Ik heb op mijn internetsite een script gemaakt waarmee mensen met een paswoord een map kunnen aanmaken waarin ze foto's kunnen uploaden. Dit script bevind zich nu in een map met CHMOD 0777, en de mappen die hij aanmaakt zet hij hier ook allemaal op. Nou weet ik dat dit niet echt veilig is en als mensen het adres van de map intiepen zien ze de inhoud ook verschijnen.
Welke CHMOD moet ik hier voor gebruiken. En is het verstandig om iedere keer wanneer ik iets wil schrijven de map te CHMODDEN met meer rechten en als hij dan klaar is weer minder rechten te geven? Of moet ik iets door middel van een .htaccess file of zoiets iedere keer in zo'n map te kopieeren?
En wat is het verschil tussen een map aanmaken via het script en aanmaken via een ftp programma. Zit er dan verschil in een usergroup ofzo? Zou ik dit eventueel gelijk kunnen maken door het script deze usergroup te laten veranderen?
Het zijn veel vragen, maar ik kom er namelijk dan ook compleet niet uit.
(Oeps titel verkeerd!)
Welke CHMOD moet ik hier voor gebruiken. En is het verstandig om iedere keer wanneer ik iets wil schrijven de map te CHMODDEN met meer rechten en als hij dan klaar is weer minder rechten te geven? Of moet ik iets door middel van een .htaccess file of zoiets iedere keer in zo'n map te kopieeren?
En wat is het verschil tussen een map aanmaken via het script en aanmaken via een ftp programma. Zit er dan verschil in een usergroup ofzo? Zou ik dit eventueel gelijk kunnen maken door het script deze usergroup te laten veranderen?
Het zijn veel vragen, maar ik kom er namelijk dan ook compleet niet uit.
(Oeps titel verkeerd!)