Toon posts:

Layer floaten naar vaste positie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja,

Dit heb ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function beweegmaarlekker (id, x) {
  step = 5;
  if (ns4) obj = document.layers[id];
  if (ie4) obj = document.all[id].style;
  obj.xpos = parseInt(obj.left);
  if (Math.abs(obj.xpos - x) > step) {
    if (x < 0) step = - step;
    obj.xpos += step;
    obj.left = obj.xpos;
    setTimeout("slidex('" + id + "'," + x + ")", 30);
  }
}

Dit werkt allemaal wel, maar op deze manier kan ik alleen maar bij bijv. een mouse0ver de layer 100px naar links of naar rechts bewegen. Ik moet gewoon iets hebben waardoor de layer naar een vaste positie terugkomt ongeacht of ie er nou links of rechts van zit...snappie ?!?! :?

P.s: Ik noemde het ff floaten omdat het beesje vloeiend moet bewegen :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:17

André

Analytics dude

Dit werkt allemaal wel, maar op deze manier kan ik alleen maar bij bijv. een mouse0ver de layer 100px naar links of naar rechts bewegen. Ik moet gewoon iets hebben waardoor de layer naar een vaste positie terugkomt ongeacht of ie er nou links of rechts van zit...snappie ?!?! :?

P.s: Ik noemde het ff floaten omdat het beesje vloeiend moet bewegen :)
De layer moet naar een vaste positie ongeacht of ie er nou links of rechts van zit. Links of rechts waarvan??????? Ik vind de hele vraagstelling vaag, heb je een url met een voorbeeldje ofzo :?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry van de vage vraagstelling.

Ik heb helaas nog geen url, maar dit is ongeveer wat ik bedoel:

Link A Link B Link C

Recht boven de links moet een plaatje 'moven' van de ene link naar de andere. Ga ik op link a staan dan verplaatst de layer zich 'smooth' naar A, enz

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:17

André

Analytics dude

Zodra je muis over zo'n link beweegt moet je met een onmouseover een functie aanroepen. En in die functie bekijk je de x-positie van de link en de x-positie van de floating-layer. Dan kun je met die 2 getallen een functie aanroepen die je layer 'smooth' boven die link plaatst. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 15:03 schreef Yogho het volgende:
Zodra je muis over zo'n link beweegt moet je met een onmouseover een functie aanroepen. En in die functie bekijk je de x-positie van de link en de x-positie van de floating-layer. Dan kun je met die 2 getallen een functie aanroepen die je layer 'smooth' boven die link plaatst. 8-)
Ok, thanx. Misschien een domme vraag, maar hoe doe ik dat? Heb toch best veel van die scrippies gelezen, maar ze doen allemaal niet wat ik wil. Als m'n layer boven Link A staat en ik ga op Link B staan dan gaat het plaatje mooi mee (+10px) Als ik dan weer terug wil naar Link A dan geeft ie weer door dat ie 10px naar rechts moet. Dat schiet dus niet op. ;'(

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

maak je methode zo ongeveer:

function moveToX(x){
// ga van huidige x-positie (op te vragen inde layer) naar de opgegeven x. (naa links is dus negatieve verplaatsing)
}

onmouseover roep je die functie aan met de nieuwe x-cpoords. waar je die vandaan haalt maakt ff niet uit, makkelijkste is z ff statisch op te geven..

maar dan zou die gewoon iedere keer moeten gaan moven.. houdt er wel rekening mee dat je de animatie-timer moet resetten als je met eeen nieuwe animatie wil t beginnen.
Pagina: 1