server of hub/switch?

Pagina: 1
Acties:

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Hoi,

Ik zoek nu de beste oplossing voor m'n internet te delen (en misschien ook wat file-transfer).

De situatie is de volgende; eerst was ik van plan m'n oud pc'tje (amd k6/2 400) als server op te stellen en zo naar deze pc (1.2 ghz) en naar m'n laptop boven via crossed cable te brengen... Dan is de kwestie natuurlijk wel zo dat de server vrijwel altijd moet aanstaan? Hoeveel kost dat trouwens (350 watt @ 0.125/dag en 0.75/nacht)? Of is het goedkoper een hub of switch te kopen?

In de 400 mhz pc zitten er dan 3 netwerkkaarten (2
@ 10/100 en 1 @ 10 mbit) en in deze pc zit er dan 1'je @ 10/100 mbit...

Wat raden jullie me aan: gewoon crossed cable houden of toch een hub/switch te kopen?

System Specs!

Verwijderd

aan een hub/switch zul je niet zo veel hebben, 'k neem aan dat je een Router bedoelt.

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Kan een hub/switch ook niet doorlussen naar modem om zo internet te delen?

System Specs!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 12 april 2002 16:55 schreef The.Force het volgende:
Kan een hub/switch ook niet doorlussen naar modem om zo internet te delen?
Als je voor elke pc ook een ip van je ISP hebt/krijgt wel anders wordt het een router.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
M'n bedoeling is eigelijk om een hub (met al de verbindingen van laptop en 2 andere pc's) aan m'n adsl-modem te hangen en zo internet te delen?
Ik krijg maar 1 ip maar kan een hub het signaal niet splitsen of moet het dan echt een router zijn?

System Specs!

Verwijderd

Koop een Actiontec of Vigor router voor delen van Internet en files (ik neem aan dat je kabel hebt). actiontec werkt perfect en kan je uitbreiden naar wireles (hoeft uiteraard niet). Storingsvrij apparaat.

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Ps; Ik ben eigenlijk niet echt van plan om meer dan 100 uit te geven aangezien m'n doel is het zo goedkoop mogelijk te houden...

Het is tenslotte eigenlijk de vraag of een hub/switch/router goedkoper is dan m'n server te laten aanstaan...

System Specs!

• Torbellino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
The.Force
Geplaatst door The.Force - vrijdag 12 april 2002 17:00

--------------------------------------------------------------------------------
M'n bedoeling is eigelijk om een hub (met al de verbindingen van laptop en 2 andere pc's) aan m'n adsl-modem te hangen en zo internet te delen?
Ik krijg maar 1 ip maar kan een hub het signaal niet splitsen of moet het dan echt een router zijn?

Dat moet echt een router zijn. Het handige daarvan is ook dat je gelijk een firewall en/of ingebouwde printerserver hebt.

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Als je een alcatel hebt kan je de alcatel, 'aanpassen' om hem aan een hub te zetten.

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

[topic=367939/1/50]

Verwijderd

Ik deel mijn internet tussen 2 win XP pc's met een Hub en ICS in XP..
Werk best goed.

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 17:29 schreef Gerrit83 het volgende:
Als je een alcatel hebt kan je de alcatel, 'aanpassen' om hem aan een hub te zetten.
Mmh idd, ik heb zo'n alcatel speed touch home modem en kan hem dus laten dienen als router door een bepaalde tweak :D

Btw; Kan ik m'n modem door die tweak verkl*ten?

System Specs!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Het aanhouden van een router (Vigor 2200E a €160) is goedkoper dan een PC als router te laten draaien. Kijk maar naar het verschil in voeding.
Tenminste als je beide apparaten 24/7 wilt laten staan.
Een router vind ik persoonlijk ook een stuk makkelijker in onderhoud en beheer.
Kijk voor de grap gewoon even op: http://www.draytek.nl ofzo en see for yourself.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 17:52 schreef FoolZero het volgende:
Het aanhouden van een router (Vigor 2200E a €160) is goedkoper dan een PC als router te laten draaien. Kijk maar naar het verschil in voeding.
Tenminste als je beide apparaten 24/7 wilt laten staan.
Een router vind ik persoonlijk ook een stuk makkelijker in onderhoud en beheer.
Kijk voor de grap gewoon even op: http://www.draytek.nl ofzo en see for yourself.
ja maar ik heb gezegd dat het echt niet veel mag kosten aangezien ik dan beter m'n server kan oplaten (voor 160 euro kan ik m'n pc heel lang laten opstaan hoor!)

Btw; een hubje met 4 rj45 voor 50 euro (10 mbit dan wel) volstaat dan al hoor!

System Specs!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Je kunt je server voor dat bedrag inderdaad een tijdje laten draaien, maar heb je weleens aan de slijtage van al je onderdelen gedacht? Harde schijven, voedingen en in mindere maten CPU's hebben toch ook de neiging om defect te raken. Dan heeft een router natuurlijk ook niet het eeuwige leven, maar door het ontbreken van mechanische onderdelen is de kans op een defect imho iets kleiner.

Maar als je echt low budget wilt, dan kun je misschien beter kiezen voor die hub met een extra netwerkkaart. Het is jouw portomonee, waar ik niet in kan en wil kijken.

Overigens weet ik niet wat jouw kennis is met betrekking tot netwerken en proxyservers/routers. Het voordeel van de router is dan de aanwezigheid van een handleiding.
Daar staat natuurlijk tegenover, dat je ook veel info op het internet kunt vinden.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

Nou weet ik niet wat een router verbruikt qua aantal Watt, maar zoals je in DEZE thread kan lezen verbruikt een computer die middels een UPS aan het lichtnet hangt, ongeveer 55Watt. En dus niet het aantal Watt wat op de voeding van dat ding staat. Dat is nl. een max. output.

Alleen een CPU+FDD (indien bv. FreeSCO) of CPU+HDD (andere router software zoals ClarkConnect) en wat netwerkkaarten verbruikt niet zoveel hoor. (in mijn geval is dat een pentium 1 233mHz, 235W voeding, 2x hdd, 1x fdd, 2x netwerkkaart welke aan een opgeladen UPS hangt, ongeveer 55W. Zie ook link die ik geef voor meer uitleg)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Ok bedankt voor de reply's allemaal!!!

Ik heb nu een beslissing gemaakt dus topic mag voor mijn part dicht.

System Specs!

Pagina: 1