Nieuwe tarief voor Chello vanaf 1 mei

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Lees dit net op hun homepage:
tarieven per 1 mei 2002
prijs € 47,95 per maand = Fl 105.50
Ze durven wel met de service die ze leveren. Bel net de helpdesk, kunnen ze tot as maandag niets doen omdat hun nieuwe klantenadministratiesysteem plat ligt. Daar zit je dan weer 15min voor aan de telefoon a 10ect per min. :(

Sorry voor de dubbelpost.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Het gaat ook telkens hoger, maar wat je er voor terugkrijgt is dat het soms niet waard...

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

als ze de upload ff verdubbelen vinnek het prima..

owja..en haal ook ff die kutlimiet van 1.5mb/s eraf!

Verwijderd

Belachelijk dit :o
Bij zo'n verhoging hoort ook een hogere upload.

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 06:33

Jox444

Honestly....

ik heb geen brief gehad dus ze krijgen geen cent meer dan dat ik nu betaal. :(

edit:
kan er trouwens niets over vinden, althans niet op de site

Het is FRIET!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik kan dit gegeven niet vinden op de Chello-site, en eveneens niet op T.net of Webwereld :?.

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 18:14 schreef 400PK het volgende:

je hebt 1,5 megabyte per seconde, of 1,5 mbit (dus niet per seconde :P)

[/miereneukmode]

Het is idd beetje asociaal ja, maak er dan 45 van ofzo :(

• waslijn
Op vrijdag 12 april 2002 18:21 schreef Kjev het volgende:
Ik kan dit gegeven niet vinden op de Chello-site, en eveneens niet op T.net of Webwereld :?.
http://info.nld.chello.nl/upcmnfc/alles_over_chello/wat_kost_chello_/57/578240.html

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 21:14
Op vrijdag 12 april 2002 18:14 schreef 400PK het volgende:

1,5 mb/s is ongeveer technisch het hoogst haalbare, en is zelfs nog sneller dan adsl!!

upload zou van mij inderdaad ook wel omhoog mogen

toch maar eens een lijntje naar de buurman gaan werpen

Verwijderd

Belachelijk. :(

Meer betalen, terwijl het netwerk steeds voller en trager wordt (dieptepunt hier was afgelopen zondag, 3kb/s om 21:00).

/me denkt er over om maar over te gaan op ADSL

• Kjev
Op vrijdag 12 april 2002 18:22 schreef Waslijn het volgende:
http://info.nld.chello.nl/upcmnfc/alles_over_chello/wat_kost_chello_/57/578240.html
Net te laat, ik had het net zelf gevonden.. vreemd dat ze dat niet gewoon naar buiten brengen, maar op deze manier tussen de bestaande tarieven neerzetten :(.

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Lijkt mij dat ze je daar wel van op de hoogte moeten stellen per brief, ik heb nix van ze gehoord, dus ga niet met die wijziging akkoord.

Hirogen is blij dat hij naar Eweka overgaat :D

• waslijn
Op vrijdag 12 april 2002 18:23 schreef Kjev het volgende:

[..]

Net te laat, ik had het net zelf gevonden.. vreemd dat ze dat niet gewoon naar buiten brengen, maar op deze manier tussen de bestaande tarieven neerzetten :(.
Ja klikte toevallig net op zo'n reclame banner van chello en zat wat rond te klikken. Schok me rot toen ik het zag.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 12 april 2002 18:21 schreef tjetta het volgende:
Uuhm, 1,5 mbit/s is anders dan 1,5mByte/s
1,5 mbit is niet gelijk aan 1,5 mbit/s of 1,5 mByte/s.
Wat ik bedoel te zeggen, is dat jou beredenering niet correct is.

Overigens ga ik serieus overwegen om over te stappen op Cistron, welke sinds kort ook bij mij in de buurt aDSL diensten levert. Dit is werkelijk te gek voor woorden.

De slogan waar ik voor ging:
'Onbeperkt internetten voor 89 gulden per maand'
is tegenwoordig vervormd naar:
'Beperkt online voor 47,95 Eurootjes per maand'

Oftewel, dit heeft niks meer te maken met de overeenkomst, die ik ooit dacht getekend te hebben. Erg jammer op zich, want Chello levert nog best wel aardige diensten in Almere.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Kjev
Op vrijdag 12 april 2002 18:24 schreef Waslijn het volgende:
Ja klikte toevallig net op zo'n reclame banner van chello en zat wat rond te klikken. Schok me rot toen ik het zag.
Tsja, het is maar zes gulden.. maar het is toch lullig (alsnog afronden naar europrijzen). En het getuigt wel weer van weinig klantvriendelijkheid om het op deze manier naar buiten te brengen.

Trouwens: is het niet zo dat (net als bij Mxstream) bestaande klanten nu het recht hebben hun abonnement op te zeggen? Oh, wacht even, Chello abonnement gaat sowieso per maand. Nu ja, nog even blijven zitten (tot ze failliet gaan >:)) dan maar... Nadeel van nu overstappen naar ADSL is enorm hoge installatiekosten.

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 18:22 schreef monkel het volgende:

[..]

1,5 mb/s is ongeveer technisch het hoogst haalbare, en is zelfs nog sneller dan adsl!!
geloof ik nix van...kan veel en veel harder...ik zit zelfs 's avond zo rond de 170-180

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 12 april 2002 18:28 schreef 400PK het volgende:
geloof ik nix van...kan veel en veel harder...ik zit zelfs 's avond zo rond de 170-180
180kByte/s = 1440 kbit/s --> 1,4 Megabit/s dus is niet sneller.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Hopelijk wordt dit niet het nieuwe richtpunt van de markt. Steeds meer breedbanddiensten gaan in prijs omhoog omdat er door moedermaatschappijen te hoge investeringen zijn gedaan. Ik zie @home en KPN er ook nog voor aan om de prijzen richting de €60,-- te duwen :(.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 18:31 schreef FoolZero het volgende:

[..]

