tijdens het opstarten in win9x blijft hij erg lang "hangen" bij het scherm "bezig met starten windows" ongeveer 1,5 minuut, heb de bios al geflashed en de promise uitgeschakeld. er zitten verder een gewone cdspelewr in en een hp cdrwriter. verder duron 600@927. PLEASE HELP !!!
Ik heb hetzelfde probleem, al van alles geprobeerd, geen oplossing gevonden.
Aanvankelijk leek het een netwerkkaart probleem, heb ik volledig verwijderd, geen resultaat.
idem met de SB live
idem met verschillende 4 in 1 drivers
wie het weet mag het zeggen
Aanvankelijk leek het een netwerkkaart probleem, heb ik volledig verwijderd, geen resultaat.
idem met de SB live
idem met verschillende 4 in 1 drivers
wie het weet mag het zeggen
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Als je je netwerkkaart op automatische ip hebt staan, en geen dhcp server hebt lopen, dan duurt het ook heel lang voordat je pc doorstart..
HAdes,
heb gewoon een vast ip via sonera dus dit zal het probleem ook niet zijn, heb trouwens de netwerkkaart er ook al een uit gehaald.
Wat ik mezelf afvraag is of het aan de writer ligt, heb deze nl van extern naar intern gebracht........
heb gewoon een vast ip via sonera dus dit zal het probleem ook niet zijn, heb trouwens de netwerkkaart er ook al een uit gehaald.
Wat ik mezelf afvraag is of het aan de writer ligt, heb deze nl van extern naar intern gebracht........
Ik heb dit ook (alleen onder Windows 98 ! 2000 gaat wél meteen door). En ik kan het volgende zeggen :
- Ligt niet aan de netwerkkaart (heb ik niet)
- Ligt niet aan SB-Live (heb ik niet)
- Ligt niet aan cd-writer (heb ik wel, maar nog niet ingebouwd)
- Treedt iig op met VIA 4in1 versies 4.20, 4.23, 4.24 en 4.25a
Verdere gegevens : Tbird 950, 256 MB PC133, BIOS versie 1003.
- Ligt niet aan de netwerkkaart (heb ik niet)
- Ligt niet aan SB-Live (heb ik niet)
- Ligt niet aan cd-writer (heb ik wel, maar nog niet ingebouwd)
- Treedt iig op met VIA 4in1 versies 4.20, 4.23, 4.24 en 4.25a
Verdere gegevens : Tbird 950, 256 MB PC133, BIOS versie 1003.
Virussen? Scan ze hier!
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Is de promisekaart.. Hang op de primaire en secundaire iets en windows boot als een gek[/quote]Nope.
Er hangt een IBM 30 GB Deskstar ATA-100 aan de interface, en de vertraging is er nog steeds, maar ALLEEN onder WIN98.
Er hangt een IBM 30 GB Deskstar ATA-100 aan de interface, en de vertraging is er nog steeds, maar ALLEEN onder WIN98.
Virussen? Scan ze hier!
Promise is in de bios en in windows uitgeschakeld verder hangt er alleen een hd aan de udma 33 controller
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Is de promisekaart.. Hang op de primaire en secundaire iets en windows boot als een gek[/quote]Net als Wildhagen (ook met Deskstar 30 op de ATA100), nope, idd ook met W98SE.
Er hangt een writer op de primaire master en een DVD+ZIP250 op de secundaire.
Wildhagen. dat scheelt me iig weer de aanschaf van een 3com netwerkkaart
, ik was van plan om de Realtek te vervangen.
Er hangt een writer op de primaire master en een DVD+ZIP250 op de secundaire.
Wildhagen. dat scheelt me iig weer de aanschaf van een 3com netwerkkaart
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ooit ged8 dat je te ver hebt overgeklokt?![/quote]CPU draait op zijn originele snelheid, dus ik denk niet dat dit het geval is... weet het niet 100 procent zeker hoor, maar ik voel zoiets aan mijn water...
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Qu:(te: (from Niejo)
Ooit ged8 dat je te ver hebt overgeklokt?!
Je kunt nooit ter ver overklokken!!!!
Als je vind van wel, dan: www.disney.com
Ik heb een soortgelijk boot probleem, maar mijn ATA100 GXP75 wordt snel gevonden, (BIOS 1003), het probleem rust bij mij als ME gaat zoeken (ook 98SE) naar de CDROM en CDWRITER....
Ooit ged8 dat je te ver hebt overgeklokt?!
Je kunt nooit ter ver overklokken!!!!
Als je vind van wel, dan: www.disney.com
Ik heb een soortgelijk boot probleem, maar mijn ATA100 GXP75 wordt snel gevonden, (BIOS 1003), het probleem rust bij mij als ME gaat zoeken (ook 98SE) naar de CDROM en CDWRITER....
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ooit ged8 dat je te ver hebt overgeklokt?![/quote] Jahoor, wel aan gedacht, niet in geloofd, maat toch op default geprobeert en het resultaat is, als altijd, 0,0
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Je hebt waarschijnlijk de Promise Ultra100 IDE drivers geinstalleerd in windows....
Ik had het zelfde probleem en heb toen in windows die Promise Ultra100 IDE controller uitgeschakeld, waarna het probleem verholpen was.
Ik had het zelfde probleem en heb toen in windows die Promise Ultra100 IDE controller uitgeschakeld, waarna het probleem verholpen was.
Hier het zelfde "probleem", ook met Win98. Mijn Pentium 200 met WinME start drie keer zo snel op!
Ik heb dit probleem ook met een Duron 650@650 (nu nog wel
). Ik heb het voorlopig opgelost door de promise helemaal niet te installeren. Windhoos 98 geeft dan wel een onbekend apparaat aan, maar dat boeit niet, voor mij is hij wel bekend. Start nu gewoon wel snel op.
Verwijderd
Hey kereltjes
Ik heb ook een A7V met een duronetje
na mijn bios te flashen naar 1004a
is het bij mij allemaal opgelost.
Gebruik trouwens Via drivers 4.24
Bij 4.25 is je ide controller en de rest instabiel ( dus niet doen
/\/\azzelll aan Team Duron
Ik heb ook een A7V met een duronetje
na mijn bios te flashen naar 1004a
is het bij mij allemaal opgelost.
Gebruik trouwens Via drivers 4.24
Bij 4.25 is je ide controller en de rest instabiel ( dus niet doen
/\/\azzelll aan Team Duron
Ik heb mijn boot delay 15-20 sec teruggebracht naar bijna 0 door het installeren van nieuwe promise drivers (op de asussite bij mobo's promise driver)
maxtor dmax40 ATA100 op primaire controller
maxtor dmax40 ATA100 op primaire controller
En toen was m'n signature weg :(
bij mij starte hij eerst ook traag op. dit komt door die gare promise drivers, dus ffe niewe downen...
Pagina: 1