"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Je config file is dus /var/www/mrtg/local.cfg??? Zo niet, dan is dat je probleem... Maar ik vind de standaard manier van mrtg een beetje... uhhhm, uuh, uuhm... niet prettig...
Ikzelf heb het als volgt opgelost:
en runmrtg bevat het volgende:
Voordeel is dat je met verschillende configs kunt werken, en als je een nieuwe config aanmaakt (in de goede dir), dan gaat pikt ie die meteen mee en het blijft overzichtelijk, niet 20.000 systemen in 1 config file...
Just my € 0.02
Ikzelf heb het als volgt opgelost:
code:
1
2
| [root@bulls root]# grep mrtg /etc/crontab 0-59/5 * * * * root /usr/local/mrtg/runmrtg > /dev/null 2> /dev/null |
en runmrtg bevat het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [root@bulls root]# more /usr/local/mrtg/runmrtg
#!/bin/sh
cd /usr/local/mrtg/configs/
for i in `ls *.cfg`;do
/usr/bin/mrtg $i
done |
Voordeel is dat je met verschillende configs kunt werken, en als je een nieuwe config aanmaakt (in de goede dir), dan gaat pikt ie die meteen mee en het blijft overzichtelijk, niet 20.000 systemen in 1 config file...
Just my € 0.02
edit:
Tip: om het overzichtelijk te houden, moet je in de config een aparte dit aangeven voor de images en de logs, blijft de html allemaal netjes in 1 dir...
Tip: om het overzichtelijk te houden, moet je in de config een aparte dit aangeven voor de images en de logs, blijft de html allemaal netjes in 1 dir...
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Op vrijdag 12 april 2002 16:13 schreef Whizzer het volgende:
edit:
1e probleem opgelost dank #linux
Thx was gewoon rechten die verkeerd stonden
1e probleem opgelost dank #linux
Had ik dus gelezen maar dit wil niet:edit:
code:
1
2
3
4
| hera:/usr/local/mrtg/configs# mrtg local.cfg
CFG Error: Unknown Option "htmldir" on line 5 or above.
Check readme.html for Help |
krijg ik bij deze cfg
code:
1
2
3
4
5
6
| # Add a WorkDir: /some/path line to this file #Workdir: /var/www/mrtg/ Htmldir: /var/www/mrtg/ Imagedir: /var/www/mrtg/images/ Logdir: /var/www/mrtg/logs/ |
met alles in workdir runt hij wel
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Bij mij staan ze als volgt:
en werken wel... Het verschil is dat ik geen / achter logfiles heb en een andere volgorde, maar of dat veel uitmaakt??? Probeer het eens en je weet het...
code:
1
2
3
| Logdir: /usr/local/mrtg/logfiles Htmldir: /var/www/whizzer.dyndns.org/mrtg/ Imagedir: /var/www/whizzer.dyndns.org/mrtg/images/ |
en werken wel... Het verschil is dat ik geen / achter logfiles heb en een andere volgorde, maar of dat veel uitmaakt??? Probeer het eens en je weet het...
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
alle dirs zonder slashes werkt ok hier
trouwens mrtg draait ook prima als daemon
trouwens mrtg draait ook prima als daemon
code:
1
2
| RunAsDaemon: yes Interval: 5 |