180kByte/s = 1440 kbit/s --> 1,4 Megabit/s dus is niet sneller.
neej ik kan ook wel uitrekenen dat dat niet sneller is dan 1.5mbit..

maar ik bedoel dus dat ik tegen die limiet constant loop aan te hikken..als ie er af is..weet ik 100% zeker dat ie ver boven de 200 zit

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 21:26
Dit was natuurlijk wel te verwachten na al dat verlies dat ze gemaakt hebben.

Ik haal trouwens max 160 KB/sec.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:54

Phydomir

Dennis

In de zomer gaat Chello de lijn opkrikken tot 2,5 mbit :D (theoretische max. snelheid natuurlijk)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40
En waar heb je dat vandaan, natuurlijk gebeurt dat niet bij Chello :(

Verwijderd

En ook als je thuisblijft is er genoeg te genieten. Want als chello abonnee ben je dag en nacht on-line. En betaal je een vast bedrag per maand (€ 47,95). Daarnaast krijg je, als je je nu inschrijft, ook nog eens 50% korting op de installatiekosten én een hypermoderne Labtec headset cadeau! Kijk dus snel of jij abonnee kunt worden.
Chello - te leuk om te stoppen. >:)

DraiC
Currently on a MaXX connection
Out

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 18:46 schreef Phydomir het volgende:
In de zomer gaat Chello de lijn opkrikken tot 2,5 mbit :D (theoretische max. snelheid natuurlijk)
is dit een grap...?? of?

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Lekker is dat, staat er ook iets tegenover? :(

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 18:46 schreef Phydomir het volgende:
Heb ik hier al (oude A2000 net). 8-)

Laat ze eerst die upload maar eens omhoog gooien, download ligt overal al hoger dan Mxstream.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Op vrijdag 12 april 2002 18:47 schreef Pc123 het volgende:
En waar heb je dat vandaan, natuurlijk gebeurt dat niet bij Chello :(
Kep het gehoort van een Cable 1 monteur.. die dudes die chello installeren... betrouwbare bron dus.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

cewl...cewl...

das goed niews...

das iets meer dan 310 B-)

heb er al zin in

• Pc123
Ik hoop het, ik heb nu max 160 KB/sec. 2.5 is trouwens nog steeds niet de theoretische max maar al een stuk beter, bij de meeste servers haal je nu de max al niet, het is dus vooral handig voor linux isotjes vanaf de universiteit enzo.

• waslijn
Ik haal die max nu al met moeite, laat ze die upload maar tot 32kb/s verhogen.

Verwijderd

hmm neeej ik neem toch liever die 2.5mbit 8-)

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik haal nu max 170KB/s.. niet slecht.. maar het kan altijd sneller >:)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Het is nog steeds goedkoop hoor, kabelbedrijven draaien echt geen winst op kabelinternet. Eigenlijke prijs is 250 guldentjes heb ik me ooit laten vertellen.
En de mensen die zeggen dat ze het dan opzeggen doen het toch niet, want alternatieven zijn duurder :Y)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op vrijdag 12 april 2002 18:50 schreef HGJ het volgende:
Je krijgt een hele mooie brief als je teveel download, is me dat geen mooi kado :P

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 18:50 schreef HGJ het volgende:
Yep, verwacht maar snel een downloadlimiet van 5Gb/mnd

(Heavy users worden daar nu al mee aangepakt)

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

G*DVER, stelletje FUCKERS :(, kwali gaat omlaag, prijs omhoog.... volgens mij klopt der hier iets niet :(

• Pc123
Op vrijdag 12 april 2002 20:58 schreef 2Dutch het volgende:
En de mensen die zeggen dat ze het dan opzeggen doen het toch niet, want alternatieven zijn duurder :Y)
Wat dacht je van ADSL?

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 23:06 schreef Bobbert het volgende:
G*DVER, stelletje FUCKERS :(, kwali gaat omlaag, prijs omhoog.... volgens mij klopt der hier iets niet :(
klopt UPC sowieso wel? >:) - volgens mij klopt er niks bij UPC :P

krijgen we daar nie eens een brief over trouwens? lijkt me wel zo vriendelijk :?

• Pc123
mededelingen

Aanpassing abonnementsprijs

12 april 2002
Graag willen wij u informeren over een op handen zijnde prijswijziging voor de chello dienst. Met ingang van 1 mei 2002 zal de abonnementsprijs van chello Euro 47,95 per maand bedragen (incl BTW). Deze verhoging is noodzakelijk gelet op de gestegen kosten voor het op peil houden van de kwaliteit van de chello dienst.

Wij zijn ervan overtuigd, dat wij onze klanten,ook met deze prijsaanpassing, een zeer concurrerend product kunnen blijven bieden, zowel qua abonnementsprijs als prestaties. Meer informatie over de verschillen in tarieven en snelheden van breedband internet aanbieders kunt u vinden op http://www.speedtest.nl .

Dit bericht zullen wij tevens per email aan alle klanten zenden. Deze mail zal vandaag en morgen worden verzonden.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 10:05
WAT ?!? WEER een prijsverhoging? :(

Ik kan me herinneren dat ze een tijdje geleden het abbonementsgeld omhoog krikten onder het motto van "Dan kunnen wij een betere dienst leveren". He-le-maal nix van gemerkt.

Wat is nu het excuus? Schuldenlast te hoog?

