Toon posts:

[TV-KAART] door het bos geen bomen meer..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een anubis Typhoon tv-radio rds kaart. En op zich werkt deze wel alleen loopt de tv functie vaak vast in win2000(onder win98 werkt het perfect).
Nu heb ik een mogelijk heid om deze te verkopen. Ik ben dan ook op zoek naar een betere(met meer functies) alleen kom ik dan vaak weer uit op de pctv pro en die van Hauppage.
Na een paar keer de search gebruikt te hebben krijg ik steeds meer het idee dat die tv kaarten niet goed win2000 ondersteunen. Is de ontwikkeling van die kaarten stopgezet ofzo, of worden er nog nieuwe(soortige kaarten) ontwikkelt(dus bv in full screen een hogere res enz)?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb hier voor een projectje een hauppage winTv FM dinges ofzo (zo'n goedkope met radio). Capturen en Streamen van video werkt fantastisch onder Win2000. TV optie heb ik nog niet geprobeerd (dus heb nog geen televisie gekeken) maar de drivers zijn in ieder geval heel stabiel.
Die bak staat al meer dan 27 uur te streamen met de Windows Media Encoder en Server en niets dat duidt op instabiliteit ofzo...

Verwijderd

wat zijn de minmale systeem eisen voor zo`n kaart p166 of zo iets ik wil hem inbouwen en als video gebruiken op de pc in mijn sig

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:59
Ik heb de Hauppauge WinTV Theater.

Er komt 5.1 geluid uit. (DIRECT uit de TV-kaart, dus niet door naar de geluidskaart verbonden)

Nadeel: afstandbediening sux. Hij reageert er bagger op.

en het indelen van de programma's lukt mij nog niet goed.

Verder , goeie kwaliteit, en SUPERGOEIE radiokwaliteit erin. Met 12 presets geloof ik. Het zoeken naar een zender werkt retesnel.

maar ik gebruik hem nu niet, omdat ik al 2 kabels naar de klote heb gebracht. (ze breken als het ware gewoon af, als ik ze eruit haal. De aansluitng van m'n TV kastje is te nauw denk ik) Die van de TV kaart is niets mis mee.

Verwijderd

Er zijn maar 2 dingen waar ik op let:

- chipset (Brooktree, Zoran etc)
- tuner (Philips etc)

Ik heb 3 TV-kaarten van 3 verschillende merken, maar het is zo dat je de programma's/drivers van andere merken kan gebruiken mits de chipset/tuner overeenkomt (vergelijkbaar met Geforce kaarten die Nvidia reference design gebruiken en waarvoor je de OEM drivers of de Nvidia drivers kan gebruiken). Ik gebruik maar 1 programma/driver voor mijn 3 kaarten, lekker makkelijk, niet elke keer zoeken waar die ene functie ook alweer zat...

Als je mooie (analoge) captures wilt maken moet je op de chipset letten. Wil je TV kijken op de PC, dan is de tuner weer veel belangrijker.

Overigens vindt ik een tunerloze capturekaart die gebruik maakt van de tuner van de videorecorder het mooiste TV resultaat geven.

Minimale systeem eisen zijn meestal tussen P133/166 voor TV-capturekaarten, maar ik heb nog een Zoran capturekaart die als minimale systeemeis heeft: 486SX33, 8MB RAM.

Als je voorkeur TV kijken op de PC is, kan de manier van implementatie van de afstandsbediening ook een beslissingsreden zijn, sommigen hebben de ontvanger aan de kaart zelf zitten, terwijl andere de COM-poort gebruiken (zodat je de AB met tools ook kan gebruiken voor andere programma's).

Als de voorkeur capturing is: sommige hebben ingebouwde Audio-encoding, terwijl de meeste budgetkaarten de Line-In van de geluidskaart gebruiken en de synchronisatie aan de CPU overlaten.

