrande mijn poten bijna .. maar ja hij draait nog.. :)
Sommige processoren worden door goden beschermd O-)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op vrijdag 12 april 2002 23:59 schreef mast3r het volgende:

[..]

Sommige processoren worden door goden beschermd O-)
of Bios van mobo })

dikzak

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op vrijdag 12 april 2002 23:48 schreef jeuuron het volgende:
Probeer dat maar met een dondervogel :o

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 18:42 schreef ThaQuick het volgende:
Damn !! das veeeeels te heet jah.. je hebt wel een voordeel over het bepalen of ie nog werkt : een cpu werkt, of wel, of niet.. hij werkt dus nog, dus je hoeft je geen zorgen te maken...
Dat is echt onzin, ik ben te lui om mijn standpunt nu te onderbouwen.. maar tjek maar mijn eerdere ervaring

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 00:17 schreef tose het volgende:

[..]

Dat is echt onzin, ik ben te lui om mijn standpunt nu te onderbouwen.. maar tjek maar mijn eerdere ervaring
Het lijkt erop dat hij het nog "perfect *D" doet ! ik had eerst een paar errors maar dat kwam door die "F*cking" 28.32 (:r) drivers van Nvidia

Verwijderd

haha, geluk gehad hoor, lijkt me toch wel wat beschadiging kunnen veroorzaken, dat ie er over 1 maand ook mee stopt ofzo

Verwijderd

8<--------------
Wat zie ik me CPU ventilator stond stil! ik voel aan me heatsink.. die was harstikke warm! dus ik zet snel een andere fan aan en zie in me bios "93 graden !" Ik heb direct een ventilator gepakt ed. op het eind was me temp weer 40 graden . Ik had de laatste tijd me voltage van 1,75 naar 1,7 gezet (anders was ie misschien nog warmer )
8<---------------

Tip voor de volgende keer , zet je PC uit .. als je de tijd dat hij tegen de warmte specs aanzit onnodig verlengt is de kans des te groter dat er toch nog wat sneuvelt.

8<---------------
Op vrijdag 12 april 2002 20:03 schreef D.Patty het volgende:
[..]

Is mij ook eens gebeurt! Mijn zusje was aan het MSN'nen en .... Fan draaide ook niet. PC uitgezet en in de bios gekeken en ik zag hem heel rustig van 102 naar 42 dalen. Dat was dus ff geluk hebben.
8<---------------

PC uitgezet en vervolgens in de bios de temperatuur zien dalen :?

rofl ... Ed
Pagina: 1