Ik ga ze eerst eens mailen, en als wij er verder nix voor terug krijgen (hogere upload oid) stap ik direct over op cistron.

• waslijn
Wij zijn ervan overtuigd, dat wij onze klanten,ook met deze prijsaanpassing, een zeer concurrerend product kunnen blijven bieden, zowel qua abonnementsprijs als prestaties.
Hier wordt ik nou zou :r misselijk van. Van die lul smoesjes om de prijzen op te schroeven. Je betaald nu voor de 10ect/pm voor de helpdesk en 17.8% ( UPC zal de prijs die de consument voor chello betaald per 1 mei met € 2,60 verhogen van € 45,35 naar € 47,95. Deze prijsstijging van 5,7% volgt op een stijging van 11,1% in mei 2001. ) meer voor het abonnement. De service is nog steeds enorm k*t. Ik vind eerst een goed product, dan meer betalen.

Zit te te pijnzen over een overstap naar adsl, maar dat gaat mee weer zwaar veel knaken kosten. Ik wacht dus op adsl-surfnetthuis, om voor een redelijk tarief adsl te krijgen, maar die gasten schieten maar niet op.

• Arjan B
  • Laatst online: 20-12-2023
Mail de we hebben gekregen:

Geachte chello klant,

Middels deze email willen wij u informeren over een op handen zijnde prijswijziging voor de chello dienst. Met ingang van 1 mei 2002 zal de abonnementsprijs van chello Euro 47,95 per maand bedragen (incl BTW). Deze verhoging is noodzakelijk gelet op de gestegen kosten voor het op peil houden van de kwaliteit van de chello dienst.

Wij zijn ervan overtuigd, dat wij u, ook met deze prijsaanpassing, een zeer concurrerend product kunnen blijven bieden, zowel qua abonnementsprijs als prestaties. Meer informatie over de verschillen in tarieven en snelheden van breedband internet aanbieders kunt u vinden op www.speedtest.nl.

Wij vertrouwen erop, u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u nog veel plezier met uw chello verbinding in de toekomst.

Met vriendelijke groeten,

UPC Nederland

:(

Loeibaar.nl

• Arnold
  • Laatst online: 11-08 16:05
mensen wat willen jullie nu :?

een paar euro per maand meer zorgt er wel voor dat het netwerk stabielblijft/stabieler kan worden. Dat ze de service kunnen verbeteren, maar vooral dat ze niet over een tijdje moeten stoppen met het aanbieden van internet via de kabel, omdat ze het niet meer kunnen financieren...

ik ben zwaar voor dit soort dingen! zolang ze er maar geen 20 euro ofzo bijstoppen!

• waslijn
Op zaterdag 13 april 2002 00:17 schreef G-Spotter het volgende:
mensen wat willen jullie nu :?

een paar euro per maand meer zorgt er wel voor dat het netwerk stabielblijft/stabieler kan worden. Dat ze de service kunnen verbeteren, maar vooral dat ze niet over een tijdje moeten stoppen met het aanbieden van internet via de kabel, omdat ze het niet meer kunnen financieren...

ik ben zwaar voor dit soort dingen! zolang ze er maar geen 20 euro ofzo bijstoppen!
Ja die is goed een "netwerk stabielblijft/stabieler" dat is nu juist het probleem. Dat geld wat ze innen gaat alleen naar het aflossen van schulden. UPC kan met he huidige beurklimaat niet meer investeren in het netwerk. Ze moeten het uitmelken.

Laat ze eerst die kabelnetten maar eens opengooien voor concurrentie.

• Arnold
Op zaterdag 13 april 2002 00:21 schreef Waslijn het volgende:

[..]

Ja die is goed een "netwerk stabielblijft/stabieler" dat is nu juist het probleem. Dat geld wat ze innen gaat alleen naar het aflossen van schulden. UPC kan met he huidige beurklimaat niet meer investeren in het netwerk. Ze moeten het uitmelken.
wat moet er dan? dat ze steeds meer schulden krijgen, waardoor ze ZEKER niet aan de stabiliteit van het netwerk kunnen werken!

• waslijn
Op zaterdag 13 april 2002 00:22 schreef G-Spotter het volgende:

[..]

wat moet er dan? dat ze steeds meer schulden krijgen, waardoor ze ZEKER niet aan de stabiliteit van het netwerk kunnen werken!
Die schuldenlast wordt groter en groter omdat UPC nog steeds verlies maakt en de rente van de schulden niet kan aflossen, daarom moeten ze weer lenen etc etc. UPC heeft 7.5 miljard euro schuld dat is euro 6250,- per abonnee in Nederland om je een id te geven.

• Arnold
Op zaterdag 13 april 2002 00:31 schreef Waslijn het volgende:

[..]

Die schuldenlast wordt groter en groter omdat UPC nog steeds verlies maakt en de rente van de schulden niet kan aflossen, daarom moeten ze weer lenen etc etc. UPC heeft 7.5 miljard euro schuld dat is euro 6250,- per abonnee in Nederland om je een id te geven.
dus ze moeten het maar allemaal zo laten en het falliet laten gaan?

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:54
Chello is toch gratis internet provider via de kabel? Ik heb zelfs nog kadootjes als een webcam gekregen...

Ik heb in het afgelopen half jaar nog geen rekening van hunniej gezien. (Wel geld achter de hand gehouden voor het geval ze het in ene keer van mn rekening willen halen.)

