Ik wil graag wat gaan spelen met mijn linux server. Ik zou graag ook webadministration willen gebruiken zoals die servers van demon dat doen (cobalt). Ik heb webmin al geprobeert maar die vind ik niet echt geweldig, zijn er nog andere programma's die deze functies bieden?
Geen ANS maar Non Windows OS.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
linuxconf 
Webmin rules
Webmin rules
Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)
Exotische netwerken en server administration ten top.Op vrijdag 12 april 2002 16:58 schreef jelmervos het volgende:
Geen ANS maar Non Windows OS.
Juist.Op vrijdag 12 april 2002 16:59 schreef mark4sen87 het volgende:
[..]
Exotische netwerken en server administration ten top.
Server administration: hoe start ik een service in Windows 2000. Hoort volgens jou dus duidelijk in ANS thuis.
Dit is gewoon een basic Linux vraag die niet in ANS hoort.
Uhh... dat is de beschrijving die bij het forum hoort in de index...Op vrijdag 12 april 2002 17:02 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Juist.
Server administration: hoe start ik een service in Windows 2000. Hoort volgens jou dus duidelijk in ANS thuis.
Dit is gewoon een basic Linux vraag die niet in ANS hoort.
Maar ik begin echt een beetje een hekel te krijgen aan de hele tijd gezeur te krijgen dat ik in een verkeerd forum post.
Ik wil leren werken met een werkende variant van de webinterface die echte servers gebruiken... Niet echt linux of network trouble shooting toch?
Dan moet je maar in het goeie forum posten of es de FAQ lezen.
Maar ik ben niet de beroerdste: http://www.plesk.com/html/
Is dit nix?
Is dit nix?
Dank je wel, hier zocht ik naar... thx! Maar ehh ik lees altijd de faq's en ik zit al een behoorlijk tijdje bij got. Laatst weer een nieuw accountje geopent en ik moet zeggen dat de reactie snelheid toch wel verbetert is!Op vrijdag 12 april 2002 17:09 schreef jelmervos het volgende:
Dan moet je maar in het goeie forum posten of es de FAQ lezen.
Is dit nix?
Succes ermee.Op vrijdag 12 april 2002 17:21 schreef mark4sen87 het volgende:
[..]
Dank je wel, hier zocht ik naar... thx! Maar ehh ik lees altijd de faq's en ik zit al een behoorlijk tijdje bij got. Laatst weer een nieuw accountje geopent en ik moet zeggen dat de reactie snelheid toch wel verbetert is!
Echte servers??? "Echte" servers worden onderhouden door "echte" beheerders.. en een "echte" beheerder kent z'n systeem, en hoeft geen web interface te gebruiken.Op vrijdag 12 april 2002 17:07 schreef mark4sen87 het volgende:
[..]
Uhh... dat is de beschrijving die bij het forum hoort in de index...
Maar ik begin echt een beetje een hekel te krijgen aan de hele tijd gezeur te krijgen dat ik in een verkeerd forum post.
Ik wil leren werken met een werkende variant van de webinterface die echte servers gebruiken... Niet echt linux of network trouble shooting toch?
Want wat doe je als je web interface op z'n bek gaat? De server laten rebooten en hopen dat ie het weer doet?
Of denk je dat alle beheerders bij demon ook diezelfde webinterface gebruiken voor een eigen servers?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Denk je dat ik overal een ssh client heb ofzo? Als ik een server moet herstarten doe ik dat liever met een webadministration progje dan dat ik eerst weer ssh client moet gaan installeren... (Je komt niet echt ver met een webclient als je internet eruit ligtOp vrijdag 12 april 2002 18:06 schreef Creepy het volgende:
[..]
Echte servers??? "Echte" servers worden onderhouden door "echte" beheerders.. en een "echte" beheerder kent z'n systeem, en hoeft geen web interface te gebruiken.
Want wat doe je als je web interface op z'n bek gaat? De server laten rebooten en hopen dat ie het weer doet?
Of denk je dat alle beheerders bij demon ook diezelfde webinterface gebruiken voor een eigen servers?
Zo'n beetje elke unix variant heeft wel een SSH, en Putty (voor windows dus) is zo gedownload hoor (hm.. meteen runnen kan natuurlijk ook)Op vrijdag 12 april 2002 18:20 schreef mark4sen87 het volgende:
[..]
Denk je dat ik overal een ssh client heb ofzo? Als ik een server moet herstarten doe ik dat liever met een webadministration progje dan dat ik eerst weer ssh client moet gaan installeren... (Je komt niet echt ver met een webclient als je internet eruit ligt, naja elke 5 minuten wordt er gekeken of er internet is en reconnect als dat nodig is.)
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Pagina: 1