Wel internet, geen netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
(Ik had van de week hier een topic over geopend, was gesloten met de opmerking "gebruik de search". Ik heb dit gedaan, maar kom er nog steeds niet uit. Vandaar dat ik deze topic open, hopelijk wordt hij dit keer niet gesloten...)

Anyways, wij hebben dus een netwerk aangelegd. We hebben een modem/router (modem is ook een router), en 2 switchen. De computers zijn op die switchen aangesloten, en op iedere computer werkt het internet prima. Alleen de computers herkennen elkaar niet. Hoe moeten we dit voor elkaar krijgen? Ik heb veel gezocht, maar al die topics gaan voornamelijk over netwerken zonder router, of zonder switch... Ik heb al wat zitten klooien met de netwerkinstellingen, met TCP/IP en zo, maar dat wil niet echt helpen. Wanneer ik handmatig een IP adres gebruik kan ik ook niet meer internetten. Wel zie ik mijn computer of 1 of andere manier staan in de netwerk config op een andere computer maar niet andersom. Help! We komen er niet uit.. We hebben ook verschillende OSen trouwens (XP en W98), ik weet niet of het mogelijk is om het dan werkend te krijgen?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

guest account aanzetten op de XP machine ??

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Guest account?

*searching :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Waarom 2 switchen ?

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
We hebben 8 computers die op internet zijn aangesloten, en we hebben een 8 poorts en een 5 poorts switch (de 8 poorts had een poort nodig voor de router, dus hebben we er nog 1tje bijgekocht.)

Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Uhm...

*schop* :'(

Mijn foto's op Flickr.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat is de preciese configuratie van je netwerk?
Door wie worden de ip's uitgedeeld?
Wat zijn deze ip's?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
We hebben een modem die ook de router is. Deze heeft een ip, en volgens mij geeft ie iedere computer een apart ip adres.

Mijn foto's op Flickr.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Zijn alle computers aangemeld in dezelfde werkgroep ? Win98 en hogere varianten doen nogal moeilijk met hoofdletters enzo, dus probeer es een groepnaam in alleen hoofd- of kleine letters.

Bovendien werkt de netwerkomgeving van vooral Win98 waardeloos. Soms zie je een computer niet in de network neighbourhood staan, terwijl je 'm wel kunt vinden als je op computernaam gaat zoeken...

Ik moet zeggen dat dit bij 2000/XP allemaal een stuk beter in elkaar zit.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Waarschijnlijk vangt je router nu alles af, zelfs je interne netwerkverkeer wil je router miscshien naar buiten routeren.

Het is dus ook heel goed mogelijk dat je router niet juist geconfigureerd is.

Probeer eens te pingen naar een andere pc, als dat niet lukt, doe dan eens een trace naar de andere compu in een dosbox. (tracert computernaam)
Grote kans dat hij als directe reply je router ip geeft en vervolgens allemaal time-outs.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
He thanks, hier heb ik wat aan! Ik ga het vanmiddag gelijk proberen (ben nu ff niet thuis).

Mijn foto's op Flickr.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Misschien een heeele domme vraag, maar heb je wel bestands/printerdeling aan staan en heb je wel op elke pc mappen gedeeld?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Alle pc's automatisch een ip laten verkrijgen (heb je waarschijnlijk al). En Netbios aanzetten (zit bij tcp/ip instellingen). Dat moet het oplossen. Had het zelf ook namelijk. Als netbios uitstaat kun je geen computernamen gebruiken. Verder moet je even kijken of je windows file sharing niet geblocked wordt door een (eventuele) firewall. Dit heeft mij ook aardig wat frustraties gekost. Bij Norton Prsonal Firewall staat het standaard aan (geblocked) namelijk.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Okay, ik heb nog wat zitten rommelen met de bovenstaande tips en zo, en het is me nu gelukt dat de computers elkaar herkennen (je ziet ze staan in de netwerk neighbourhood). Ik laat het wel even weten zodra filesharing en zo ook werkt.

Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Okay, het filesharen werkt nu ook... alleen nog 1 probleempje: op 1 van de computers krijg ik allemaal errors dat NetWare niet geinstalled is, en dat er daardoor bestanden missen... Iemand suggesties?

Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Netware installeren.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Hoe komt het dan dat het alleen op die computer is, en op andere computers niet? (Die foutmelding dus...) En wat doet dat progje precies? Is het freeware trouwens?

Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik heb wat lopen zoeken op internet naar dat Netware, en ik heb op de officiele site een download gevonden, maar die is 200 nogwat mb?? Beetje vreemd dat dat zo groot is, en het werkt op mijn eigen pc wel gewoon? :?

Mijn foto's op Flickr.

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik heb het inmiddels gevonden :) Het was de client die ik moest hebben, die was ook maar 12 mb. Thanks voor de hulp!

Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1