Verders is de packet loss bij mij regelmatig zeer hoog(50% of meer), heb ik er vorige maand ruim 2 weken uitgelegen, heb ik wel 6 telefoontjes naar de helldesk a 3 kwartier in de wacht moeten plegen eer er eindelijk een monteur langs ging komen en het kabelmodem verwisseld heeft zodat ik weer online kwam. Ik heb weer verbinding.. maar nog steeds vaak die hoge pakketjes loss.

tijdens telefoontje 5 vroeg ik naar de status van mijn storing (Wat hebben jullie er al aan gedaan) het antwoord daarop was dat er nog niets aan gedaan was..

Anyway's.. Als UPC levert wat ze beloven, een stabiele verbinding met redelijke snelheden dan wil ik evt. die prijsverhoging wel betalen.. maar voor wat ik nu heb ... Neej.

Overstappen op bijv. Aweka ADSL zit ik al een tijdje te overwegen.. echter zijn de aansluitkosten en aanschaf van adsl modem wel erg hoog ): Helaas...

We wachten af... Ik heb gelukkig nog een 56k6 modempie achter de hand liggen :-) dat werkt altijd (:

• waslijn
Op zaterdag 13 april 2002 00:32 schreef G-Spotter het volgende:

[..]

dus ze moeten het maar allemaal zo laten en het falliet laten gaan?
Dat is een reële optie. UPC kan dan zonder schulden in handen komen van een nieuwe partij die wel kan investeren in netwerk en service.

Ideaal zou zijn als het netwerk in handen komt van een neutrale partij (overheid :?), die het netwerk verhuurt aan andere partijen om diensten aan te bieden.

• waslijn
Op zaterdag 13 april 2002 00:35 schreef beuki het volgende:
Chello is toch gratis internet provider via de kabel? Ik heb zelfs nog kadootjes als een webcam gekregen...

Ik heb in het afgelopen half jaar nog geen rekening van hunniej gezien. (Wel geld achter de hand gehouden voor het geval ze het in ene keer van mn rekening willen halen.)

Verders is de packet loss bij mij regelmatig zeer hoog(50% of meer), heb ik er vorige maand ruim 2 weken uitgelegen, heb ik wel 6 telefoontjes naar de helldesk a 3 kwartier in de wacht moeten plegen eer er eindelijk een monteur langs ging komen en het kabelmodem verwisseld heeft zodat ik weer online kwam. Ik heb weer verbinding.. maar nog steeds vaak die hoge pakketjes loss.

tijdens telefoontje 5 vroeg ik naar de status van mijn storing (Wat hebben jullie er al aan gedaan) het antwoord daarop was dat er nog niets aan gedaan was..

Anyway's.. Als UPC levert wat ze beloven, een stabiele verbinding met redelijke snelheden dan wil ik evt. die prijsverhoging wel betalen.. maar voor wat ik nu heb ... Neej.

Overstappen op bijv. Aweka ADSL zit ik al een tijdje te overwegen.. echter zijn de aansluitkosten en aanschaf van adsl modem wel erg hoog ): Helaas...

We wachten af... Ik heb gelukkig nog een 56k6 modempie achter de hand liggen :-) dat werkt altijd (:
Zou er maar rekening mee houden dat je ineens een factuur krijgt voor een half jaar of meer. En dan hoef je niet te rekenen op een coulante houding van UPC om de factuur in termijnen te betalen. Ken die verhalen van TV/Internet en eigen ervaring.

• Arnold
Op zaterdag 13 april 2002 00:39 schreef Waslijn het volgende:

[..]

Dat is een reële optie. UPC kan dan zonder schulden in handen komen van een nieuwe partij die wel kan investeren in netwerk en service.

Ideaal zou zijn als het netwerk in handen komt van een neutrale partij (overheid :?), die het netwerk verhuurt aan andere partijen om diensten aan te bieden.
hmm...maar dan zit je vast wel ff maand (of langer) zonder kabelinternet...

• waslijn
Op zaterdag 13 april 2002 00:42 schreef G-Spotter het volgende:

[..]

hmm...maar dan zit je vast wel ff maand (of langer) zonder kabelinternet...
Ja dat zou kunnen gebeuren, wanneer men niet snel tot een overeenkomt kan komen. Nu heb ik toch sterk het vermoeden dat het spreekwoord van de 'bodemloze put' van toepassing is, zou het ook graag anders zien....

• beuki
Op zaterdag 13 april 2002 00:41 schreef Waslijn het volgende:

[..]

Zou er maar rekening mee houden dat je ineens een factuur krijgt voor een half jaar of meer. En dan hoef je niet te rekenen op een coulante houding van UPC om de factuur in termijnen te betalen. Ken die verhalen van TV/Internet en eigen ervaring.
Daarom stond er al bij: Ik heb al het geld wel achter de hand ;) In een apart potje zeg maar ;)

Ik wacht op hun. ik ga geen 10 eurocent per minuut belkosten betalen of ze alsjeblieft even geld van mijn rekening willen halen....

• Arnold
Op zaterdag 13 april 2002 00:45 schreef Waslijn het volgende:

[..]

Ja dat zou kunnen gebeuren, wanneer men niet snel tot een overeenkomt kan komen. Nu heb ik toch sterk het vermoeden dat het spreekwoord van de 'bodemloze put' van toepassing is, zou het ook graag anders zien....
kijk ik snap jouw visie, maar ik heb bijv totaal NIX te klagen over chello. Mega stabiel, heerlijk snel.
servicelijn/e-mail whatever nog NOOIT gebruikt...
ik vind het zo wel best
maarja... voor mensen die dus altijd problemen hebben kan UPC beter falliet gaan ja.

