Toon posts:

Nec problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb sins kort problemen met mijn nec 1000a + direction computer. Ik heb heel sterk het vermoeden dat de bios geupdate moet worden, maar als ik op het mobo kijk zie ik geen enkel type nummer etc. De Nec site heeft er ook geen info over. Ik draai Win ME. XP werkt al helemaal niet. Dan begint het systeem heel traag te worden. De muis gaat schokkerig over het beeldscherm. Het is een AMD 1000 met 512 MB intern geheugen. Games als UT kan ik helemaal niet meer spelen. My guess is een bios update, maar die kan ik nergens vinden. Advies? Thanks

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als ik het goed begrijp werkt alles perfect in Windows Me? Dan is het in XP hoogstwaarschijnlijk gewoon een driverconflict, aangezien je een OEM systeem gebruikt. Ze gebruiken meestal de vaagste onderdelen en voorbewerkte operating systemen..

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, maar het systeem werkt ook al helemaal niet goed meer in ME. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik geen XP kan installeren omdat NEC van die rare OEM versies aanhoud van windows. Ik denk dat het mobo geflashed moet worden ofzo zodat ie compatible is met XP.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Aangezien ME nu ook niet meer werkt denk ik toch dat het probleem ergens anders zit.
Heb je recentelijk je PC ge-upgrade of speciale software geinstalleerd?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of misschien is je geheugen gaar aan het worden of beginnen de harddisks kuren te vertonen. Heb je wel een geheugentest en/of een harddiskscan gedaan?

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:25
Als het eerst wel goed werkte met Me en nu niet dan is een BIOS update zeker NIET de oplossing.

typo
Pagina: 1