Toon posts:

[java] onder linux bijvoorbeel "df -h" runnen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik onder java het commando "df -h" runnen?
Ik werk onder linux en wil mijn partitie gegevens tevoorschijn toveren. En dit in een string bijvoorbeeld opslaan. Maar ik kan nergens vinden hoe dat moet.

Help, Thanks

Duncan

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
RTFM over Runtime.

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar kan je iets specifieker zijn met "RTFM over runtime".
Ik kom er dus niet uit met de runtime, want volgens mij moet ik niet exec gebruiken want dat heb ik geprobeerd maar werkt niet. Misschien doe ik wat fout maar volgens mij niet

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Runtime.getRuntime().exec("del command.com");

en verder zul je naar de streams van het programma moeten lusiteren om te zien wat de uitkomst is. Eventueel zou je het programma ook zijn uitkomst kunnen laten sturen naar een textbestand die je later weer gaat uitlezen.

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar hoe moet ik dat met die streams doen dan? ik heb even gekeken maar kwam er niet echt uit met de streams. Ik neem aan dat het niet hetzelfde gaat als gewoon een file inlezen??

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op vrijdag 12 april 2002 15:36 schreef duncanTI het volgende:
sorry maar hoe moet ik dat met die streams doen dan? ik heb even gekeken maar kwam er niet echt uit met de streams. Ik neem aan dat het niet hetzelfde gaat als gewoon een file inlezen??
Onder windows kan je bv dit doen: dir > blaat.txt
nu wordt de uitkomst van het dir commando naar blaat.txt gestuurd en die kan je later uitlezen. Ik zou die streams even links laten liggen, want die zijn een stuk lastiger.

• Soultaker
Uit de losse pols, lijkt me zoiets de bedoeling:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
BufferedReader output
  = new BufferedReader
    (
    Runtime.getRuntime()
      .exec("/bin/df -h")
        .getInputStream()
    );
String line;
while(line=output.readLine())
{
  /* doe iets met line *./
}

Ik ben geen Java programmeur; als jij dat wel bent had je dit zelf wel ongeveer moeten kunnen verzinnen.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op vrijdag 12 april 2002 15:49 schreef Soultaker het volgende:
Uit de losse pols, lijkt me zoiets de bedoeling:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
BufferedReader output
  = new BufferedReader
    (
    Runtime.getRuntime()
      .exec("/bin/df -h")
        .getInputStream()
    );
String line;
{
  /* doe iets met line *./
}

Ik ben geen Java programmeur; als jij dat wel bent had je dit zelf wel ongeveer moeten kunnen verzinnen.
Tegen wie heb je het?

• Soultaker
Op vrijdag 12 april 2002 15:53 schreef Alarmnummer het volgende:
Tegen wie heb je het?
duncanTI. Ik reageerde naar aanleiding van zijn verzoek wat specifieker te zijn.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op vrijdag 12 april 2002 16:01 schreef Soultaker het volgende:

[..]

duncanTI. Ik reageerde naar aanleiding van zijn verzoek wat specifieker te zijn.
Als hij problemen heeft om Runtime te gebruiken, dan gaat een stream zeker meer problemen opleveren. Alhoewel een file inlezen ook niet je van het is.. (Stream in java vind ik ook ingewikkeld).

• Soultaker
Op vrijdag 12 april 2002 16:03 schreef Alarmnummer het volgende:
Als hij problemen heeft om Runtime te gebruiken, dan gaat een stream zeker meer problemen opleveren. Alhoewel een file inlezen ook niet je van het is.. (Stream in java vind ik ook ingewikkeld).
Ja sorry hoor, maar daar gaan we weer. Als onderwerpen die letterlijk in Sun's Java Tutorial Trails behandeld worden te ingewikkeld voor je zijn, kun je beter je verlies nemen en stoppen met programmeren. Natuurlijk kan niemand op slag programmeren, maar ik vind het niet gepast om op GoT vragen te stellen zonder eerst basisbronnen als de Java API reference manual en de Tutorial Trails (of ander lesmateriaal) te hebben doorgenomen.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op vrijdag 12 april 2002 16:09 schreef Soultaker het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar daar gaan we weer.
weer?
Als onderwerpen die letterlijk in Sun's Java Tutorial Trails behandeld worden te ingewikkeld voor je zijn, kun je beter je verlies nemen en stoppen met programmeren.
En ik vond het net zo leuk om te doen :+
Natuurlijk kan niemand op slag programmeren, maar ik vind het niet gepast om op GoT vragen te stellen zonder eerst basisbronnen als de Java API reference manual en de Tutorial Trails (of ander lesmateriaal) te hebben doorgenomen.
Ik ben het met je eens dat hij inderdaad wel even beter had kunnen zoeken op de sunsite, duncan, je moet deze link even in je browser zetten.
http://search.java.sun.com/Search/java