• beuki
Op zaterdag 13 april 2002 00:55 schreef G-Spotter het volgende:

[..]

kijk ik snap jouw visie, maar ik heb bijv totaal NIX te klagen over chello. Mega stabiel, heerlijk snel.
servicelijn/e-mail whatever nog NOOIT gebruikt...
ik vind het zo wel best
maarja... voor mensen die dus altijd problemen hebben kan UPC beter falliet gaan ja.
De eerste weken dat ik van Sonera (Sonera had tragere snelheden, maar was erg stabiel) overging naar UPC was het gewoon goed! Ik had niets te klagen over UPC , snelle en stabiele verbinding. Maar idd. zodra je problemen krijgt.. en dat hebben veel mensen waaronder ik, is het slecht vertoefen bij UPC.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Stelletje asociale ranzige schoften zijn het :r :r

Sorry hoor, maar ik heb hier echt geen goeie woorden voor over |:(

Wat een aso klotebedrijf is het toch ook.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

hm, ik kreeg zonet al een mailtje binnen over de prijsverhoging.
ze durfen wel hoor... al wekenlang hier elk uur 5 minuutjes deruit.
Ik heb nu een zooi dns servertjes van andere providers ingesteld, en het lijkt nu beter te gaan. Zal dus wel die brakke dns servers van chello zijn geweest. Maar tis toch wel erg dat je de dns servers van een andere provider al moet gaan gebruiken |:(

en daarbij nog eens dat gedoe met die nieuwsgroepen, een eventuele downloadlimiet voor al het dataverkeer... argh, tis dat ik geen zin heb om helemaal weer over te stappen naar adsl en de KPN een jaar lang te spekken voor een dubbele lijn. Maar damn, et word wel steeds slechter :(

• Buzzman
  • Niet online
Wat een honden! :(
Dit gaat gewoon helemaal nergens over!

• Silva
  • Laatst online: 28-04 12:22
hmm moet toch maar een andere provider zoeken want dit wordt ook met de dag duurder :(

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Dat men een prijsverhoging wil invoeren is tot daar aan toe maar dan moet men gewoon duidelijk omschrijven WAT er dan verbetert gaat worden en niet in algemene vage termen gaan uitleggen dat het netwerk op peil gehouden moet worden.

Ten eerste zou het normaal moeten worden dat de klantenservice gratis wordt, het is toch van de gekken dat je meer als 30 minuten in de wacht moet bij een betaalt nummer, ik vind dit rieken naar flessentrekkerij.

• The_Sukkel
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op vrijdag 12 april 2002 18:21 schreef tjetta het volgende:

[..]
...

[/miereneukmode]
...
[incorrecte mierenneukers neukers mode]
Lieve schat... als je gaat mierenneuken, moet je dat wél correct doen...
Meneer heeft het wel degelijk over 1,5 mbit PER SECONDE.
En voor de goede orde: wanneer je het over bytes hebt dan gebruik je een hoofdletter en wanneer je het over bits hebt een kleine... comprende?
Nee zeker...

Voorbeeld:
Mxstream basis: 512 kbps = 64 kB/s
Chello maxsnelheid afgeknepen op 1,6 mbps = 200 kB/s
[/incorrecte mierenneukers neukers mode]

Ik vind het niet zo erg als mensen bits en bytes en de bijbehorende bandbreedte/snelheidsaanduidingen door elkaar halen... (laat een Mxstream gebruiker maar lekker denken dattie snel is...). Maar als er dan door zo iemand foutief wordt gemierenneukt... |:(

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Lizard
  • Laatst online: 12-08 08:30
Ik krijg net dus dit mailtje binnen (om 2:30):
Geachte chello klant,

Middels deze email willen wij u informeren over een op handen zijnde prijswijziging voor de chello dienst. Met ingang van 1 mei 2002 zal de abonnementsprijs van chello Euro 47,95 per maand bedragen (incl BTW). Deze verhoging is noodzakelijk gelet op de gestegen kosten voor het op peil houden van de kwaliteit van de chello dienst.

Wij zijn ervan overtuigd, dat wij u, ook met deze prijsaanpassing, een zeer concurrerend product kunnen blijven bieden, zowel qua abonnementsprijs als prestaties. Meer informatie over de verschillen in tarieven en snelheden van breedband internet aanbieders kunt u op onderstaande url vinden:
http://qo.emailco.nl/r1.php3?i=320293&d=C14&o1=C14_p120402&u=2

Wij vertrouwen erop, u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u nog veel plezier met uw chello verbinding in de toekomst.

UPC Nederland
Ik ben benieuwd of er echt iets aan de snelheden in positieve zin zal veranderen.

• mmxmmx
  • Laatst online: 23-07 14:33
Ja ik heb hem ook net binnen .

Geachte chello klant,

Wij zijn ervan overtuigd, dat wij u, ook met deze prijsaanpassing, een zeer concurrerend product kunnen blijven bieden, zowel qua abonnementsprijs als prestaties. Meer informatie over de verschillen in tarieven en snelheden van breedband internet aanbieders kunt u vinden op www.speedtest.nl.

UPC Nederland

Nou lekker dan pffffffffffffffffffffffffffffff

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

Ik wilde eigenlijk wat zeggen.. maar .. ach.. ik mekker wel verder in m'n eigen topic.... tis echt tijd om naar wat anders te zoeken.....

