speaker afschermen?

Pagina: 1
Acties:

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
ik heb sinds kort de tv van mijn ouders gekregen maar deze blijkt een stuk gevoeliger voor de magnetische straling van mij speakers te zijn...
de tv staat zo'n 1,5 meter van mijn rechter hifi speaker af maar toch is er links boven een verkleuring te zien..
is er een (macguyver) manier om dit op te lossen.. door de inrichting van mijn kamer is verplaatsen van de speaker of tv geen optie...

alvast bedankt,

Lev

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53
Op vrijdag 12 april 2002 15:07 schreef lev het volgende:
ik heb sinds kort de tv van mijn ouders gekregen maar deze blijkt een stuk gevoeliger voor de magnetische straling van mij speakers te zijn...
de tv staat zo'n 1,5 meter van mijn rechter hifi speaker af maar toch is er links boven een verkleuring te zien..
is er een (macguyver) manier om dit op te lossen.. door de inrichting van mijn kamer is verplaatsen van de speaker of tv geen optie...

alvast bedankt,

Lev
Je speaker afschermen he, hout werkt daarvoor, anders metaal of gaas ofzo :)

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een extra magneet helpt beter, kan je bij Speakerland en Speaker&Co halen. Ik dacht dat het een compensatie magneet heette. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Verwijderd

een plaat of een gaas van een magnetisch materiaal (geen aluminium of koper dus, wel ijzer, staal, inox, ...) tussen de speaker en de TV kan helpen

is wel sterk op 1.5m! wat voor speaker is dat?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34
ik heb alleen de macguyver manier voor je:

1 zorg dat alles staat zoals je het wil hebben
2 neem een luidsprekermagneet. pak de magneet zo vast dat de richting van waar de spoel zat parallel loopt met het oppervlak van de tv, en ga met de magneet langzaam naar het midden van het scherm, tot ongeveer 10 cm ervoor. beweeg de magneet langzaam naar de hoek waar de verkleuring zit, en dan weer van de tv af (god wat is dit moelijk uit te leggen). doe dit een paar keer tot de verkleuring weg is.

kijk hiermee uit, want als je wat fout doet zit je alleen maar meer in de problemen. je kan de tv hier goed mee verkloten.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34
ok, getekend dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://aatos.host.sk/pictures/tvverkleuring.bmp

ok ok.. tekenen kan ik ook niet. maar het is wel iets duidelijker dan eerst denk ik.

edit: bij mij werkt dit trouwens prima. ik had een keer een verkleuring in mn tv, geen idee wat het was. hiermee opgelost, en verder geen probleem. bleek later dat er een sterke magneet in de kast onder mn tv lag. toen ik die weghaalde was er ineens weer verkleuring. en ook die is opgelost op deze manier.
Pagina: 1