Ik heb een tooltje gemaakt om een oracle database te monitoren. Onder XP werkt ie prima, ook op andere XP machines. MAar als ik de tool op een NT4 workstation draai, krijg ik een foutmelding:
Ik heb al de laatste ADO oracle driver van Microsoft gedownload en geïnstalleerd, maar mag niet baten
Ik werk met WinNT 4 workstation, service pack 5.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen??
*edit:
Ik heb op WinNT 4 ook Delphi 6 geïnstalleerd, en opnieuw gecompileerd en ge-build ....
dit is de code om verbinding te maken:Project SapViewer.exe raised exception class EOleException with message 'Provider cannot be found. It may not be properly installed.' Process stopped. Use Step or Run to continue.
code:
1
2
3
4
| ADODataSet1.Close; ADODataSet1.ConnectionString := 'Provider=MSDAORA.1;Password=' + edPass.Text + ';User ID=' + edName.Text + ';Data Source=' + edDBase.Text + ';Persist Security Info=True'; ADODataSet1.CommandText := Form4.Memo1.Text; ADODataSet1.Open; |
Ik heb al de laatste ADO oracle driver van Microsoft gedownload en geïnstalleerd, maar mag niet baten
Ik werk met WinNT 4 workstation, service pack 5.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen??
*edit:
Ik heb op WinNT 4 ook Delphi 6 geïnstalleerd, en opnieuw gecompileerd en ge-build ....