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Return-Path: <bounce.chello.nieuwsbrief@upc.qmail.nl>
Received: from smtpzilla3.xs4all.nl ([194.109.127.139])
by amsfep15-int.chello.nl
(InterMail vM.5.01.03.06 201-253-122-118-106-20010523) with ESMTP
id <434323635435.K354129.amsfep15-int.chello.nl@smtpzilla3.xs4all.nl>
for <xxxxxx@chello.nl>; Sat, 13 Apr 2002 00:21:14 +0200
Received: from upc.qmail.nl (susantigoon.qmail.nl [194.109.129.50])
by smtpzilla3.xs4all.nl (8.12.0/8.12.0) with ESMTP id g35353439303
for <xxxxxx@chello.nl>; Sat, 13 Apr 2002 00:20:24 +0200 (CEST)
Message-Id: <200534353430.g3C53453534533@smtpzilla3.xs4all.nl>
From: chello <klantinformatie@chello.nl>
Verstuurd Chello altijd zo zijn e-mails?
Dit stinkt aan alle kanten. Hoe komen ze aan mijn emailadres?

Verwijderd

de druppel .... half juni zit ik op cistron oid ...

stelletje debielen , denken zeker dat ze alles kunnen blijven verhogen omdat wat ze leveren met de dag slechter wordt ? |:(

• epias
  • Niet online
En ook als je thuisblijft is er genoeg te genieten. Want als chello abonnee ben je dag en nacht on-line. En betaal je een vast bedrag per maand (€ 47,95). Daarnaast krijg je, als je je nu inschrijft, ook nog eens 50% korting op de installatiekosten én een hypermoderne Labtec headset cadeau! Kijk dus snel of jij abonnee kunt worden.
Nou ja, het klopt dus toch!

Verwijderd

Lekker wakker worden is dit... Open net het gezellige chello mailtje op een nuchtere maag :r
ADSL, here i come.

• FMFREAK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05-2023
Ach ja... Misschien toch maar eens opzoek naar een andere hobby. :)
Misschien is postzegels verzamelen iets. Alhoewel, met TPG gaat het ook niet zo goed dus de postzegels zullen ook wel duurder worden.

Soms zit het mee, vaak zit het tegen

• Kjev
Eens even kijken waar ik het password van mijn Chellomail ook al weer heb gelaten (nog nooit gebruikt, dat account, eigenlijk).
Op zaterdag 13 april 2002 09:22 schreef TheLaw het volgende:
Lekker wakker worden is dit... Open net het gezellige chello mailtje op een nuchtere maag :r
ADSL, here i come.
Je moet niet overdrijven.. het is 6,5 gulden en ADSL is nog altijd aardig wat duurder (hoewel ook met een stuk betere stabiliteit).
http://www.tweakers.net/nieuws/21406:
Wij werden getipt door velen, waarvan KevinLevie de eerste was.
* Kjev is alert als altijd :P

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Als ik ADSL kkan krijgen stap ik GVD :( over op dat gedoe want ze blijven die fucking prijs maar verhogen man. Ik ben hier echt boos om. :(

• Cyphax
  • Laatst online: 20:55

Cyphax

Moderator LNX/AI
'k had het mailtje ook vandaag... aangezien mijn ouders het betalen misschien wel zo eerlijk als ik ze op de hoogte stel... heh.
Anyway, 3 euro's omhoog, 't is niet wereldschokkend (zolang ze niet bezig BLIJVEN) en ze zijn ook niet bepaald de eerste. Zoals chello bij ons de verbinding heeft verbeterd (het was BAGGER, het is nu gewoon top) ga ik ze er niet voor uitschelden ofzo. Ik hoop gewoon dat Chello de dienst goed kan houden waar ie goed is, en kan verbeteren waar ie minder is. Als dat betekent dat iedere abonnee 3 euro meer zou moeten betalen heb ik daar persoonlijk niet veel moeite mee.
WEL als ze op korte termijn WEER de prijs omhooggooien.
Maar dat zien we op korte termijn wel weer >:)

Saved by the buoyancy of citrus

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~t.vangrinsven/upc1.gifAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~t.vangrinsven/upc2.gif

oei oei, gaat echt nie best met chello :(, en kmag dan nog altijd zo hard schelden opda kut bedrijf, maar zonder inet wil ik eigenlijk net komet te zitten..... (geen adsl beschikbaar hiero)

• Kjev
Op zaterdag 13 april 2002 11:32 schreef Bobbert het volgende:
oei oei, gaat echt nie best met chello :(, en kmag dan nog altijd zo hard schelden opda kut bedrijf, maar zonder inet wil ik eigenlijk net komet te zitten..... (geen adsl beschikbaar hiero)
Inderdaad niet.. De overheid zal in dat geval de kabel-TV wel weer terugnemen (nutsvoorziening), maar internet waarschijnlijk niet. Ik denk dat UPC het nog wel een jaar uithoudt, maar daarna is de toekomst niet zo erg zeker..

In dat geval kan ík in mijn regio gelukkig wel overstappen naar ADSL (maar dat is duurder, en weer opnieuw hoge aansluitkosten betalen).. Dat wordt weer een stevig gesprek met m'n moeder om te overtuigen van noodzaak :).

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
tja, en niemand verwacht dat ze echt het netwerk gaan verbeteren. Dit is puur om de cash flow te verbeteren natuurlijk

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 13 april 2002 11:43 schreef xxxMaverick het volgende:
tja, en niemand verwacht dat ze echt het netwerk gaan verbeteren. Dit is puur om de cash flow te verbeteren natuurlijk
Jah duuuh |:( :P ;)

Verwijderd

Bij de laatste prijsverhoging kregen we zelfs minder (downstream omlaag en upstream extreem omlaag)en moesten we een tientje meer betalen. we mogen GVD blij zijn dat de downstream niet gecapt wordt op 30kb/s en de upstream op 5kb/s voor die 6 gulden meer.

Lang leve Chello! |:(

Vraag me af wanneer Cistron hier komt....

