Toon posts:

CPU te heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst veel last van vastlopers in SOF en TO, dus dacht ik dat het probleem bij een te hoge CPU lag.

Ik heb dus het proggie CPU cool gedownload en nu blijkt dat na het spelen van TO of SOF het % CPU Time ineens heel hoog wordt.
Wie heeft ervaring met dit proggie en kan me vertellen hoe ik het % CPU Time naar beneden kan brengen, want van het proggie word ik ook niet veel duidelijk! :?

Specs:
Athlon 900 Mhz
256 RAM
Geforce 2 MX

*D

OS = Win 98 SE

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Cpu-time is het percentage dat een programma van je CPU gebruik maakt. Als SOF bijvoorbeeld 99% CPU TIME heeft, dan zal het dus 891mhz van je CPU innemen (voorbeeldje!).
Dit heeft niks met je temperatuur te maken.
Kijk eens naar een programma als Motherboard manager 5 voor je CPU temps.
Waarschijnlijk zal je probleem wel zijn dat Windows er te lang opstaat ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 12 april 2002 17:40 schreef Eddje2001 het volgende:
Wie heeft ervaring met dit proggie en kan me vertellen hoe ik het % CPU Time naar beneden kan brengen, want van het proggie word ik ook niet veel duidelijk! :?
De PC gewoon niet gebruiken :7

Nee serieus, dat zou helemaal geen problemen mogen geven.
Je hebt in de titel over een te hete CPU, maar waar zijn de temperaturen :? Is het beestje overgeklokt? Zijn de geheugentimings erg agressief ingesteld?

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik denk dat ie bedoelt dat zn percentage te hoog word?
dat is dus niet zo, bij CS worden zelfs de snelste CPUs nog voor 100 procent gebruikt! (dat hoeft dus ook niet omlaag! (zoals gezegd) )