Hier moet je eerst even kijken als je iets niet kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
sorry hoor maar ik kom er niet uit en de code hieronder had ik al geprobeerd maar dat lukt niet. Ehm en ja ik kan java programmeren maar ik heb geleerd dat je niet te simpel moet denken. Zoals je bijvoorbeeld in perl wel kan doen :'(

code:
--------------------------------------------------------------------------------
BufferedReader output
= new BufferedReader
(
Runtime.getRuntime()
.exec("/bin/df -h")
.getInputStream()
);
String line;
{
/* doe iets met line *./
}

• Soultaker
Code tussen code tags, alsjeblieft. En wat "lukt niet", wat heb je al geprobeerd, welke debug-info heb je, etcetera, want hier hebben we natuurlijk niets aan.

(Hier wordt ik dus instant-pissed van. Waar is die FAQ dan voor?!) :(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 12 april 2002 17:24 schreef Soultaker het volgende:
(Hier wordt ik dus instant-pissed van. Waar is die FAQ dan voor?!) :(
Mag je alsnog wel vriendelijk blijven :)
Op vrijdag 12 april 2002 16:38 schreef duncanTI het volgende:
sorry hoor maar ik kom er niet uit en de code hieronder had ik al geprobeerd maar dat lukt niet. Ehm en ja ik kan java programmeren maar ik heb geleerd dat je niet te simpel moet denken.
Na het lezen van de api-doc over Runtime.exec moet het toch wel lukken om een applicatie te runnen ??

Eventueel maak je er /bin/sh df -h van, maar de gegeven voorbeelden (let wel, geen gegarandeerd werkende code, wel voorbeelden) moeten toch echt wel voldoende zijn??
Zoals je bijvoorbeeld in perl wel kan doen :'(
Makkelijk met perl? Denk dat je dat even verkeerd ziet, java is vaak (imho) veel leesbaarder dan perl.

• Soultaker
Op vrijdag 12 april 2002 17:35 schreef ACM het volgende:
Mag je alsnog wel vriendelijk blijven :)
Veel vriendelijker word ik niet, hoor. Ik zei zelfs alsjeblieft!

Die FAQ moet gewoon gelezen worden en de threads van topicstarters die er blijk van geven dat niet gedaan te hebben mogen wat mij betreft direct op slot. Blijkbaar vindt geen van de (lite-)mods die FAQ belangrijk, want ik krijg elke keer gezeik als ik mensen er op 't bestaan van dat ding wijs. Stank voor dank, zeg maar.
Makkelijk met perl? Denk dat je dat even verkeerd ziet, java is vaak (imho) veel leesbaarder dan perl.
Ach ja:
code:
1
2
3
4
foreach $line (`df -h`)
{
  /* doe iets met $line */
}

is in dit specifieke geval toch echt veel eenvoudiger (en leesbaarder) hoor. :)

Verwijderd

Topicstarter
"is in dit specifieke geval toch echt veel eenvoudiger (en leesbaarder) hoor. " (sorry ik weet niet hoe ik die quote moet doen misschien [quote])

dat bedoel ik perl is in dit geval 10 keer zo makkelijk.

Maar ik zal nog even wat proberen in iedergeval bedankt en sorry dat ik zo laat weer reageer maar in het weekend doe ik niets. (ga ik altijd feesten 8-))

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 13 april 2002 02:29 schreef Soultaker het volgende:
Blijkbaar vindt geen van de (lite-)mods die FAQ belangrijk, want ik krijg elke keer gezeik als ik mensen er op 't bestaan van dat ding wijs. Stank voor dank, zeg maar.
Lees dit topic es door: [topic=468262/1/100]

Het is prima dat je mensen ergens op wijst, maar zoals je Alarmnummer daar aanviel (die zich toch bewezen heeft als een ervaren java-programmeur, zie zijn post-history) kan ik bijvoorbeeld niet echt goed keuren.

DAT je iemand op de faq wijst, ok... Maar de manier waarop is dus wel voor verbetering vatbaar.

[/excuus voor de late reactie]

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

en dan nog heeft dit topic geen bestaansrecht wmb
verder: Soultaker zet een topic dan in [forum=26]
We zien gewoon niet àlles. (wel veel natuurlijk ;) )

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.