• Bezulba
  • Laatst online: 12:53

Bezulba

Formerly known as Eendje

wat een gezuer... ik betaal evenveel met casema premium en heb minimaal een 2x zo lage downloadspeed.. (als het al niet meer is)

zijkerds

blup

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 12:43 schreef eendje het volgende:
wat een gezuer... ik betaal evenveel met casema premium en heb minimaal een 2x zo lage downloadspeed.. (als het al niet meer is)

zijkerds
Maar jij kan tenminste internetten, als jij het eendje van #sdv bent moet je maar eens het aantal disconnects van mij tellen, want dan ligt chello plat. Vaak heb ik mazzel en zit ik er zo weer op maar soms duurt het uren. als je zo vaak plat ligt heb je ook vrij weinig aan hogere downstream voor grote bestanden. Want in de downtime heeft een ADSLer het bestand alweer binnen

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op zaterdag 13 april 2002 12:48 schreef jimius het volgende:

[..]

Maar jij kan tenminste internetten, als jij het eendje van #sdv bent moet je maar eens het aantal disconnects van mij tellen, want dan ligt chello plat. Vaak heb ik mazzel en zit ik er zo weer op maar soms duurt het uren. als je zo vaak plat ligt heb je ook vrij weinig aan hogere downstream voor grote bestanden. Want in de downtime heeft een ADSLer het bestand alweer binnen
ik ruil zeer graag mijn wanadoo in voor een chello die maar 90% uptime heeft hoor! de ping is trouwnes ook nog beter

en ja ik ben sdv eend :)

blup

• Rob
  • Niet online

Rob

Op zaterdag 13 april 2002 12:43 schreef eendje het volgende:

zijkerds
Dus als een product steeds duurder wordt, maar in kwalieit steeds meer daalt, dan mag ik daar niet over klagen? |:(

Overigens ook heel raar dat een mailtje welke ook in plain-tekst verstuurd kan worden in HTML wordt verstuurd in rode letters.
Maar ja, dat komt omdat die lui er een img-tag hebben ingezet om te kunnen zien dat je je mail hebt gelezen (die speedtest-link is ook geen normale link)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

hoeveel gaan jullie nu meer dokken?

(happy met mxstream 128(116)kbps kabel hier is cable4you 30kbps max
dus geen optie)

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op zaterdag 13 april 2002 13:08 schreef -Rob- het volgende:

[..]

Dus als een product steeds duurder wordt, maar in kwalieit steeds meer daalt, dan mag ik daar niet over klagen? |:(
nee niet als andere met minder bedeelt zijn voor de zelfde prijs

blup

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 11:16 schreef Kjev het volgende:
Je moet niet overdrijven.. [..]
Is waar, maar naast dit mailtje van chello was ik vanochtend ook in het bezit van een stevige kater...

• Rob
  • Niet online

Rob

Op zaterdag 13 april 2002 13:12 schreef eendje het volgende:

[..]

nee niet als andere met minder bedeelt zijn voor de zelfde prijs
Maar jij neemt niet hetzelfde product af, dus is het geen vergelijking.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op zaterdag 13 april 2002 13:14 schreef -Rob- het volgende:

[..]

Maar jij neemt niet hetzelfde product af, dus is het geen vergelijking.
het product is internettoegang.. dus dat is wel hetzelfde

blup

• Rob
  • Niet online

Rob

Op zaterdag 13 april 2002 13:15 schreef eendje het volgende:

[..]

het product is internettoegang.. dus dat is wel hetzelfde
Nee, het product is internettoegang via het Chello netwerk.
Het jouwe is internettoegang via Kaashema

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op zaterdag 13 april 2002 13:18 schreef -Rob- het volgende:

[..]

Nee, het product is internettoegang via het Chello netwerk.
Het jouwe is internettoegang via Kaashema
als ik een oto van het merk toyota koop dan is het toch een oto.. hetzelfde als een oto van het merk ferrari?

blup

• Rob
  • Niet online

Rob

Op zaterdag 13 april 2002 13:19 schreef eendje het volgende:

[..]

als ik een oto van het merk toyota koop dan is het toch een oto.. hetzelfde als een oto van het merk ferrari?
En als mijn auto duurder wordt, dan mag ik daar toch over klagen.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op zaterdag 13 april 2002 13:22 schreef -Rob- het volgende:

[..]

En als mijn auto duurder wordt, dan mag ik daar toch over klagen.
maar als jouw oto nog steeds evenveel kost als mijn oto en die van jouw van o-100 in 3s gaat en die van mij er 10s overdoet dan mag jij toch niet klagen?

blup

• Rob
  • Niet online

Rob

Op zaterdag 13 april 2002 13:23 schreef eendje het volgende:

[..]

maar als jouw oto nog steeds evenveel kost als mijn oto en die van jouw van o-100 in 3s gaat en die van mij er 10s overdoet dan mag jij toch niet klagen?
Jawel hoor, want waarom zou ik eerst moeten gaan nadenken over wat andere mensen voor auto rijden?
Deze discussie met jou gaat nergens over: dit is een goeie reden om te klagen.
Als jij dat niet vind, ga jij dus blijkbaar ook niet staken als jouw loon met 20% wordt verminderd.

