Momenteel heb ik een PIII 866@904 met een GeForce256 DDR (Zie ook Sig). Ik begin voor het eerst te krijgen dat spellen echt niet lekker meer draaien op een comfortabele resolutie (>=1152*864). Tijd voor een upgrade dus.
Volgens de 3D Mark 2001SE web-compare kan ik een 3D Mark performance boost van 221% krijgen met een GeForce4 Ti4400
, en 175% met een GeForce3 Ti200
(Dus met deze CPU).
Nu heb ik €420,- bij elkaar gespaard
, en daar kan ik twee dingen mee doen:
A) Ik koop een GeForce4 Ti4400
Ik koop een GeForce3 Ti200 en een Tualatin Celeron 1300.
Voor beide gevallen neem ik in ieder geval de Video oplossing van Leadtek, dus een goedkopere GeForce is ook geen optie (zoals: Ti500 van bv powercolor met Tually
).
In het geval B moet ik nog maar hopen dat ik het Tualatin beest op mijn moederbord (BX440) nog maar aan de gang krijg (Moet haast wel lukken, maar blijft een risico!).
Alle windows applicaties die ik op dit moment gebruik draaien lekker (snel genoeg dat ik me er niet aan erger).
Ik doe niet aan MP3 of DIVX encoding of videobewerking.
Het gaat dus puur om gaming winst (Dus mensen die komen met: "Die CPU heb je in Windows ook nog wat aan..." , Da's geen argument!!).
POP QUIZZ:
Waarmee haal ik het meeste winst in games? Optie A of B?
/edit
Even Systeem getweaked en meteen mijn percentages aan moeten passen!!
/edit
Volgens de 3D Mark 2001SE web-compare kan ik een 3D Mark performance boost van 221% krijgen met een GeForce4 Ti4400
Nu heb ik €420,- bij elkaar gespaard
A) Ik koop een GeForce4 Ti4400
Voor beide gevallen neem ik in ieder geval de Video oplossing van Leadtek, dus een goedkopere GeForce is ook geen optie (zoals: Ti500 van bv powercolor met Tually
In het geval B moet ik nog maar hopen dat ik het Tualatin beest op mijn moederbord (BX440) nog maar aan de gang krijg (Moet haast wel lukken, maar blijft een risico!).
Alle windows applicaties die ik op dit moment gebruik draaien lekker (snel genoeg dat ik me er niet aan erger).
Ik doe niet aan MP3 of DIVX encoding of videobewerking.
Het gaat dus puur om gaming winst (Dus mensen die komen met: "Die CPU heb je in Windows ook nog wat aan..." , Da's geen argument!!).
POP QUIZZ:
Waarmee haal ik het meeste winst in games? Optie A of B?
/edit
Even Systeem getweaked en meteen mijn percentages aan moeten passen!!
/edit