Toon posts:

Packard Bell CIS Modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb bij een kennis van me de Packard Bell pc opnieuw moeten installeren omdat de hele computer besmet was met het MSN virus.
Ik heb gewoon de recovery disk en cd's gebruikt van PB zelf. En dat is ook allemaal goed gegaan. Alleen de modem is niet geinstalleerd door die cd's.
Ik heb vervolgens de kast open gemaakt en zag dat het om een CIS WS-5614HMMG modem gaat. ( Stond op de stikker )
Ik ben toen de drivers van de PB site gedownload voor het OS Win9x. Die dirvers geinstalleerd maar windows zei dat er geen goede drivers zijn gevonden en de modem dus niet kan installeren.
Ik vervolgens nog eens de kast opengemaakt en alle gegevens van die kaart opgeschreven:

Op de kaart zelf. ( WS-5614HSMG )
Op de stikker . ( WS-5614HMMG ) en (9C14200442)

dus ik weer zoeken op inet en andere drivers van de BP site gedownload maar helaas werken die ook niet.

Weet iemand dan wel wat de goede drivers zijn?

specs:

PIII
Win 98 SE (van PB)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 12 april 2002 16:03 schreef dreamraver het volgende:
Hallo,

Ik heb bij een kennis van me de Packard Bell pc opnieuw moeten installeren omdat de hele computer besmet was met het MSN virus.
Ik heb gewoon de recovery disk en cd's gebruikt van PB zelf. En dat is ook allemaal goed gegaan. Alleen de modem is niet geinstalleerd door die cd's.
Ik heb vervolgens de kast open gemaakt en zag dat het om een CIS WS-5614HMMG modem gaat. ( Stond op de stikker )
Ik ben toen de drivers van de PB site gedownload voor het OS Win9x. Die dirvers geinstalleerd maar windows zei dat er geen goede drivers zijn gevonden en de modem dus niet kan installeren.
Ik vervolgens nog eens de kast opengemaakt en alle gegevens van die kaart opgeschreven:

Op de kaart zelf. ( WS-5614HSMG )
Op de stikker . ( WS-5614HMMG ) en (9C14200442)

dus ik weer zoeken op inet en andere drivers van de BP site gedownload maar helaas werken die ook niet.

Weet iemand dan wel wat de goede drivers zijn?

specs:

PIII
Win 98 SE (van PB)
Geef anders ff de serienr ervan. En als je een printer of scanner hebt (of andere interne HW) eruit voor die discs te gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik denk dat je toch iets fout hebt gedaan, dat modem hoort gewoon geinstalleerd te worden hoor :)

Als dat niet lukt zou ik een belletje richting PB helpdesk plegen, die weten denk ik precies waar je de drivers kan vinden.

Wil uiteraard niet zeggen dat hier niet gehopen kan worden hoor...maar het rare is dat ik eigelijk zeker weet dat dat modem gewoon geinstalleerd hoort te worden. :)

dion_b: zo een hele post quoten bevordert de leesbaarheid van het topic niet echt :P.

edit: http://www.pbnec.nl/support/drv/cat131.html zouden de drivers moeten staan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee waar ergens het serie nummer kan staan?

Dan bel ik die lui zo effe op om het serie nummer te vragen.

Ik vind de helpdesk een beetje overdreven ( 0,48 Euro/m ). Probeer het eerst zelf op te lossen en werkt dat niet dan kan ik altijd nog bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 16:07 schreef veldmuis het volgende:

edit: http://www.pbnec.nl/support/drv/cat131.html zouden de drivers moeten staan. :)
Die heb ik dus al bijde geprobeerd. Helaas werkt dat dus niet. :'(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Kjk eens op de chip dan, staan meerdere regeltjes op, een daarvan zal denk ik eindigen op -12 of -11 of -13 zeg maar, iets in die richting. Neem aan dat het zo een modem is. :)

Als je dan met dat nummer op die 2de regel gaat zoeken bij driverguide.com denk ik dat je de goeie drivers zult vinden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu wel ondertussen achter dat deze modem het 100% zeker is :

http://support.packardbell-europe.com//support/pri/item/item_spec_modemWS5614HMMG.asp

Maar het probleem is nog steeds niet opgelost. :(

Het heeft dus gewerkt, dus het lijkt me sterk dat de modem kapot is.
Tijdens het starten van windows geeft windows dus wel aan dat hij een PCI serial controller heeft gevonden. Maar met de 3 soorten drivers waarmee ik het geprobeerd heb werkt het dus niet.
Pagina: 1