Verwijderd

Eendje.... indien je ontevreden bent over het Wanadoo product.... waarom ga je dan niet bij Casema zeiken :( Dit gaat over Chello en Chello gebruikers zijn in korte tijd van fl 89,- naar € 47,96 gegaan. Dit terwijl de dienst er niet beter op is geworden. Alle reden tot klagen dus...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

'k vind deze verhoging helemaal niet zo gek, en zeker niet als de redenen een beter netwerk en betere service zijn, maar: er is net een verhoging geweest (juni 2001 ofzo?) en daarna is er niets verbeterd (behalve een paar maanden een gratis helpdesk), eerder verslechterd...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Newjersey
  • Laatst online: 10-08 23:25
hehe, het failliet komt naderbij en UPC denkt "laten we een prijsverhoging doorvoeren" :(

Als we er nou een hogere upload voor weer krijgen vind ik de prijsverhoging niet zo krijgen. Maar om "betere service" te bieden vind ik wel een eng woordje. Het woord service kennen ze geengeens :D

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op vrijdag 12 april 2002 20:58 schreef 2Dutch het volgende:
Het is nog steeds goedkoop hoor, kabelbedrijven draaien echt geen winst op kabelinternet. Eigenlijke prijs is 250 guldentjes heb ik me ooit laten vertellen.
Oftewel, als je dit zo leest is het nog maar een kwestie van een paar maanden, en dan is UPC weg. Want van de andere diensten wordt nauwelijks gebruik gemaakt, het telefoneren via kabel slaat niet aan, om nog maar eens te zwijgen over het pluspakket waar wel wat leuke zenders in zitten, maar waar je meer bagger voor krijgt dan fatsoenlijke tv. En die fatsoenlijke zenders waar je dan extra voor moet betalen zitten bij een normale kabelaar standaard in het pakket.

edit:

Zie net op de UPC site dat ze met Plus-TV gestopt zijn en nu over gaan stappen op Digital. Kijk je naar de inhoud van dat UPC Digital krijg je weer de extra zenders zoals bij Plus-TV (de fatsoenlijke zenders zitten bij andere kabelaars in het standaard pakket, zoals Eurosport en Cartoon Network), je betaalt voor films meer dan in de videotheek, 40 extra muziekzenders (who needs them) en een UPC digital magazine. Volgens mij gaat dit weer net zo kansloos worden als Plus-TV.

Als dit uberhaupt al waar zou zijn, 250 gulden per maand, dan snap ik niet dat er nog investeerders geld in een bodemloze put willen gooien. 8 Miljard euro verlies en je product waar het meeste van afgenomen wordt levert je het grootste verlies op. Maar ja, die 250 piek was zeker nog uit de oude tijd, toen het brede management nog betaald moest worden (voor de grote opruiming).

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Vreemd mailtje....

De headers...
Return-Path: <bounce.chello.nieuwsbrief@upc.qmail.nl>
Received: from smtpzilla1.xs4all.nl ([194.109.127.137])
by amsfep16-int.chello.nl
(InterMail vM.5.01.03.06 201-253-122-118-106-20010523) with ESMTP
id <20020412220218.GRPC26815.amsfep16-int.chello.nl@smtpzilla1.xs4all.nl>
for <**************@chello.nl>; Sat, 13 Apr 2002 00:02:18 +0200
Received: from upc.qmail.nl (susantigoon.qmail.nl [194.109.129.50])
by smtpzilla1.xs4all.nl (8.12.0/8.12.0) with ESMTP id g3CM0diZ059333
for <**************@chello.nl>; Sat, 13 Apr 2002 00:02:17 +0200 (CEST)
Message-Id: <200204122202.g3CM0diZ059333@smtpzilla1.xs4all.nl>
From: chello <klantinformatie@chello.nl>
To: **************@chello.nl
Subject: prijswijziging chello
Reply-To: chello <klantinformatie@chello.nl>
Date: 13 Apr 2002 00:02:17 +0200
X-QmailOUT: C14.1.2439
Errors-to: bounce.chello.nieuwsbrief@upc.qmail.nl
MIME-Version: 1.0
Wat heeft XS4ALL met Chello te maken ??

En het linkje achter speednet.nl wijst naar:
code:
1
http://qo.emailco.nl/r1.php3?i=2439&d=C14&o1=C14_p120402&u=1

En dan onderaan een plaatje van 1x1:
code:
1
http://qo.emailco.nl/o1.php3?i=2439&d=C14&c=303&o1=C14_p120402

Ik vind 't maar vreemd....
Verder is 't nogal asociaal om dit zo maar eventjes vlak van te voren bekend te maken. Vorige keer was 't tenminste nog een brief, en een betere termijn !!

• Rob
  • Niet online

Rob

Op zaterdag 13 april 2002 15:08 schreef CrazyA het volgende:
Vreemd mailtje....

De headers...
[..]

Wat heeft XS4ALL met Chello te maken ??
Kijk maar eens naar oudere Chello mailtjes, zelfde hosts.
Ze laten een extern bedrijf waarschijnlijk de mailtjes versturen.

• Lizard
  • Laatst online: 12-08 08:30
Toch vind ik een mailtje sturen een beetje onprofessioneel staan. En ook is het vrij kort dag, iets van 2.5 week van te voren aankondigen. Want nu kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ze eerst gewacht hebben op de jaarcijfers, om daarna de prijs te verhogen.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb al sinds maart 2001 geen Chello meer, maar mijn mailaccount doet het nog steeds en het mailtje heb ik ook gekregen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Phydomir

Phydomir

Dennis

edit:

Zie net op de UPC site dat ze met Plus-TV gestopt zijn en nu over gaan stappen op Digital. Kijk je naar de inhoud van dat UPC Digital krijg je weer de extra zenders zoals bij Plus-TV (de fatsoenlijke zenders zitten bij andere kabelaars in het standaard pakket, zoals Eurosport en Cartoon Network), je betaalt voor films meer dan in de videotheek, 40 extra muziekzenders (who needs them) en een UPC digital magazine. Volgens mij gaat dit weer net zo kansloos worden als Plus-TV.
Nee, want de kwaliteit van het beeld is ook vele male beter dan gewoon kabel. DVD kwaliteit zelfs.

Pagina: 1 2 Laatste