• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik heb een Minolta s404 besteld. Mijn vraag is of ik hier ook UV filters op kan zetten? Heeft het veel nut? Of een ander type filter, die refecties tegen kan gaan? Ik ga namelijk op vakantie naar Ierland, wil alles prima in orde hebben voordat ik ga.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 19:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

UV-filters zijn alleen interessant als je bijv. hoog in de bergen zit. De golflengten van het UV-licht zijn daar langer, waardoor je kans maakt op een blauwige waas over je foto's. Een UV-filter zal dit verhelpen.

Meestal worden deze filters alleen gebruikt ter bescherming van je lens en dus niet zo zeer als 'filter'.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Ja kan hier een UV-filter kopen voor de Minolta DiMAGE s404, maar zoals Oscar al aangeeft heeft het niet echt veel nut.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Ik zag laatste ook in een andere post een filter die reflecties tegen zou gaan, van bijvoorbeeld water of ramen.
Is dit hetzelfde als een UV filter?

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11-2025
een filter die reflecties tegen zou gaan, van bijvoorbeeld water of ramen.
= Polarisatie filter

PC specs

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 05:48

joep_k

......

heeft zo'n filter dan ook nog een negatieve werking, als je het te onpas gebruikt ?

hmmm

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 12 april 2002 16:32 schreef joep_k het volgende:
heeft zo'n filter dan ook nog een negatieve werking, als je het te onpas gebruikt ?
Jups.. is min of meer een zonnebril voor je camera...

Dus als je binnen wilt fotograferen loop je kans op te weinig licht.

Verder kan je ook nogewenst schitteringen weghalen die je misschien wel wilt... (ik noem maar wat)

Je moet opletten wat voor filter je neemt, sommige camera's kunnen niet overweg met sommige polarisatiefilters... er zijn 2 soorten: liniaire en circulaire. De laatste is geen probleem voor camera's, de eerste KAN voor problemen zorgen met scherpstellen, afhankelijk van de camera.

Ook kan je kleuren soms wel heel erg strak naar voren laten komen (kleuren worden echt behoorlijk anders... Bij de lucht is dat meestal een positief punt, maar bij planten niet altijd imho)

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 16:13 schreef Aphex het volgende:

[..]

= Polarisatie filter
Is deze te krijgen voor de minolta s404? en hoe bevestig je zo'n filter?

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11-2025
Is deze te krijgen voor de minolta s404? en hoe bevestig je zo'n filter?
Zit er geen schroef draad aan de binnenkant van je lens tube? ..die is dan voor add on filters enof lenzen.

s404 faq

PC specs

Pagina: 1