Als een fabrikant geen Windows NT4/2000/XP ondersteuning heeft, vindt ik het geen professionele fabrikant. Tenslotte worden videobewerkingen meestal onder NT gedaan (stabiliteit/filesize etc). Aan de andere kant is een TVkaart niet zo professionele hardware, het wordt vaak gezien als een mainstream-gadget, zodat ze dan ook alleen mainstream-OS ondersteuning bieden (w9x). Alleen zullen fabrikanten nu wel moeten overstappen ivm Windows XP, echter voor de oude hardware zullen vaak geen NT/W2K/XP drivers meer geschreven worden.

Verwijderd

euss.
wat voor resolutie haal jij bij capture via de video-in met de Pinnacle/Hauppage kaarten met een BT 848/878 chipset ?

Ik zit nu met een Elsa GF2MX met een opgeprikte Video mudule, ViVo met een Philips 7108 chip. Om een beetje acceptabele kwaliteit te halen, is 640x480 de resolutie die ik gebruik, dat gaat best. Maar ik wil upgraden. Dan denk ik aan een GF4Ti4200 met een aparte TV kaart.

Meestal zijn die PCTV-PRO of WIN-FM kaartjes van Pinnacle / Hauppage voor maar 384x288 opgegeven.

Kom jij hoger in beeld resolutie ?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 16:51 schreef euss het volgende:
Er zijn maar 2 dingen waar ik op let:

- chipset (Brooktree, Zoran etc)
- tuner (Philips etc)

Ik heb 3 TV-kaarten van 3 verschillende merken, maar het is zo dat je de programma's/drivers van andere merken kan gebruiken mits de chipset/tuner overeenkomt (vergelijkbaar met Geforce kaarten die Nvidia reference design gebruiken en waarvoor je de OEM drivers of de Nvidia drivers kan gebruiken). Ik gebruik maar 1 programma/driver voor mijn 3 kaarten, lekker makkelijk, niet elke keer zoeken waar die ene functie ook alweer zat...

Als je mooie (analoge) captures wilt maken moet je op de chipset letten. Wil je TV kijken op de PC, dan is de tuner weer veel belangrijker.

Overigens vindt ik een tunerloze capturekaart die gebruik maakt van de tuner van de videorecorder het mooiste TV resultaat geven.

Minimale systeem eisen zijn meestal tussen P133/166 voor TV-capturekaarten, maar ik heb nog een Zoran capturekaart die als minimale systeemeis heeft: 486SX33, 8MB RAM.

Als je voorkeur TV kijken op de PC is, kan de manier van implementatie van de afstandsbediening ook een beslissingsreden zijn, sommigen hebben de ontvanger aan de kaart zelf zitten, terwijl andere de COM-poort gebruiken (zodat je de AB met tools ook kan gebruiken voor andere programma's).

Als de voorkeur capturing is: sommige hebben ingebouwde Audio-encoding, terwijl de meeste budgetkaarten de Line-In van de geluidskaart gebruiken en de synchronisatie aan de CPU overlaten.

Als een fabrikant geen Windows NT4/2000/XP ondersteuning heeft, vindt ik het geen professionele fabrikant. Tenslotte worden videobewerkingen meestal onder NT gedaan (stabiliteit/filesize etc). Aan de andere kant is een TVkaart niet zo professionele hardware, het wordt vaak gezien als een mainstream-gadget, zodat ze dan ook alleen mainstream-OS ondersteuning bieden (w9x). Alleen zullen fabrikanten nu wel moeten overstappen ivm Windows XP, echter voor de oude hardware zullen vaak geen NT/W2K/XP drivers meer geschreven worden.
Dit is tenminste informatie waaraan ik iets heb..

Na nog even verder zoeken kwam ik ook nog op de volgende kaart : een hauppage http://www.hauppauge.com/html/wintvpvr_datasheet.htm
Kun je mee opnemen zoals een videorecorder. dat is op zich wel een leuke functie. (hier staat een review, http://www.vcdhelp.com/reviews/wintvpvr/pvr.htm alleen is deze persoon niet zo te spreken over de kwaliteit van het opgenomene.
Heeft iemand hier dan ook al ervaring mee..???
Pagina: 1